Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ch'ti blonde

Gestart door MaartenM, 30-01-2009 20:43 u

Vorige topic - Volgende topic

MaartenM

Even weer een proefnotitie: ik had een franse collega gevraagd uit Frankrijk een Saison mee te nemen, en ik kreeg heel aardig 2 six-packs van hem: Ch'ti blonde en Jenlain Ambree: Allebei heel goede bieren. Hoewel ik normaal niet echt houd van blonde bieren vind ik de Ch'ti wel lekker:

algemeen: blond biere de garde, 6,4% alc.

Uiterlijk: goudkleurig, grof redelijk stabiel schuim

Geur: neutraal, friszuur

smaak: fris, licht moutig. Wat kruidig gistprofiel, maar heel mooi in balans. Heel vaag een klein fruitje wat goed past bij het kruidige. Al met al een fris, niet al te uitgesproken bier. Wat minder uitgesproken dan de Nogne Ø en voor mij veel beter te verteren dan de Belgische blonde bieren (oei nu maak ik vast vijanden  :P )

oh ja, de bitterheid: heel zacht, maar de nasmaak is vreemd genoeg wel aardig bitter en plakkend!

Ronnie

Citaat van: MaartenM op 30-01-2009  20:43 u..voor mij veel beter te verteren dan de Belgische blonde bieren (oei nu maak ik vast vijanden)

Och waarom? We moeten al zoveel verdragen... Heu, eigenlijk is de streek van de Cht'is een verlengstuk van Vlaanderen. Tot eind jaren 1940 begin 1950 werd daar Vlaams gesproken. Merk je ook aan de plaatsnamen ginder. Een hele grote provincie (nu 2 departementen) die ze in 1815 niet teruggegeven hebben. Mijn roots liggen ginder.

Oscar

Citaat van: MaartenM op 30-01-2009  20:43 uik had een Franse collega gevraagd uit Frankrijk een Saison mee te nemen, en ik kreeg heel aardig 2 six-packs van hem: Ch'ti blonde en Jenlain Ambree: Allebei heel goede bieren.

Beide bieren zijn geen saison, maar behoren tot de categorie Bierre de Garde...

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.