Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bierlink

Gestart door Edgar, 22-11-2009 20:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Citaat van: De-Geert op 24-11-2009  17:00 uJe hoeft niets bij te houden. Je moet alleen ff op de knop drukken als je een recept plaatst.

Het is allemaal niet zo simpel. Wie maakt die knop?
De code van een draad is uniek. Die kan gewoon gebruikt worden. Bericht posten, naar de code kijken in de adresbalk, het bericht aanpassen door de code er in te zetten en je bent klaar.
De code van deze draad is 13995.

[edit]
Bij verplaatsing van een draad blijft deze dezelfde code houden, dat is dus geen probleem.
[/edit]

Wild Chocolate

En als er meerdere recepten in een draad staan, zou je het nummer van het bericht in de draad erachter kunnen zetten. Maar is die ook gemakkelijk terug te vinden?

Jacques

Citaat van: Wild Chocolate op 24-11-2009  22:45 uEn als er meerdere recepten in een draad staan, zou je het nummer van het bericht in de draad erachter kunnen zetten. Maar is die ook gemakkelijk terug te vinden?

Eén recept per draad. Dat is simpele afspraak lijkt mij. Ook zo overzichtelijk.

Wild Chocolate

Maar bij het klonen van een biertype is dat zeker niet het geval. Ook kun je je afvragen of je een apart draadje opent als je iemand's bier gaat nabrouwen. Een bericht in de originele draad zou dan volstaan.

Groet,

Remco

Jacques

Ook bij het klonen heb je steeds een nieuw recept. Lijkt mij niet zo'n probleem.
En iemands draad gaan kapen omdat je een soortgelijk bier brouwt lijk mij ook niet zo'n goed idee.

Maar elke bericht heeft ook een uniek nummer. Het is alleen iets langer en daarom wat minder geschikt. Hoe korter de code des te beter.
De code van dit bericht is 186946

Oscar

Citaat van: Jacques op 24-11-2009  22:40 uDe code van een draad is uniek. Die kan gewoon gebruikt worden. Bericht posten, naar de code kijken in de adresbalk, het bericht aanpassen door de code er in te zetten en je bent klaar.

Klaar...lijkt mij goed, makkelijk en bruikbaar... :)

Topic code vermelden bij je recept...

De-Geert

Ik vind dat toch niet zo'n gek idee.

Adrie

Citaat van: Jacques op 24-11-2009  22:47 uEén recept per draad. Dat is simpele afspraak lijkt mij. Ook zo overzichtelijk.

Ik heb een paar draden waarin ik achtereenvolgende pogingen om een biertype goed te brouwen zet. Omdat dit een doorgaande zoekpoging is, zet ik die recepten allemaal in dezelfde draad. Op deze wijze kan iedereen bijhouden hoe de poging verloopt, waarom ik welke keuzes maak, hoe het bier uitvalt en hoe ik die resultaten meeneem in de volgende poging. Het wordt veel te versnipperd als die recepten allemaal in andere draden terecht komen en dat vind ik ook ongewenst. In die gevallen is het eenvoudig om het berichtnummer erbij te zetten.

De-Geert

Dat doe ik inderdaad ook af en toe, maar een berichtnummer is dan een makkelijke oplossing.

Oscar

Even een schouderklopje voor Edgar  :groots:. Die bierlink is verdomd handig om snel je draad van je recept terug te vinden...

De-Geert

Ik vind het ook een mooi systeem, ik voer het nu bij al mijn nieuwe brouwsels door.

Oscar

Citaat van: De-Geert op 15-02-2010  20:49 uik voer het nu bij al mijn nieuwe brouwsels door.

In ieder geval bij alle recepten die ik op het form plaats..eh alle brouwsels dus... ;D ;D

William

Citaat van: Oscar op 15-02-2010  20:22 uEven een schouderklopje voor Edgar  :groots:. Die bierlink is verdomd handig om snel je draad van je recept terug te vinden...

Citaat van: William op 22-11-2009  21:45 uAls je toch een uniek nummer wilt dan kun je het topicnummer op het forum overwegen als het recept op het forum is geplaatst b.v. nr 13838 in "http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,13838.0.html"

Even iets rechtzetten :pan:

Oscar

Excuses William..2 VETTE schouderklopjes voor jou  :groots: :groots:

;D ;D

Hopmans

Citaat van: Oscar op 15-02-2010  20:22 uEven een schouderklopje voor Edgar  :groots:.
Slurp.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.