Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Inox/RVS ketel Makro

Gestart door Tommie, 11-04-2011 22:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Tommie

Na men laatste brouwsessie met een grote stort havervlokken, met als gevolg een verstopt maischfiler, ben ik op zoek naar een nieuwe maischketel. Vreemd genoeg is er een groot stuk email weg, vermoedelijk door te grote temperatuurverschillen... :weetniet:
Tot nog toe, na meer dan 25 brouwsels waren er slechts een paar krassen op de bodem, ik onderhoud mijn brouwketels goed!
Nu ben ik dus op zoek naar een elektrische RVS ketel aan een betaalbare prijs. De Brouwland ketels vind ik veel te duur!
Vorig weekend was ik nog in Makro in Machelen en zag daar een prachtige ketel staan. Ziet er heel degelijk en professioneel uit! Er stond nergens een inhoudsmaat op en dat vind ik ook moeilijk om in te schatten, dus ging ik meteen naar de infobalie.
Na veel zoeken en navragen door het personeel daar ben ik maar verder gegaan zonder antwoord. Het vermogen was 2200 W, dat heb ik kunnen aflezen op de onderkant van de ketel. De prijs was ergens rond € 120, vind ik wel kunnen en een stuk goedkoper dan Brouwland. € 195 vind ik echt veel te veel voor zo'n (lichte) rvs ketel! 
Is er iemand die deze Makro ketel heeft of de inhoud weet? (neen ik heb hem niet kunnen opmeten ;))
 :degroeten:

erikgroothuis

Als het ook zo'n Weck-achtige ketel is, dan heeft ie ook plm 27 liter inhoud.

RobinB

Inhoud staat erbij vermeld, ik heb er ook eentje vd Makro (13,5 L slechts) en zijn goede ketels, horeca kwaliteit.

Betere prijzen vind je echter bij het Amerikaantje in B, voor jou geen probleem lijkt me?
:)

erikgroothuis

Citaat van: RobinB op 11-04-2011  23:04 uBetere prijzen vind je echter bij het Amerikaantje in B, voor jou geen probleem lijkt me?
Goed idee RobinB!

Groet,
Erik :brouwen:

Tommie

Citaat van: RobinB op 11-04-2011  23:04 uInhoud staat erbij vermeld, ik heb er ook eentje vd Makro (13,5 L slechts) en zijn goede ketels, horeca kwaliteit.

Betere prijzen vind je echter bij het amerikaantje in B, voor jou geen probleem lijkt me?
De inhoud staat nergens vermeld, dat is net het probleem. Het is zeker en vast meer dan 13.5 l, ruw geschat 30 l, maar ik vind het heel moeilijk om in te schatten. De kwaliteit lijkt me inderdaad veel beter dan de doorsnee weckketel kwaliteit.

Hebben ze in het Amerikaantje dan ook elektrische inox ketels? Die heb ik nog niet gezien daar...

RobinB

Vreemd inderdaad, bij de Makro in NL (destijds) stond dat er wel gewoon bij. De prijs was nl ook afhankelijk van de inhoud...

Bij het Amerikaantje: € 80,- voor 30 L
http://www.amerikaantje.be/fieldkitchen.htm

erikgroothuis

Citaat van: RobinB op 12-04-2011  21:58 uVreemd inderdaad, bij de Makro in NL (destijds) stond dat er wel gewoon bij. De prijs was nl ook afhankelijk van de inhoud...

Bij het Amerikaantje: € 80,- voor 30 L
http://www.amerikaantje.be/fieldkitchen.htm

In het eerste bericht van deze draad heeft Tommie het over een elektrische ketel.
Ik denk dan meteen aan Weck achtige ketels.

Erik :brouwen:

RobinB

Oeps!!! :-[

Sorry, maar dan had ik het niet goed gelezen...
Die hebben ze inderdaad niet inderdaad...

vergeet mijn posts maar!
:pan:

Tommie

Sorry, ik had misschien beter in het onderwerp gezet dat het over een elektrische ketel gaat :-[
De verschillen tussen een Weckketel en de Makro ketel zijn dat deze een RVS deksel heeft en ook het 'onderstel' waar de temperatuurregelaar zit is in RVS. De weerstand is 2200 W in plaats van 1800 W.
Ik ben eerlijk gezegd ook al aan het denken geweest om op (flessen) gas over te schakelen met een gewone RVS kookpot maar ik weet het nog niet... zoveel keuze...

Vergelijkbare Topics (7)

21937

Reacties: 4
Gelezen: 2904

42205

Reacties: 20
Gelezen: 1792

3606

Reacties: 10
Gelezen: 8041

41309

Gestart door medemaker

Reacties: 2
Gelezen: 840

364

Reacties: 3
Gelezen: 3182

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.