Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Starten met brouwsoftware: welke zou u aanraden?

Gestart door Wim vd, 04-06-2014 20:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Wim vd

Ik zou willen starten met (een gratis) brouwsoftware.
Welke is hiervoor aan te raden?

Alvast bedankt voor je advies!

Biermagneet

Oscar

Beide programma's zowel BrouwVisie als BrouwHulp werken goed... Aan jou de keuze welke werkwijze je prettiger vindt.

Maartennijhof

Wolter

Moeilijk om gelijk te zeggen welke de beste is. Volgens mij zijn ze allemaal goed. Het hangt heel erg van de gebruiker, en zijn wensen, af denk ik. Ik heb drie programma's geïnstalleerd en geprobeerd en de voor mij beste uitgekozen.
Succes bij het maken van een keuze.

jake99

Ik heb hier enkele tools geinstalleerd alleen als beginned brouwer loop ik hierin verloren.
Zijn er ergens tutorials, how to,... voor BrouwHulp of BrouwVisie?

Wolter

Citaat van: jake99 op 05-06-2014  10:49 uIk heb hier enkele tools geinstalleerd alleen als beginned brouwer loop ik hierin verloren.
Zijn er ergens tutorials, how to,... voor BrouwHulp of BrouwVisie?

Volgens mij zitten er in beide programma's mogelijkheden in de vorm van een helpfunctie.
Persoonlijk ben ik gewoon gaan stoeien met het opvoeren van gegevens en een recept in de programma's. Met in mijn achterhoofd alle info die ik over het brouwproces had via dit forum en het boek  van Adrie Otte. Als je het brouwproces als rode draad neemt kom je vanzelf alle zaken in de programma's tegen die van belang zijn en is dat ook praktisch te koppelen aan de gegevens die in het programma staan of moeten worden ingegeven. Op die manier ben ik er snel uitgekomen welk programma mij het beste lag en ben daar mee verder gegaan. Wees niet bang om gewoon te proberen en te doen zou ik zeggen. Succes. :)

P.S. Misschien is er wel een hobbybrouwer bij jou in de buurt die er met jou naar wil kijken.

Roelof

Op YouTube staan wel filmpjes van BrouwVisie

Biermagneet

Op de downloadsite van BrouwHulp kun je de handleiding downloaden weet niet zeker of de link geplaatst mag worden maar is binnen 2 minuten gevonden met google.

cpmb

Handleiding zit ook in de installatie van BrouwHulp... Dus als je het hebt geïnstalleerd ga je naar de folder waar BrouwHulp geïnstalleerd is en dan zie je een PDF.

jake99

Citaat van: Roelof op 05-06-2014  11:26 uOp YouTube staan wel filmpjes van BrouwVisie

Inderdaad, heb de filmpjes ondertussen bekeken.Was een grote hulp.

hopiebier

Nou ik was erg gesteld op BrouwVisie tot die crashte. Nu gebruik ik met veel genoegen BrouwHulp. Eenvoudiger maar prima voor mijn gemiddeld gebruik!
 :degroeten:

dennisbier

Ik gebruik de BrouwHulp.
Fijn programmaatje.

NewLine

Als je snel, eenvoudig en overzichtelijk wil starten kan ik je Yabs aanraden.

Oscar

Waterberg

Ik heb een aantal apps op de Ipad geprobeerd en ik gebruik nu Brew log,
Simpel appje , eenvoudig in het gebruik en gratis.
Bevalt mij prima, alleen als je meer dan 5 recepten wil invoeren moet je 99 cent betalen.
Je kunt de recepten uitprinten, mailen en exporteren naar exel.
Hij berekent alle waarden voor je nadat je de ingredienten hebt ingevoerd.

Zeker niet heel uitgebreid maar dat vind ik wel prettig, simpel en doeltreffend.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.