Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Omgeving Alkmaar - Heerhugowaard

Gestart door bjorri, 27-03-2013 20:17 u

Vorige topic - Volgende topic

bjorri

Vanmiddag bij twee andere relatief beginnende brouwers thuis geweest ivm de Chinese molens. Het was erg leuk om de spullen van Woutertje te zien en ook bij Robin K leuk zitten praten en ideeën opgedaan. (@Robin: je stout was erg lekker. :proost:).

Al pratende met Robin kwamen we op het idee om -in navolging van http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,22054.0.html- eens te zien of meer mensen hier uit deze regio het leuk vinden om eens een avond bij elkaar te zitten en elkaars bieren te proeven. Voor zover wij kunnen nagaan is er namelijk geen actieve club in de buurt.

Beginnende brouwers maar zeker ook mensen met meer ervaring zijn van harte welkom. Laat in deze draad maar weten of je interesse hebt, het waar en wanneer bepalen we later wel.

HuygenMeester

>:( Hoezo geen actieve club in deze omgeving? :nut: :weetniet:
In Heerhugowaard is er elke tweede woensdag een Pintproeverij waar drie thuisbrouwers actief zijn.
In Alkmaar is er elke eerste woensdag een Pintproeverij waar twee thuisbrouwers actief zijn en één semiprofessionele brouwer meedoet.
Google eens op Bierproefclub Heerhugowaard en Bierproefclub Alkmaar.

Ben wel geïnteresseerd overigens om van elkaar te leren. Ben thuisbrouwer sinds 1998  :proost:
  :degroeten:
Auke

bjorri

Citaat van: HuygenMeester op 27-03-2013  20:34 u>:( Hoezo geen actieve club in deze omgeving? :nut: :weetniet:
In Heerhugowaard is er elke tweede woensdag een Pintproeverij waar drie thuisbrouwers actief zijn.
In Alkmaar is er elke eerste woensdag een Pintproeverij waar twee thuisbrouwers actief zijn en één semiprofessionele brouwer meedoet.

Ben wel geïnteresseerd overigens om van elkaar te leren. Ben thuisbrouwer sinds 1998  :proost:
Auke

Mijn oprechte excuus dan, ik had via via begrepen dat hhw niet brouwers waren maar voornamelijk verzamelaars en proevers. De club in Alkmaar had ik nog nooit van gehoord.

Evengoed lijkt het me inderdaad leuk om eens een kennismaking met forumleden te doen in de buurt.

HuygenMeester

Citaat van: bjorri op 27-03-2013  20:43 uEvengoed lijkt het me inderdaad leuk om eens een kennismaking met forumleden te doen in de buurt.

Binnenkort is er in Heerhugowaard een "wedstrijd "wie brouwt het lekkerste thuisbrouwersbier van HHW e.o.  Info via Alkmaarse krant en de website van bierproefclub Heerhugowaard

Auke

DaanV

Ik woon ook in Alkmaar, doe wel eens mee aan proefavonden van brouwerij de Lepelaer in de beemster.
Maar uiteraard altijd interessant om elkaars bier te proeven:)

Wij brouwen in de buurt van De Rijp, daar hebben we op de bovenverdieping van een grote loods onze
brouwerij.

Ben ook van plan me op te geven voor de thuisbrouw competitie zoals HuygenMeester hierboven al aangaf,
volgens mij is die in september.

Gr Daan

Robin K

Hallo DaanV,

Ik ben net als Bjorri een beginnend brouwer hier in Alkmaar.
Het lijkt me wel eens leuk om eens langs te komen als je aan het
brouwen bent (zal een paar biertjes meenemen  :proost:), kennis
te maken en brouwervaring uit te wisselen.

Gr. Robin

stinkmuis

Altijd leuk, woon in Grootebroek ( naast Enkhuizen) met het treintje ben ik er zo

jelle

Citaat van: HuygenMeester op 27-03-2013  20:34 u>:( Hoezo geen actieve club in deze omgeving? :nut: :weetniet:

Elke eerste woensdag van de week?

Mark Mout

Kijk! Goede info!
Ik ga eens googelen en ik kom langs.

Johannesdeloper

Ik kom uit Alkmaar en ben lid geworden van de Bierkaai in Amsterdam. Bijeenkomsten zijn afwisselend in Brouwerij de Prael en vlak bij het Scheepvaartmuseum,
dat is voor de eerste locatie op 5 minuten loopafstand en voor de 2e locatie even 10 minuten met de bus vanaf A'dam CS

Leuke gezellige club met een mooie mix van zeer ervaren en beginnende hobbybrouwers.
Tijdens bijeenkomsten veel aandacht voor het zelfbrouwen en proeven van zelfgebrouwen bier.
Meer info: http://www.debierkaai.net/

Markiej87

Ik kom uit omgeving Alkmaar en ga net als johannesdeloper naar de bijeenkomsten van de Bierkaai. Leuk je daar een keer te verwelkomen!

BertG

Auke

Auke spreekt hier over elke tweede woensdag van de maand, maar dat is NIET juist, dit moet iedere derde woensdag zijn.

Volgende samenkomst is 20-4-2016.
Vroeger was het de eerste woensdag, maar wij zijn als club verhuist naar Buurtcentrum De Horst, Van Eedenplein 5
1702 GW  Heerhugowaard, tel (072) 5766755  aanvang om 19.30 uur, wie later komt mist het eerste bier.
Wel van te voren aanmelden graag via emailadres :    bierproefclubheerhugowaard@gmail.com

Bert

Wolter

Zelf kom ik uit Hoorn en ben, wat hobbybrouwen betreft, lid van de Bierkaai in Amsterdam.
Ik wil wel aangeven dat de genoemde proefavonden van pint niet direct zijn bedoeld voor het proeven van hobbybrouwsels. Je komt er wel andere brouwers tegen. Ik vind alleen dat dat niet op kan tegen een club die zich alleen met brouwen en het proeven van eigen brouwsels bezig houd.
Kortom begin iets in jullie regio. Mochten jullie interesse hebben om eens bij de bierkaai te komen kijken zijn jullie natuurlijk welkom.

Mark Mout

Citaat van: Johannesdeloper op 24-03-2016  11:54 uZelf kom ik uit Hoorn en ben, wat hobbybrouwen betreft, lid van de Bierkaai in Amsterdam.
Ik wil wel aangeven dat de genoemde proefavonden van pint niet direct zijn bedoeld voor het proeven van hobbybrouwsels. Je komt er wel andere brouwers tegen. Ik vind alleen dat dat niet op kan tegen een club die zich alleen met brouwen en het proeven van eigen brouwsels bezig houd.
Kortom begin iets in jullie regio. Mochten jullie interesse hebben om eens bij de bierkaai te komen kijken zijn jullie natuurlijk welkom.

Laat ik nu net precies tussen beide locaties werken... Dank voor de tip!

Vergelijkbare Topics (7)

20453

Reacties: 2
Gelezen: 1873

28641

Reacties: 6
Gelezen: 5453

24173

Reacties: 5
Gelezen: 1972

15645

Gestart door Joran

Reacties: 30
Gelezen: 12501

22112

Reacties: 14
Gelezen: 6753

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.