Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vacuümeerapparaten

Gestart door Oscar, 15-11-2008 20:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Beste brouwers/forummers,

Vanuit mijn gilde ben ik opzoek naar een vacuümeerapparaat. In het verleden hebben we zo'n Krups apparaat gekocht, maar deze voldoet natuurlijk niet, omdat je hierbij niet van een vacuüm kunt spreken, maar maar van een "luchtarm" verpakking  :D. Nu ben ik dus benieuwd of er mensen zijn dis of hobbymatig of beroepsmatig ervaringen hebben met een dergelijk apparaat, waar ik deze kan kopen en wat dit gaat kosten. Qua kosten mag, naar mijn idee, zo'n apparaat best 200-300 euro kosten. Kwaliteit vind ik hierbij wel belangrijk.

Zo'n vacuümeerapparaat geeft natuurlijk mooie mogelijkheden tot gezamenlijke hop-inkoop en het ompakken hiervan. Wie kan mij hier meer over vertellen?

:degroeten:

Oscar

In een andere draad heeft EBC al een link gegevens waar hij zijn vacuümeerapparaat gekocht heeft:

http://www.allpax.de/index.php/cat/c249_-Vakuummaschinen

http://www.marktplaza.nl/Allvac-Family-F100-Vacuumsealer-5573488.php

Jasper, wat zijn je ervaringen tot nu toe?

jelle

Hallo

Je ziet wel op deze site dat een machine die goed vacuüm trekt 1300 eur kost.
Er staat maar van 2 vermeld welk vacuüm hij trekt resp. o,85 en 0,95 mbar

Groet Jelle

EBC

Ik heb de AllPax F200 en ben daar zeer tevreden over. Aanrader.

Je kunt ook Jan Schaap eens benaderen. Hij heeft de F100 en levert ook zakken compleet met diverse soorten hop en zonder lucht.

Oscar

Citaat van: EBC op 15-11-2008  21:18 uIk heb de AllPax F200 en ben daar zeer tevreden over.

Mooi! En die zakken/rollen zijn die goed te verkrijgen?

EBC

Zakken en rollen te koop op dezelfde website. Duitsland is goedkoper dan Marktplaza, maar heeft wel meer verzendkosten... gelijk meebestellen met de aanschaf van het apparaat is dan gunstig.

Let op met rollen, die zijn zeer onvoordelig. Ik zou gewoon zakken kopen. Ik weet ook welke afmetingen handig zijn voor 100 of 200 gram droge hop, maar zit nu in mijn nieuwe huis in België en de hop is nog niet meeverhuisd... kan dus even niet meten.

Oscar

Citaat van: EBC op 15-11-2008  21:35 ukan dus even niet meten.

Thanks buddy, ik wacht dan wel ff... :biersmile:

Ronnie

Opletten met lamineerfolie.
Bijvoorbeeld voor hop, steeds alluminium gelamineerde folie gebruiken, om overnemen geuren van andere eetwaar en vice versa te voorkomen. Dus binnenlaag PE dan Alu en terug PE. Het PE is het smelt-lasbaar deel. Je zou dus materiaal moeten vinden als van die hopzakken van Brouwland, of zoals de gistverpakking zakjes.

Op de bovenvermelde sites heb ik die alu laminaat zakken niet gevonden.

Voor de gilde hebben we lange poos geleden de hop ook nog verpakt met PE folie en een profesioneel lasapparaat bij een beenhouwer. dat was dikke PE folie, zonder alu, maar ook die dikke zakken durfden op termijn geuren doorlaten zodat de hop naar spruitjes rook, echt waar..

Een zakje korrelgist is met PE/alu/PE gemaakt. Met een gewoon keukentoestelletje hebben we na een beetje gebruiken terug kunnen lassen (gewoon platdrukken, dus zonder vacuüm weliswaar).

Tip: Wat we ook nog gebruikt hebben is materiaal van vacuumverpakking van gemalen koffie, in stukjes voor kleinere zakjes snijden. Ideaal om een pak van 0.5 kg korrelgist in pakjes van 20 g te doen (K97 bijvoorbeeld is alleen in die verpakking te krijgen)
Voor elke soort folie de beste parameters uitproberen en opschrijven.

Pallieter

Dag Oscar,

Verleden jaar heb ik op E-bay deze machine aangekocht.
http://cgi.benl.ebay.be/Vakuumiergeraet-Vakuumierer-Jolly-Vac-33_W0QQitemZ280271997560QQihZ018QQcategoryZ69221QQcmdZViewItem
Zoals in eerdere post gemeld koop je best direct plastic zakken aan in verband met verzendingskosten.
Ik ben hier in België op zoek gegaan naar de zakken die Ronny vermeld en deze zijn peperduur en af te nemen in grote hoeveelheden. Men raadde mij aan de zakjes hop extra in alu-folie te verpakken dit zou beterkoop zijn.
In verband met de machine ben ik zeer tevreden.Gisteren nog een kilo Poperingse East Kent Goldings bellenhop in pakjes van 250 g gevacumeerd, de resultaten zijn vergelijkbaar met proffesionele machines en belangrijk is een brede lasnaad van zeker 3 a 4 mm.

Met vriendelijke groeten,
Pallieter

goom

Wellicht heb ik op korte termijn een all pax 100 te koop (nieuw in doos).

Heb er zelf al een en die werk zeer goed (deze gaat overigens niet weg) .

Oscar

Citaat van: goom op 16-11-2008  11:51 uWellicht heb ik op korte termijn een all pax 100 te koop (nieuw in doos).

Ik denk dat we voor een duurder en beter model gaan (minimaal F200)

Citaat van: goom op 16-11-2008  11:51 uHeb er zelf al een en die werk zeer goed (deze gaat overigens niet weg) .

En welke is dat? Welke zakken gebruik jij? Ervaringen?

RobinB

Citaat van: goom op 16-11-2008  11:51 uWellicht heb ik op korte termijn een all pax 100 te koop (nieuw in doos).

Wat vraag je ervoor?

goom

Ik moet even kijken wat die moet gaan kosten, mail maar dan reply ik als ik meer weet.
Ik gebruik zakken met een profiel dan krijg je een diep vacuüm namelijk.

RobinB

Hey Goom!
Hoe staat het hiermee inmiddels?
:)

goom

EBC

goom

Inderdaad een aanbieding kan hem iedereen aanraden heb er zelf 1 in gebruik en nog een in de aanbieding, nieuw in de doos

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.