Wat vind jij van het ABT bier van de maand?

Gestart door Oscar, 05-09-2010 11:07 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

De ABT cafés in Nederland presenteren iedere maand een nieuw bier op de tap, dat nog niet eerder op de tap is verschenen en dus feitelijk een nieuw bier is. Soms wordt er ook speciaal voor deze gelegenheid een bier gebrouwen, zoals deze maand naar een recept van de winnaar van de ABT Kampioen bierproeven.

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/biermaand.php

Hij staat nog niet op de site, maar is al wel in de cafés te krijgen, ik ben de naam v/h bier ff kwijt, maar ik heb het al wel geproefd, en volgens mij is het een meergranen bier en erg lekker !
Wie heeft het al geproefd? En wat vind jij ervan?

dennis

Golden Raand?  Ik ben er wel nieuwsgierig naar, vindt het bier-van-de-maand gebeuren wel een leuk idee.

Oscar

Menno

Nee, ik heb het (nog) niet geproefd. Wie wel?

Jacques

Citaat van: Menno op 01-10-2010  13:35 uNee, ik heb het (nog) niet geproefd. Wie wel?

Het is nu oktober en daarom zal er ander bier op de tap zitten.

Het bier van de vorige maand (september) heb ik geproefd in een biercafé. Geen slecht bier maar ook niet echt bijzonder. Een klein beetje een dertien in een dozijn speciaalbier.

korek

Wat dat betreft zit ik wel in een uithoek. Ik heb nog geen van deze bieren mogen proeven, terwijl ik juist graag andere (innovatieve) biertjes proef. Maar laat dat geen beletsel zijn, ik lees graag de recensies!

Oscar

Citaat van: korek op 01-10-2010  19:17 uIk heb nog geen van deze bieren mogen proeven, terwijl ik juist graag andere (innovatieve) biertjes proef. Maar laat dat geen beletsel zijn, ik lees graag de recensies!

Geen ABT café in jou regio?

Oscar

Deze maand De Texelse Skimme als ABT Bier v/d Maand

Gisteren geproefd, maar ik vond 'm niet fantastisch. De Bitterheid was iets te hard, hoewel ie niet eens zo heel erg bitter was. Verkeerde hop gebruikt denk ik..

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/biermaand.php

Hopmans

Wat is in hemelsnaam de De Texelse Skimme?
Dit bier bestaat helemaal niet.
Ik ben net een week op Texel geweest, en deze staat ook niet op de site.

De Skuumkoppe ken ik wel.

http://www.speciaalbier.com/texels-bier.html#8

JeroenCV

Citaat van: Hopmans op 13-01-2011  11:58 uWat is in hemelsnaam de De Texelse Skimme?
Ik ben net een week op Texel geweest, en deze staat ook niet op de site.

De Skuumkoppe ken ik wel.

http://www.speciaalbier.com/texels-bier.html#8

Mooi he, nieuwe bieren die sneller op de tap zijn dan op de website.... ;D

Hopmans

CiteerMooi he, nieuwe bieren die sneller op de tap zijn dan op de website....

Lijkt me eerder een fuckup.
Piet, maak jij ff snel de website af ivm het bier dat we gisteravond hebben geproefd?
Is goed Jan, uhhh, hoe hete dat bier ook alweer?
Skuumkoppe...
Wat Skimme?
Ja zoiets.
OK, morgen staat ie dr op.

Waar kan je dit bier kopen?
Ik zou graag de peiling in willen vullen op de site van het ATB.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 13-01-2011  11:58 uWat is in hemelsnaam de De Texelse Skimme?

Het ABT bier wordt dit wellicht speciaal voor ABT gebrouwen, dus ook niet te verkrijgen in flesjes (Nog niet), of bij de Brouwerij (Alles afgevuld in fusten)

Hopmans

Citaat van: Oscar op 13-01-2011  12:09 uHet ABT bier wordt dit wellicht speciaal voor ABT gebrouwen, dus ook niet te verkrijgen in flesjes (Nog niet), of bij de Brouwerij (Alles afgevuld in fusten)

Wat heeft het dan voor zin om dit bier te proeven als het publiek er niet aan kan komen?
Zo kan je het publiek toch van alles wijsmaken?

Tja, het zal wel een lekker bier geweest zijn...

Oscar

Citaat van: Hopmans op 13-01-2011  12:20 uWat heeft het dan voor zin om dit bier te proeven als het publiek er niet aan kan komen?

Is nu reeds beschikbaar in alle ABT Cafés in Nederland  :)

Citaat van: Hopmans op 13-01-2011  12:20 uTja, het zal wel een lekker bier geweest zijn...

Dat valt wel mee....

Hopmans

Citaat van: Oscar op 13-01-2011  12:21 uIs nu reeds beschikbaar in alle ABT Cafés in Nederland  :)

Een ABT-café....

Mmm...

Oscar

Hopmans

Wat is het voordeel van een ABT-Café t.o.v. een normaal café?

JeroenCV

De zekerheid dat je een mooie, uitgebreide bierlijst kan aantreffen.

Erick

Citaat van: Hopmans op 13-01-2011  13:15 uWat is het voordeel van een ABT-Café t.o.v. een normaal café?
Dat je er een Texelse Skimme kan proeven natuurlijk  ;D   ;D

MO

ABT bier van de maand heeft ongeveer een volume van 20 hl dacht ik. Daar kun je dus makkelijk een speciaal, uniek, eenmalig brouwsel van maken.

Hopmans

Citaat van: JeroenCV op 13-01-2011  13:21 uDe zekerheid dat je een mooie, uitgebreide bierlijst kan aantreffen.

OK, dat klinkt goed.
Ik ben overtuigd.

Jacques

Citaat van: Oscar op 13-01-2011  12:29 uIn Haarlem zit er tegenwoordig een..... :biersmile:    http://www.cafebriljant.nl/

En daar was dit bier vorige week te proeven. (Heb ik niet gedaan...)

buitenbrouwer

Hopmans

Citaat van: buitenbrouwer op 01-03-2011  18:01 uDeze maand een lekkere stout hmm.

Lekker duidelijk...
Welke stout?
Welk aspect van dat bier is er hmm?
Heb je een uitgebreide proefnotitie?

Of is stout jouw favoriete biertype, en is de La Trappe daarom niks?

Dat bedoel ik nou met de zogenaamde onafhankelijke journalistiek.
Men brengt zomaar een bedrijf in diskrediet op een openbaar medium, terwijl het onterecht is.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 01-03-2011  18:12 uLekker duidelijk...

Was afgelopen maand. De Duits en Lauret stout... oooh die was erg lekker!  :biersmile:

Vergelijkbare Topics (7)

26607

Reacties: 11
Gelezen: 6932

13173

Reacties: 8
Gelezen: 3347

4931

Reacties: 3
Gelezen: 1947

2033

Reacties: 1
Gelezen: 1843

6753

Reacties: 50
Gelezen: 12840

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.