Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Enquête Brouwapparaat voor de consument

Gestart door UTG6, 07-10-2011 23:29 u

Vorige topic - Volgende topic

Raymond293

Dat van die kop zie ik als een compliment ;D

150 euro, sinterklaas. Dat is teveel druk, dit wordt niks. Hoewel dat resultaatvat met prefab Heineken briljant verzonnen is. 95 procent van bierdrinkend Nederland wil dat toch drinken... Ed, ik zie een grote toekomst voor jou als uitvinder, succes ermee ;D

Misschien weer tijd om on topic te gaan? *kuch*

Cisdevésser

Hoi,

Maar dit bestaat toch al ?

Groetjes....Cis

Jacques

Zouden we een beetje on-topic kunnen blijven?

koffie

12345

Dat ziet er niet slecht uit! Hoe duur moet die zijn? $ 4.500,-. Wat me opvalt is dat de vergisting zo snel is afgelopen, dat er een klaringsmiddel wordt gebruikt en er geen rijpingsperiode is.

Vermoedelijk alleen voor lichte bieren + een fanatieke korrelgist?

William

Als je de enquête van de topicstarter erbij neemt dan lijkt het er op dat ze voor hun studieproject op een apparaat zoals dit mikken.

weed

Een volautomatische CCT wie had dat gedacht.

Nu nog een strak prijsje.

12345

Citaat van: weed op 09-10-2011  15:22 uNu nog een strak prijsje.

Tja, zou misschien voor zo'n 1000 Euro moeten kunnen? Dan wel iets minder fraai, misschien. De vraag is: is er een markt voor? Het Amerikaanse apparaat mikt duidelijk op rijke managers en bankdirecteuren die in hun weinige vrije uren een hobby willen beoefenen die vooral niet veel tijd kost en toch een duidelijk resultaat geeft. Het moet er rete-strak uitzien en geld speelt geen rol. Op welk marktsegment zou je mikken als de prijs 1000 Euro was en het apparaat wat minder strak oogt? Denk je in Nederland een afzet hiervoor te vinden? Ik weet het niet. Affijn, misschien een paar vragen voor de aankomende WTB'ers ...

Raymond293

Ik heb het vermoeden dat dit in Nederland niet echt een succes zou zijn. Apparaat te groot voor onze beknopte keukentjes, te duur en ik heb ook wat twijfels over het resultaat en de houdbaarheid van je product. 20 litertjes wegtikken vergt toch wel een goed feestje met heel wat vrienden.

Misschien dit in een mini-versie van 5 liter? Kan je nog wegmoffelen in een kastje, dat vindt vrouw des huizes ook wel fijn.

Is een mini-herms misschien wat? 5 tot 10 liter versie, volledig geautomatiseerd en een gesloten cct eraan vast gemonteerd? Zou ik persoonlijk best willen hebben :)
Volume van een kratje per keer, best grappig eigenlijk. Wie wil er mee bouwen? :)

Hopmans

12345

Citaat van: Hopmans op 09-10-2011  16:35 uLeuk vaderdag kadootje...
Ben jij vader, dan?

Big Willem

Beetje apart dat ze in het promotiefilmpje praten over "add malt" oftewel voeg mout toe, maar hetgene dat ze in het filmpje toevoegen volgens mij moutsiroop is.

Ik vind niet echt dat je dan nog kan spreken over 'fresh ingredients'. Trouwens, het zelf maken van een uniek biertje naar eigen recept wordt ook erg lastig, of je moet zelf moutsiroop gaan maken door moutextract op te lossen in water. En wat voor dichtheid maak je je moutsiroop dan?

Ik vermoed ook dat het apparaat alleen maar met hopextract zal werken.

weed

Citaat van: Big Willem op 09-10-2011  18:23 uBeetje apart dat ze in het promotiefilmpje praten over "add malt" oftewel voeg mout toe, maar hetgene dat ze in het filmpje toevoegen volgens mij moutsiroop is.

Ik vind niet echt dat je dan nog kan spreken over 'fresh ingredients'. Trouwens, het zelf maken van een uniek biertje naar eigen recept wordt ook erg lastig, of je moet zelf moutsiroop gaan maken door moutextract op te lossen in water. En wat voor dichtheid maak je je moutsiroop dan?

Ik vermoed ook dat het apparaat alleen maar met hopextract zal werken.

Je hoeft geen siroop te gebruiken je kan er ook gekookt wort in kiepen het is een cct met temperauurcontrole die onder druk vergist vandaar dat het na 7 dagen te tappen is.

Toch wel een mooi apparaat

Hopmans

Citaat van: 12345 op 09-10-2011  17:01 uBen jij vader, dan?
Ja, maar ik voel me nog 16 hoor.
 :biersmile:

12345

Citaat van: Hopmans op 09-10-2011  19:45 uJa, maar ik voel me nog 16 hoor.
 :biersmile:

Te gek, Hoppie!

Trouwens: dit apparaat lijkt me niet alleen iets voor vaders, maar misschien ook wel voor moeders? Er kunnen best wel een paar knopjes af. Bijvoorbeeld: elke dag druk aflaten? Kan net zo goed met een overdrukventiel met een gewichtje erop, zoals vroeger op de snelkookpan zat. De temperatuur kan ook automatisch geregeld worden en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn die eenvoudiger kunnen. Dan kan moeders er net zo goed bier mee brouwen. Het verschilt niet zoveel van automatisch brood bakken.

Maar om op dat apparaat terug te komen, je zou er een Speidel mee in serie kunnen zetten. De Speidel maakt wort  in een nacht en dit apparaat vergist het automatisch en onder druk in 5 dagen. Ach, als je maar geld hebt. Ik zie het helemaal voor me. De topmanager heeft het ding met vaderdag gekregen, hij heeft er de buttler de ingrediënten in laten doen en zijn zoon mocht elke dag op het knopje drukken. Een week later geeft de topmanager een party en sommigen proeven het bier. Vooral de onderknuppels vinden het heel erg lekker. 3 weken later staat het aparaat op eBay, misschien een tip voor de kinderen van Hopmans?

Hopmans

Ik hou het wel bij een pannetje op het gas.
Dat gaat ook niet stuk.

Vergelijkbare Topics (7)

17611

Reacties: 47
Gelezen: 17006

16110

Reacties: 7
Gelezen: 2318

29976

Reacties: 2
Gelezen: 1705

42405

Reacties: 1
Gelezen: 1366

28356

Reacties: 14
Gelezen: 7330

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.