Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier in Antwerpen

Gestart door heijligers, 10-09-2009 20:32 u

Vorige topic - Volgende topic

heijligers

Beetje vreemde titel voor dit topic.

Morgen middag vertrek ik voor een weekendje Antwerpen met mijn vrouw. We zijn één jaar getrouwd en gaan voor het eerst sinds circa 7 jaar weer eens zonder kids weg    :D
Nu ben ik nog nooit in de stad zelf geweest, maar volgens mij is daar wel iets op het gebied van bier te vinden. Helaas heb ik eigenlijk geen tijd om daar naar te zoeken  :leren: (moet zo gaan studeren).

Wie weet bier gerelateerde zaken in Antwerpen die ik bij een bezoek aan de stad echt niet mag missen?
Ideaal is wanneer je er ook nog een adres of zo bij hebt, zodat ik het ook echt kan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.  :proost2:

Kleine_Schriek

Er is een prachtige kroeg genaamd "Littel", maar ja, zo heet jij niet met je achternaam, ha ha. Heel veel plezier en geniet lekker!!!

Hans VDE

Citaat van: heijligers op 10-09-2009  20:32 uWie weet bier gerelateerde zaken in Antwerpen die ik bij een bezoek aan de stad echt niet mag missen?
Ideaal is wanneer je er ook nog een adres of zo bij hebt, zodat ik het ook echt kan vinden.

't is al een tijdje geleden dat ik er nog eens geweest ben (getrouwd, mèt kinderen, weet je wel  :) ) maar vroeger vond ik volgende café's wel leuk:
't Waagstuk (Stadswaag 20, tientallen bieren op de kaart)
't Pakhuis (Vlaamse Kaai 76, met een eigen huisbrouwerij)

En als je toch in Antwerpen bent, moet je natuurlijk ook eens langsgaan bij de Vagant (Reyndersstraat 25), waar je tientallen (honderden?) verschillende jenevers kan proeven!

cornel

Dit is misschien niet alleen voor Antwerpen geldig:
http://www.beerpubmap.be/

groeten
cornel

Menno

Aantal jaren terug op de Paardenmarkt héérlijk gegeten (en gedronken... >:D). Was toen heel erg betaalbaar.  :duimop:

De naam weet ik niet meer, sorry... :-\

RobinB

Ik ken ook alleen de gewandelde paden:
- 't pater's vaatje: veel bieren op tap en fles, leuk cafe.
- 't pakhuis (?) een brouwerij-restaurant. Bieren waren maar zozo, maar eten was wel lekker :)

Adrie

Als je in Antwerpen bent, moet je naar de Kulminator. Toen ik er was stonden er 941 bieren op de bierkaart. Dit lijkt meer dan het is, omdat elk bier waarvan meerdere jaargangen voorradig zijn een eigen vermelding krijgt. Er zijn bieren te proeven uit 1977, dus als je van oud, verschraald, geoxideerd en muf bier houdt, dan zit je daar gebakken. Gelukkig verkoopt men ook vers bier

Derob

Of gewoon De Bengel, aan het stadhuis, voor een bolleke van 't vat  :biersmile:

heijligers

Bedankt voor de reacties, hiermee overleef ik het weekend wel :D   :proost2:

Oscar

Tsja.. de Kulminator...een mooi klein cafe, waar je wel de tijd voor moet nemen. Een bier van 10 - 20 jaar oud slurp je niet weg in 5 minuten (zeker niet voor de prijs die je er voor betaald). Hoe ouder hoe duurder (maar niet per se lekkerder).

In hartje Antwerpen in het vrij simpel. Vanaf het station loop je rechtdoor de meir op... dan kom je vanzelf op de "paarden"? markt op... daar zitten de meeste cafés. Maak daaruit een keuze, of meerdere keuze's.. Zorg dat je vrouw je wilt terugdragen en je hebt de avond van je leven... ;D ;D

Nerro

Het Elfde Gebod Achter de grote kerk) is erg gezellig. We zijn daar met vrienden wezen indrinken voor een gala en ik herinner me er niet helemaal alles meer van dus het was vast mooi! :)

heijligers

Zo, dat was het weer  :(.

De tips waren erg goed en tussen de kookwinkels door hebben we nog wat zinnigs kunnen doen:

"t Pakhuis: inderdaad niet erg bijzonder bier. We hebben er geluncht met daarbij een Antwerpse (dunne) Blonde. Brouwerij was op zich wel leuk om te zien.

Paters Vaetje: inderdaad leuke kroeg, met veel soorten bier. Hier een Rodenbach Grand Cru genuttigd. Na van de eerste slok bekomen te zijn  ;D genoten van een heerlijk bier. (lekker, maar ff wennen).

Verder her en der wat gegeten en gedronken, waaronder een Keizer Karel aan de grote markt en wat Bollekes bij de Bengel :).

Bij de Paardenmarkt zijn we helemaal niet meer geweest, niet aan toe gekomen.

En natuurlijk naar de Kulminator, wat een vreemde belevenis was dat .....
Ontelbaar veel soorten bier, en de keuze viel op een Westvleteren 12 uit 2004  :biersmile:. Het kost wat, maar dan heb je ook wat....

Al met al een zeer geslaagd weekend weg met zonder kids  :hoera:.

Kleine_Schriek

Klinkt als een erg lekker weekendje  :proost:

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Oscar op 11-09-2009  02:22 uIn hartje Antwerpen in het vrij simpel. Vanaf het station loop je rechtdoor de meir op... dan kom je vanzelf op de "paarden"? markt op... daar zitten de meeste cafés. Maak daaruit een keuze, of meerdere keuze's.. Zorg dat je vrouw je wilt terugdragen en je hebt de avond van je leven... ;D ;D

Nee Oscar  :neenee: Je komt dan op de Groenmarkt. Veel cafés maar daar moet je niet zijn.

Paardenmarkt is achter de Kunst Academie en daar is bier café het 'Waagstuk'. Ook een aanrader. Net als de Grote Witte Arend. Die zit vlak bij de Groenmarkt. Richting Schelde. Heerlijk stoofvlees!

Louis

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.