Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gedestileerd water

Gestart door VEMP, 26-08-2011 12:34 u

Vorige topic - Volgende topic

VEMP

Ben aan het brouwen en wilde mijn nieuwe pH meter uitproberen. Het kalibreersetje erbij gepakt, heb ik gedesileerd water nodig. Hoe kan ik daar aan komen?

Albertus

Gewoon bij de bouwmarkt, maar misschien ook bij de supermarkt, drogist. Zoeken naar gedeminiraliseerd water.

Bert

BierHenk

Brouwmarkt, Action ...

VEMP

aldo

Supermarkt! Daar betaal je 50 cent de liter terwijl je bij een bouwmarkt zo 1,50 de liter betaalt!

Jacques

Citaat van: aldo op 26-08-2011  13:07 uSupermarkt! Daar betaal je 50 cent de liter terwijl je bij een bouwmarkt zo 1,50 de liter betaalt!

Het Kruitvat is ook en goedkoop adres.

kleine Minstreel

IK maak het zelf als je in nog een keertje inkopen gaat doen in Kaatsheuvel dan kan ik je wel een fles geven.

VEMP

Citaat van: kleine Minstreel op 26-08-2011  17:04 uIK maak het zelf als je in nog een keertje inkopen gaat doen in Kaatsheuvel dan kan ik je wel een fles geven.

Dank je wel!

Ronald_

Citaat van: aldo op 26-08-2011  13:07 uSupermarkt! Daar betaal je 50 cent de liter terwijl je bij een bouwmarkt zo 1,50 de liter betaalt!

OW NEE! 1 euro!

aldo

Citaat van: Ronald_ op 26-08-2011  17:15 uOW NEE! 1 euro!

In het droge voorjaar had ik voor me carnivoren vele liters per dag nodig en dan is dat verschil toch enkele euro's per week!

RobinB

Weet ik niet naar welke bouwmarkt jij gaat, maar bij de Hornbach is het  < €2,- per 5 L...
Toch een redelijk verschil?

Ps.
Dit onderwerp is overigens al vaker langs gekomen, incl foto's van prijzen in de Jumbo...
Zou met een zoekactie te vinden moeten zijn toch?

Cisdevésser

hoi,

Condenswater uit een wasdroger is GRATIS

groetjes....Cis

RobinB

Is dat wel vrij van geurstoffen/stofdeeltjes?

Voor een pH meter zou ik inderdaad ook ff een flesje halen voor €0,50 bij de super.

Nerro

Water koken en er een koud deksel scheef boven houden zodat de condens in een schoon glaasje loopt is al genoeg...

EBC

Citaat van: Cisdevésser op 26-08-2011 &nbsp;23:05 uCondenswater uit een wasdroger is GRATIS

Citaat van: RobinB op 26-08-2011 &nbsp;23:18 uIs dat wel vrij van geurstoffen/stofdeeltjes?

Zou ik inderdaad niet doen. Toch niet bij mijn wasdroger. Het water zit vol stof en ruikt naar zeep.

Voor strijkijzer is het nog ongeschikter dan gewoon kraanwater.

hansHalberstadt

Ik gebruik dat water uit de wasdroger om mijn refractometer te calibreren. Eerst filter ik het door een koffiefilter en daarmee haal je vrijwel al het stof eruit. mbt die geurtjes lijkt het mij dat dat die bestaan uit vluchtige stoffen die verdampen uit de was (vnl uit de wasverzachter want daar ruikt het naar) Het is nog maar de vraag of die geurtjes enige invloed hebben op de pH. In ieder geval niet op de brekingsindex of SG. Je zou het simpel uit kunnen proberen door de pH te meten van gedestileerd water en van water uit de wasdroger en het verschil te vergelijken. Als er geen verschil is dan neem ik aan dat je het ook kunt gebruiken om je pH meter te ijken.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom gedestileerd water net zo duur moet zijn als LPG of diesel. Ik zou het wel weten als olie maatschappij als ik water voor de prijs van LPG kan verkopen. Ik kan het zelf voor veel minder geld maken via destileren.
HansH

Vergelijkbare Topics (7)

20273

Gestart door NSWS

Reacties: 6
Gelezen: 3416

28413

Reacties: 42
Gelezen: 17678

34984

Gestart door Regato76

Reacties: 6
Gelezen: 1801

3167

Reacties: 5
Gelezen: 12138

27460

Reacties: 11
Gelezen: 5297

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.