Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Aantal bier vraagjes!

Gestart door bierlover, 02-09-2008 11:12 u

Vorige topic - Volgende topic

bierlover

Hallo ik ben een hulpelose student!!! met wat vragen:

Welke functie heeft het eesten?
Eelke stop verandert van kleur tijdens het eesten?
Welke eesttemperatuur gebruikt men voor een licht gekleurd bier?
Welke eesttemperatuur gebruikt men voor donker gekleurd bier?
Hoe heet op hoge temperatuur geeeste mout?
Wat is poetsen?
Een andere naam voor wortbereiding?
In welke gedeelte van de brouwerij vind je wortbereiding plaats?
Juiste volgorde de bewerkingen in het brouwhuis?
Hoe noemt men het pletten van gerstenmout?

Alvast hardstikke bedankt bierkenners!

Adrie

Zoekt en gij zult vinden...

Jacques

Begin met het lezen van de online cursus van deze site.

RobinB

Alle antwoorden staan op www.hobbybrouwen.nl (serieus)! Daarnaast biedt het forum aanvullende informatie.
Zoek toch eerst voordat je vraagt naar hapklare antwoorden op triviale basisvragen!

Zoek daar maar eerst en post je (eigen) antwoorden hier ter controle!

bierlover

Klopt maar we hebben 111 vragen en de helft is niet te vinden en we hebben maar 2 week voor met daarbij nog paar grote opdrachten en en het maken van een bierkaart. Daarom kan ik wel wat hulp gebruiken van de echte bierkenners!

De-Geert

Citaat van: bierlover op 02-09-2008  11:40 uklopt maar we hebben 111 vragen en de helft is niet te vinden en we hebben maar 2 week voor met daarbei nog paar grote opdrachten en en het maken van een bier kaart. daarom kan ik wel wat hulp gebruiken van de egt bierkenners!!
Op bovenstaande vragen kan ik met google / artikelen op deze site / dit forum de antwoorden gewoon vinden.

Post zelf eens de antwoorden die je gevonden hebt, dan willen we heus wel helpen met eventuele correcties.

EBC

Ik dacht dat het de bedoeling van studeren was om er iets van te leren...

Als je nu gewoon het hele mout- en brouwproces eens aandachtig bestudeert, dan komen de antwoorden vanzelf. Enne trek daar maar gewoon een paar dagen voor uit. Geen pinten drinken met je medestudenten, maar zitvlees kweken.

Wie heeft ooit gezegd dat het leven gemakkelijk was? Of eerlijk? Laat je lot niet afhangen van anderen. Neem zelf actie!

Oscar

Citaat van: bierlover op 02-09-2008  11:12 uWat is poetsen?

Tja, dat weten studenten inderdaad niet... :D :D :D  Vraag maar eens aan je moeder.... ;D ;D   (sorry kon't niet laten)

Oscar

En wie is deze collega van jou dan ? http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,10107.0.html ?? Die heeft ook 111 vragen.. ::)

bierlover

Ja die zit ook op de hotelschool te Groningen.

Hopmans

CiteerWie heeft ooit gezegd dat het leven gemakkelijk was? Of eerlijk?
Laat je lot niet afhangen van anderen. Neem zelf actie!
Hier ben ik het helemaal met EBC eens.

En helemaal op jezelf aangewezen ben je niet.
Je beste vriendje is in dit geval: Google.

Ook is er het bierwoordenboek, en nog vele andere bronnen.

:degroeten:

Eduard

Ik zou eerst eens op deze pagina kijken (de brouwcursus etc.) en dan evt een bezoekje brengen aan een brouwerij in de regio. Is erg leuk en je leert er veel van, zeker als je dan al wat vragen paraat hebt.

Johannes

Citaat van: bierlover op 02-09-2008  11:12 uWat is poetsen?

Dat was in mijn studententijd ook niet mijn sterkste punt. Maar ik wist in elk geval al wel wat het was.

Maareh, als je die 111 vragen gewoon even mailt, zorg ik dat je het voor het eind van de week ingevuld retour hebt. Kunnen jullie hulpeloze studenten ondertussen het praktijkdeel bestuderen.

RobinB

Dat meen je toch niet serieus he? ???

Zo beloon je dit gedrag alleen maar...  :-\

Imhotep

Citaat van: RobinB op 02-09-2008  17:35 uDat meen je toch niet serieus he? ???

Zo beloon je dit gedrag alleen maar...  :-\

ik wil ze gerust ook wel invullen hoor. De meest logische vul ik correct in en de andere zet ik vol bullshit :D.

Johannes

Citaat van: RobinB op 02-09-2008  17:35 uDat meen je toch niet serieus he? ???

Ok de ironie lag er kennelijk iet al te dik op. Dat blijkt ook uit het bericht van de topicstarter wat ik heb ontvangen waarin mij de overgebleven 38 vragen worden gemaild en terloops wordt gemeld dat de door mij gesuggereerde praktijkstudie prima gaat lukken  :proost:

Ik heb nog een poging gedaan om het uit te leggen:

CiteerKennelijk ontgaat de ironie van mijn opmerking meerdere personen.  ???

Als je nou op z'n minst de indrukt wekt je in het onderwerp te hebben verdiept, zal de bereidheid van de forumleden om te helpen, op de punten waar wat vragen over blijven, een stuk groter zijn.

Aan de vragen die je nog open hebt staan valt af te lezen dat je je voor geen meter in de materie hebt verdiept. Het meerendeel van de vragen is namelijk zeer eenvoudig op te lossen, door een boek door te lezen, of op internet te kijken.

Ik en wellicht andere forumleden zullen nu vast niet erg aardig en behulpzaam overkomen. Maar begrijp wel dat je als totale onbekende hier aanbelt met het verzoek: 'He, jullie hebben er verstand van: of jullie mijn huiswerk even willen maken. Alvast bedankt he?'

Ik kan me niet voorstellen dat een student ook maar niet enigszins in het brouwproces geïnteresseerd is, en wil je dan ook uitnodigen, om verdere vragen hier te stellen als je je echt in de materie hebt verdiept.

Ik hoor het wel.

ps: reaktie op dit bericht kun je gewoon in het desbetreffende topic plaatsen, dat doe ik met dit bericht ook.

Oscar

Citaat van: Johannes op 02-09-2008  20:41 uen terloops wordt gemeld dat de door mij gesuggereerde praktijkstudie prima gaat lukken  :proost:

Heerlijk naief, die studentjes.... :D :D :D

RobinB

Sorry Johannes!
Hoe ergernis kan blinderen! :)

Muldermans

Dit zou wel een hele mooie methode zijn om snel je huiswerk gemaakt te krijgen. Beetje zoeken en alle antwoorden komen bovendrijven.

Toen ik nog studeerde stond google nog in zijn kinderschoenen en was er nog niet zoveel te vinden. In de bibliotheek daar konden we antwoorden vinden (en dat is nog maar 8 jaar geleden......) Denk dat die methode ook nog steeds goed werkt.

Gr
Muldermans die zich toch wel oud begint te voelen (ahumm ik word volgende maand 27) :engel:

JeroenCV

CiteerIn de bibliotheek daar konden we antwoorden vinden

Voor wie het niet meer weet:
Een bibliotheek....

bierlover

Wat een grappenmakers hierow.... :bokser: :bokser: :bokser: :bokser: :bokser: :bokser: :bokser:

bierlover

Na volgens mij moeten jullie blij zijn dat we wat vragen hebben jullie als saaie bierkenners ook wat te doen en kunnen jullie ons bewijzen dat het een leuke hobby is!...
jaja

:dansen: samenvol samenvol samenvol Wij kennen alleen de hobby in praktijk.

RobinB

Ga je moeder pesten!
 :clownsmile:

bazje

Citaat van: bierlover op 05-09-2008  12:15 uNa volgens mij moeten jullie blij zijn dat we wat vragen hebben jullie als saaie bierkenners ook wat te doen en kunnen jullie ons bewijzen dat het een leuke hobby is!...
jaja

:dansen: samenvol samenvol samenvol Wij kennen alleen de hobby in praktijk.

Dit lezende en terugkijkend naar de vragen in de starttopic waarbij o.a. staat : "wat is poetsen?" lijkt het mij dat jullie iets teveel praktijkervaring hebben opgedaan....

Eduard

Wel wel, het is wel weer genoeg geweest. Bierlover en medestudenten, ik denk dat jullie nu al wel het één en ander hebben opgestoken van de site en van dit forum. Als jullie na goed bestuderen van de artikelen en forumbijdragen nog steeds gegronde vragen hebben kunnen jullie nog eens een poging wagen door eens te vragen. En overige forumleden: jullie reacties waren te verwachten, maar laten we niet ieder nieuw lid een dergelijk onthaal geven.  :brouwen:

Vergelijkbare Topics (7)

3991

Gestart door raymund

Reacties: 7
Gelezen: 5169

21141

Gestart door derek

Reacties: 9
Gelezen: 3398

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.