Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Aan welke bieren heeft men dry-hop toegevoegd

Gestart door Huub Krekels, 14-04-2011 00:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Huub Krekels

Waarde brouwers. Bij ons gilde gaan wij een dry-hop experiment starten. Wij willen starten met een proefsessie en daarna diverse bieren brouwen waarbij dry-hoppen wordt toegepast. Welke bieren zijn voorzien van dry-hop. Graag info hierover. Zelf weet ik, dat Orval dry-hop toevoeging heeft.  :biersmile:

Oscar

kleine Minstreel

Houblon Chouffe. Heb ik zelf vorige week gebrouwen en gisteren afgeheveld na dry hoppen met Amarillo en Saaz.
SG 1078 naar SG 1008 in 1 week met opgekweekte Chouffe gist

Oscar

Citaat van: kleine Minstreel op 14-04-2011  09:36 uSG 1078 naar SG 1008 in 1 week met opgekweekte Chouffe gist

Woow... over een gezonde vergisting gesproken... :)

Hopmans

Citaat van: Huub Krekels op 14-04-2011  00:11 uWelke bieren zijn voorzien van dry-hop.

Bijna alle Engelse bieren.
Als je een beetje zelf-respecterende slijter in de buurt heb, dan moet deze eea hebben liggen.

NewLine

Mug  (Scheldebrouwerij). Gisteren pas ontdekt.

Huub Krekels

Mug? Moet ik eens proberen. Ik ga zaterdag naar Zeeland ga daar eens een slijter opzoeken. Hebben daar meestal wel bieren van de Scheldebrouwerij. Het leven is te kort om alle bieren te proberen. Ik schaam mij, om het te zeggen maar ik heb nog nooit een Amerikaans biertje of bier met Amerikaanse hop gedronken. Moet er binnenkort ook maar eens van komen. :-[

Erick

Alles van brewdog (schots) voldoet ook :)

Hopmans

Citaat van: Huub Krekels op 14-04-2011  14:03 uMug ? moet ik eens proberen. Ik ga zaterdag naar Zeeland ga daar eens een slijter opzoeken. Hebben daar meestal wel bieren van de Scheldebrouwerij. Het leven is te kort om alle bieren te proberen. Ik schaam mij, om het te zeggen maar ik heb nog nooit een Amerikaans biertje of bier met Amerikaanse hop gedronken. Moet er binnenkort ook maar eens van komen. :-[

Je kan alvast oefenen met tonic en bitter lemon evt aangevuld met vruchtensapjes met mango etc.

RGeraads

Kwam er laatst achter dat ze hier bij Brouwmarkt in Almere ook alle biertjes hebben staan van de Scheldebrouwerij, maar ook enkel van deze brouwerij. Iemand enig idee waarom? :weetniet:

Kleine_Schriek

Citaat van: Huub Krekels op 14-04-2011  14:03 uMug? Moet ik eens proberen. Ik ga zaterdag naar Zeeland ga daar eens een slijter opzoeken. Hebben daar meestal wel bieren van de Scheldebrouwerij. Het leven is te kort om alle bieren te proberen. Ik schaam mij, om het te zeggen maar ik heb nog nooit een Amerikaans biertje of bier met Amerikaanse hop gedronken. Moet er binnenkort ook maar eens van komen. :-[
Als je in Zeeuwsvlaanderen bent, dan is er in Cadzand een erg goede slijter.

Adrie

Poperings Hommelbier heeft ook koudhop.

RobinB

William

Citaat van: NewLine op 14-04-2011  10:37 uMug  (Scheldebrouwerij). Gisteren pas ontdekt.

Citaat van: Huub Krekels op 14-04-2011  14:03 uMug? Moet ik eens proberen. Ik ga zaterdag naar Zeeland ga daar eens een slijter opzoeken. Hebben daar meestal wel bieren van de Scheldebrouwerij. Het leven is te kort om alle bieren te proberen. Ik schaam mij, om het te zeggen maar ik heb nog nooit een Amerikaans biertje of bier met Amerikaanse hop gedronken. Moet er binnenkort ook maar eens van komen. :-[

Deze moet je dan wel drinken bij de Mug in Middelburg

VEMP

Veel bieren van Mikkeler, Brewdog, sommige bieren van de Eem volgens mij ook. Niet te vergeten bieren van de Molen en Emellisse.

Adrie

Overigens is het niet de kunst om een bier met koudhop te vinden, maar om een vers bier met koudhop te vinden. Als het bier een maand of wat bij 20 graden in de winkel heeft gestaan, is het gedaan met de hoparoma's.

Vers bij de brouwerij halen dus en zo koud mogelijk bewaren.

weed

Citaat van: Kleine_Schriek op 14-04-2011  16:57 uAls je in Zeeuwsvlaanderen bent, dan is er in Cadzand een erg goede slijter.

Dat is deze.

weed

Schiet me net te binnen Arabier van de dollebrouwers.
Ik heb het even opgezocht zie hier http://www.dedollebrouwers.be/nl/arabier.htm

Oscar

Duvel schijn ook met koudhop te zijn maar ik twijfelde toen ik dat hoorde vanavond....

Huub Krekels

Ik zie het al keuze genoeg. Wordt maandag een flinke proefavond. Ik maak mij alleen bezorgd voor het drooghoppen. Bij een Orval van mij heeft dat veel spuiters teweeg gebracht. Wij gaan flink experimenteren met hoppillen, pellets en bloemen. Het zal mij benieuwen. Ik denk dat ik nogmaals een Orval ga brouwen en daarna drooghoppen.  :brouwen:

Croch

De Troubadour Magma schijnt men te dry-hoppen met simcoe, heb ik ergens vernomen.

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 15-04-2011  01:00 uDuvel schijn ook met koudhop te zijn maar ik twijfelde toen ik dat hoorde vanavond....
Nee Duvel wordt niet gekoudhopt, althans niet toen ik er een tijdje geleden was.

Drents Hopbier

Citaat van: Adrie op 14-04-2011  21:33 uOverigens is het niet de kunst om een bier met koudhop te vinden, maar om een vers bier met koudhop te vinden. Als het bier een maand of wat bij 20 graden in de winkel heeft gestaan, is het gedaan met de hoparoma's.

Mijn IPA (nu precies een jaar oud) ruikt nog heerlijk naar hop. Destijds gekoudhopt met 12 g Cascade per 15 liter bier.

Hopbier

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.