Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Soort moutextract voor giststarter

Gestart door Nils, 26-10-2010 22:05 u

Vorige topic - Volgende topic

Nils

Binnenkort ben ik van plan om voor de eerste keer te gaan brouwen.
Nou heb ik veel gelezen over giststarters en de manier waarop deze gemaakt moeten worden.
Ik begrijp dat een belangrijk onderdeel van een giststarter een bepaalde hoeveelheid moutextract is.
Mijn vraag is nu: Maakt het per te  brouwen biersoort uit wat voor soort moutextract je gebruikt in de giststarter?
Ik denk dan voornamelijk aan mogelijk ongewenste smaakverschillen in het uiteindelijke bier.

Hopmans

Citaat van: Nils op 26-10-2010  22:05 uBinnenkort ben ik van plan om voor de eerste keer te gaan brouwen.
Nou heb ik veel gelezen over giststarters en de manier waarop deze gemaakt moeten worden.
Ik begrijp dat een belangrijk onderdeel van een giststarter een bepaalde hoeveelheid moutextract is.
Mijn vraag is nu: Maakt het per te  brouwen biersoort uit wat voor soort moutextract je gebruikt in de giststarter?
Ik denk dan voornamelijk aan mogelijk ongewenste smaakverschillen in het uiteindelijke bier.
Het beste is de lichte variant.

Jacques

Deze vraag is eerder aan de orde geweest.
Zie hier en hier.

Kleine_Schriek

Doet me denken aan onze eerste keer giststarter maken anno 1995. Hadden we tarwemoutpoeder gebruikt...woehaaaa zuur dat het was!!!!!

Nils

Citaat van: Jacques op 26-10-2010  22:57 uDeze vraag is eerder aan de orde geweest.
Zie hier en hier.

Bedankt Jacques, heb er gisteren overheen gekeken denk ik.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.