Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Een super biertje

Gestart door Herder, 23-05-2014 19:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Herder

Hallo

Ik ben al een tijdje aan het brouwen en heb verschillende soorten bier gebrouwen die heerlijk waren.
Maar het bier waar ik van zou wensen om zelf te brouwen is Gagelbier. De recepten zijn wel uit te halen maar de gagel zelf niet. Ik woon onderaan in Limburg en ik heb stad en land afgebeld en gedaan. Maar nergens kan ik Gagel uithalen. Dus wie heeft tips waar ik gagel kan kopen. En dan moet ik geloof ik de bloemetjes hebben?
Maar wie kan mij helpen!!

Gr Leo

JAVAL

Niet dat het je veel verder zal helpen maar ik maakte gisteren toevallig kennis met deze Gagelstruik. Voor het eerst dat ik er een zag. Hij was al uitgebloeid maar je krijgt wel een indruk van de habitus.
Vgr Jaap

wilbertd

Ik kan me een oud berichtje herinneren over gagel, volgens mij een beschermd plantje welke ook in Nederland in het wild groeit, maar moeilijk te verkrijgen is in winkels of webshops.
Maar ik ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden naar het gagelbier welke je geproefd hebt.

homoeccentricus

In Belgie is de gagel ook beschermd. Je kan hier wel Gageleer proeven, een bier gebrouwen voor een natuurreservaat, en erg lekker.

Gedroogde gagel kan je hier kopen: http://www.bogmyrtle.com/

Herder

Klopt het was van Natuurpunt en hete dus Gageleer.
Zo'n heerlijk biertje was dat!

wilbertd

Citaat van: Herder op 24-05-2014  10:13 uKlopt het was van Natuurpunt en hete dus Gageleer.
Zo'n heerlijk biertje was dat!
Hmm, ik zal de staatswinkel hier eens vragen of het kunnen bestellen.
Het leuke van een staatswinkel is, dat ze verplicht zijn alles te bestellen waar de klant naar vraagt omdat ze het monopolie op de verkoop hebben  ;)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.