Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Heb nog enkele vragen bij het opbouwen van mijn installatie?

Gestart door kristo, 06-02-2009 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

kristo

Hallo iedereen

Ik heb nog enkele vragen.
Kan ik twee mamuthbranders laten branden met 1 gasfles of moet ik voor elke brander een aparte ontspanner en fles hebben?
Wanneer ik koel met een dompelkoeler blijven de eiwitten in de ketel liggen en kan er afgeheveld worden, hoe moet dit gedaan worden bij gebruik van platenkoeler?

Alvast bedankt

RobinB

Warme trub blijft in de ketel, koude trub komt inderdaad in je gistvat.
Maar dat is niet erg, vinden de gistjes lekker :)

Henielma

Hoeveel inhoud heeft je gasfles?

Als je twee Mamuth branders vol open zou hebben staan gedurende langere tijd dan koelt de gasfles zover af dat deze bevriest en er geen gas meer uit komt. Dit zal bij die 7 kg flessen zeker gebeuren als het wat koeler is buiten. Bij een 25 kg fles zal dat wel meevallen omdat de omvang groter is.

Maar waarschijnlijk hoeven de branders niet langdurig tegelijk vol open te staan. De drukregelaar kan twee branders tegelijk wel aan. Dus in de praktijk zal het wel meevallen bij het brouwen van bier.

kristo

Ik heb een 25 kg fles maar weet nog niet welke ontspanner 30 of 50?

Tempelier

De Mammuth brander werkt op een 30 mbar reduceer... Volgens de gebruiksaanwijzing geen 50 mbar aansluiten.

:degroeten:

Albertus

De Mammuth brander werkt ook op 50 mbar, je moet dan de lucht/gas verhouding opnieuw afregelen met de schuif tussen de kraan en de brander zelf.

Bert

Vergelijkbare Topics (7)

34512

Reacties: 26
Gelezen: 5583

20123

Reacties: 12
Gelezen: 3558

38855

Reacties: 13
Gelezen: 2407

4280

Gestart door Joshua

Reacties: 2
Gelezen: 2123

44786

Reacties: 12
Gelezen: 902

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.