Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eindelijk weer brouwtijd

Gestart door Muldermans, 28-12-2010 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Muldermans

Eindelijk kan ik weer brouwen, de brouwerij is nog lang niet klaar, maar ik heb toestemming van de regering om de keuken te gebruiken :groots:

Ik ben nu aan het nadenken over een recept, als stijl hou ik een RIS aan.
Begin sg 1080

60% pilsmout
25% palemout
10% munich
5%   Choco mout

Hop
Brewersgold tot 50 ibu
Amarillo als aroma (omdat ik gek ben op die citrus geur, jammie)

Gist gaat de irish ale worden vergist op 16 graden

Brouwhoeveelheid 18 liter.

Verhouding pale en pilsmout zullen de meesten omdraaien, ik wil aan de RIS een beetje een Nederlandse draai geven.

Groet Muldermans

Arjan

Zo! Een stevige jongen van 50 IBU. Houdt de regering van dergelijke stevige bieren?  ;)

Muldermans

Hahah, nee die houdt helemaal niet van bier, van alles al geprobeerd. Iemand tips? :pan:

50 ibu lijkt veel, maar ik denk dat dit door de mout wel enigszins verbloemd wordt.

Muldermans

Even off topic, brewgear werkt perfect op de ipad!

Jacques

Citaat van: Muldermans op 28-12-2010  21:53 uEindelijk kan ik weer brouwen, de brouwerij is nog lang niet klaar, maar ik heb toestemming van de regering om de keuken te gebruiken :groots:

Heel veel jaren terug kwamen we in ons huidig huis te wonen. Mijn brouwzolder was nog niet klaar maar ik wilde toch brouwen omdat het door de verhuizing zo lang geleden was. In onze open keuken kookte het wort prima op het 4-pitsgasfornuis. Het was feest totdat het condens over de de pas gewitte muren liep... De reactie van de regering maakte dat ik toch wat sneller dan ik gedacht had mijn brouwzolder realiseerde.

Herman

Ja lachen! Toen ik in Amsterdam woonde heb ik bij een brouwsessie ervaren hoeveel vocht er vrij komt. Het behang begon te bollen! Geen last van mijn ega, op dat moment hield ik nog Herman Finkers credo aan: "De ouders van mijn vriendin konden geen kinderen krijgen."

Leuke tip dus als je behang moet afstomen, ga er brouwen met de ramen en deuren dicht ;)

Muldermans

Bedankt voor de motivatie heren :) als de regering dit leest komt er een motie van wantrouwen vrees ik en moeten we weer naar de stembus...

Maar heeft iemand nog op of aanmerkingen voor me, zelf ben ik vrij zeker over dit recept. Brewers Gold heb ik nog niet meegewerkt, maar schijnt een fijne bitterhop te zijn.

Vergelijkbare Topics (7)

34001

Reacties: 4
Gelezen: 1916

17487

Reacties: 14
Gelezen: 6201

41288

Reacties: 16
Gelezen: 2430

8159

Reacties: 3
Gelezen: 1676

21683

Reacties: 9
Gelezen: 2642

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.