Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat zijn lekkere zure bieren?

Gestart door JWVG, 13-03-2009 07:28 u

Vorige topic - Volgende topic

JWVG

Tijd om dit oude draadje weer eens op te rakelen: inmiddels ben ik al een stuk beter bekend met zure bieren. Echte geuze is, geloof ik, niet helemaal voor mij, maar de Vlaams Rood en Bruin drink ik echt met veel plezier (afgelopen weken bv Duchesse de Bourgogne, Liefmans Goudeband, en nu weer de twee Rodenbachs in de koelkast staan). Zojuist een Girardin 1882 kriek opgepikt bij Woudenberg, die had ik nog niet eerder gezien. Een echte traditionele kriek, volgens mij. Ik ben benieuwd, heb er maar weinig op het forum over kunnen vinden.

:degroeten: JW.

wiwi

Citaat van: JWVG op 10-10-2009  13:26 uZojuist een Girardin 1882 kriek opgepikt bij Woudenberg, die had ik nog niet eerder gezien. Een echte traditionele kriek, volgens mij. Ik ben benieuwd, heb er maar weinig op het forum over kunnen vinden.

Girardin 1882 is voor mij de beste kriekenlambiek die ik ooit dronk.

JWVG

Kijk, dat vind ik leuk om te horen. Ik ben benieuwd. Eerst de kids even naar bed....

JWVG

Fijn biertje hoor, die Girardin 1882 kriek  :proost:. Wel aardig zuur, maar ook lekker. En het fruitkarakter zit helemaal mooi versmolten met het bier - echt een eenheid, niet een fruitsmaakje bovenop een bier geplempt. Zo doe je dat dus - fruitbier maken!

Albertus

Citaat van: JWVG op 10-10-2009  23:56 uFijn biertje hoor, die Girardin 1882 kriek  :proost:.

Inderdaad, behoort tot de top. Bovendien zijn de geuze en de kriek van Girardin heel constant van kwaliteit en schappelijk geprijsd.
Gelukkig heb ik er nog wat van liggen. :biersmile:

Bert

Renier

Mmm... bij het lezen van deze draad komt het water mij in de mond  ;D
Maar waarom hoor ik niets over de Hanssens uit Dworp? :weetniet:
Is deze moeilijk verkrijgbaar in de handel misschien? (Ik heb er geen problemen mee want ik woon namelijk zeer kort bij  :D )

Renier  :degroeten:

Menno

Citaat van: Renier op 18-02-2010  18:32 uMaar waarom hoor ik niets over de Hanssens uit Dworp? :weetniet:
Is deze moeilijk verkrijgbaar in de handel misschien? (Ik heb er geen problemen mee want ik woon namelijk zeer kort bij  :D )
Misschien geef je zélf al het antwoord?  ;)

De Hanssens ken ik overigens niet...  :)

Penners

De Hanssens ken ik ook niet.

Maar ik ben wel een liefhebber van de Rodenbach en de Rodenbach grand cru  :proost:

Oscar

Citaat van: Menno op 18-02-2010  20:49 uDe Hanssens ken ik overigens niet...  :)

http://www.horal.be/hanssens.php

Maken prima geuze's. Is een stekerij  :)

Vergelijkbare Topics (7)

13067

Gestart door EBC

Reacties: 41
Gelezen: 29950

41134

Reacties: 15
Gelezen: 4834

9392

Reacties: 32
Gelezen: 8920

01-06-2008 00:53 u
door oranjeboombiertje
15945

Reacties: 30
Gelezen: 14471

33481

Reacties: 6
Gelezen: 4676

44634

Reacties: 18
Gelezen: 3813

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.