Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Schrootmolen uit Amerika?

Gestart door strokkie, 26-06-2012 15:05 u

Vorige topic - Volgende topic

strokkie

Ik ben (nog) op zoek naar een schroot of walsenmolen.  Nu had ik gekeken bij Brouwmarkt, maar ben enigszinds geschrokken van de prijs.
Maltmill graanmolen, niet regelbaar 245 euro. poeh...

Op een Amerikaanse website (Jack Schmidling Productions) kan ik ook één aanschaffen voor 110 dollar (is omgerekend 88 euro)
zie : http://schmidling.com/orderpp.htm
(ik weet nog niet exact welke verzendkosten worden gerekend en hoe lang ik dan op het apparaat moet wachten, maar het prijsverschil is wel giga)

- Heeft iemand ervaring met Jack Schmidling Productions?
- Hoe werkt het eigenlijk met invoeringkosten en dat soort geneuzel?  :weetniet:

Thnx !

PS mocht iemand nog een fraaie molen hebben staan... Ik houd me aanbevolen.

Raymond293

Ik heb geen ervaring met deze walsenmolen, maar ik ben wel tevreden over deze bij candirect.de

Bestellnummer: 89999988

Even zoeken op de site, voor een goede prijs een mooie molen :)

Paide

Ik heb deze molen van Jack Schmidling nu ruim een jaar. International orders gaan via de webwinkel grape and granery.  Er komt nog verzendkosten, inklaringskosten en btw overheen. Toch ben je dan nog steeds goedkoper uit en ik vind het een fijne molen.

fwouters

Citaat van: Paide op 26-06-2012  16:13 uIk heb deze molen van Jack Schmidling nu ruim een jaar. International orders gaan via de webwinkel grape and granery.  Er komt nog verzendkosten, inklaringskosten en btw overheen. Toch ben je dan nog steeds goedkoper uit en ik vind het een fijne molen.

Heb elders op dit forum een indicatie van die totaalkosten gelezen en dat heeft me doen besluiten om vooralsnog toch voor een schijvenmolen te gaan. Kwam toch aardig richting de 200 euro uit ondanks de dollarprijs die op hun site stond en ook door de topic starter genoemd wordt.

heijligers

Citaat van: fwouters op 26-06-2012  16:34 uHeb elders op dit forum een indicatie van die totaalkosten gelezen en dat heeft me doen besluiten om vooralsnog toch voor een schijvenmolen te gaan. Kwam toch aardig richting de 200 euro uit ondanks de dollarprijs die op hun site stond en ook door de topic starter genoemd wordt.
... om na 1 jaar toch deze walsenmolen te bestellen. Goedkoop wordt duurkoop.
Als je deze molen afschrijft over 30 jaar brouwen valt de prijs erg mee.  8)

Raymond293

Citaat van: heijligers op 26-06-2012  18:11 u... om na 1 jaar toch deze walsenmolen te bestellen. Goedkoop wordt duurkoop.
Als je deze molen afschrijft over 30 jaar brouwen valt de prijs erg mee.  8)

Eens!

Tot dezelfde conclusie ben ik ook gekomen. Na een paar maanden schijven snel een Barley Crusher gekocht, echt een mooier resultaat... en mijn hevelproblemen waren ook meteen verholpen door de mooiere kafjes :)

dennis

Heb je de molen bij Van de Kooy gezien? Iets meer zelf doen, maar scheelt wel!

fwouters

Citaat van: Raymond293 op 26-06-2012  19:22 uEens!

Tot dezelfde conclusie ben ik ook gekomen. Na een paar maanden schijven snel een Barley Crusher gekocht, echt een mooier resultaat... en mijn hevelproblemen waren ook meteen verholpen door de mooiere kafjes :)

Ook helemaal mee eens; ik wilde gewoon snel aan de slag en dacht - als ik er ergens eentje op de kop kan tikken doe ik dit als tussendoortje voor een jaar. Voor 40 euro heb ik er eentje gekocht en dat kan ik nog wel lijden. Maar jullie hebben helemaal gelijk hoor, die had ik beter gelijk in een goede walsenmolen kunnen steken. Ik wacht nu op een mooie deal of tweedehands exemplaar die ergens voorbij komt.

George81

http://www.candirect.co.uk/brewing_malt_malt_mills.php

De Barley Crusher wordt goed getest door forumleden dus die zou ik kopen, maar kan nog prima uit de voeten met mijn schijvenmolen, ik heb geen maischfilterproblemen.

Brouwerstraat

Ik heb eens gekeken bij 't Wort Wat, op de site staat een tekening enz...
In de kennissenkring ken ik wel een bedrijf dat kan verspanen draaien enz, de vraag is voor welke prijs deze molen gemaakt kan worden.   

Hebben mensen ervaringen met deze molen en zijn er nog toevoegingen op het ontwerp?

Herman

Ik heb zo'n Wort Wat molen gehad (gekocht bij tWW) maar uiteindelijk ook doorverkocht, het is een prima molen. Maar ik had er al eentje die mechanisch aangedreven werd en die constructie kon ik niet overzetten.

robbel

Citaat van: Brouwerstraat op 27-06-2012  14:40 uik heb eens gekeken bij 't wort wat, op de site staat een tekening enz...
In de kennissenkring ken ik wel een bedrijf dat kan verspanen draaien enz, de vraag is voor welke prijs deze molen gemaakt kan worden.   

Hebben mensen ervaringen met deze molen en zijn er nog toevoegingen op het ontwerp?

Ik heb de lokale ijzervreter een offerte katen maken voor de 't Wort Wat molen.
Prijs was ergens rond de 400 euro, of zelfs nog iets meer.

Als jou ijzerboer goedkoper is en kwaliteit kan leveren, dan ben ik zeer benieuwd naar de prijs...
Wellicht wordt het goedkoper als we er meer laten maken? ???

ipanema

Wij hebben ook de Barley Crusher. Enorm tevreden van en volgens mij 1 van de goedkoopste die verstelbaar zijn en met een degelijke, grote 'hopper'.

Ik heb hem rechtstreeks besteld, shipping viel reuze mee, wel tegenslag gehad met de douane. Uiteindelijk heeft hij ons 180-190 euro gekost, dus das nog wel de moeite denk ik
http://www.barleycrusher.com/ordering.php

ZzemutaHh

Ik heb sinds kort een CRANKANDSTEIN. Inclusief 'hopper' en verzendkosten uit de US kost die nu 138 euri. Geen last met douane gehad.

www.crankandstein.net

bert braadslee

Citaat van: ZzemutaHh op 27-06-2012  19:33 uIk heb sinds kort een CRANKANDSTEIN. Inclusief 'hopper' en verzendkosten uit de US kost die nu 138 euri. Geen last met douane gehad.

www.crankandstein.net

Ziet er profi uit, vette shit...
Hoe doet ie het?

fwouters

Wow, dat is inderdaad heel interessant! Had ik moeten weten voordat ik de schrootmolen kocht.
Welke heb je gekozen? Die van 104 dollar met base/hopper voor 40 dollar?

Cylan

Citaat van: ZzemutaHh op 27-06-2012  19:33 uIk heb sinds kort een CRANKANDSTEIN. Inclusief 'hopper' en verzendkosten uit de US kost die nu 138 euri. Geen last met douane gehad.

www.crankandstein.net

Ik heb de 2S.  Erg goede kwaliteit, probleemloze bestelling.  Wel de halfduimse driveshaft nemen, motoriseert makkelijker.  Had even spijt dat ik geen inox walsen had genomen, maar blijkt achteraf eigenlijk onnodig.  Standaard gap waarmee hij toekomt is ook meteen goed.  Elektromotor en frequency drive erop en nu duurt schroten van 20 kg mout ongeveer 10 minuten.  Het afwegen duurt langer!

arluijen

...of die van $84,- ?

EDIT: Ik lees het net....

arluijen

Citaat van: Cylan op 28-06-2012  10:59 u...Wel de halfduimse driveshaft nemen, motoriseert makkelijker. 

Daarmee bedoel je: Driveshaft adapter 3/8" to 1/2"

Neem ik aan?

Cylan

Citaat van: arluijen op 28-06-2012  11:31 uDaarmee bedoel je: Driveshaft adapter 3/8" to 1/2"

Neem ik aan?

Inderdaad.

Vergelijkbare Topics (7)

10667

Reacties: 8
Gelezen: 6067

31625

Reacties: 10
Gelezen: 1920

5175

Reacties: 20
Gelezen: 10690

40471

Reacties: 7
Gelezen: 1942

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.