Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Splinters etiketten

Gestart door Splinter, 23-06-2012 12:22 u

Vorige topic - Volgende topic

Splinter

Mijn eerste twee bieren kregen deze 'etiketten'.
Niet heel makkelijk te verwijderen, maar ik heb dan ook het grootste gedeelte weggegeven.

Deze opzet bevalt me wel. Het is nu nog gestempeld met karton (kas) en aardappel (school). Dat mag nog wel wat strakker, misschien wordt het vinyl, en dan met dunnere verf. Ik wil ook nog plek voor wat meer info over het bier, maar ik weet nog niet elke vorm dat moet krijgen. Misschien wordt het een soort bijsluiter die om de hals heen komt, of een label dat eraan hangt.

De bieren zijn vernoemd naar de locatie waar ze gebrouwen zijn.
De eerste (een roggebier) brouwde ik met Aldo in een kas:

De tweede (tarwe-IPA) knutselde ik zelf in een leegstaande school:

Oscar

Citaat van: Splinter op 23-06-2012  12:22 uNiet heel makkelijk te verwijderen, maar ik heb dan ook het grootste gedeelte weggegeven.

Dan zou ik alleen bestempelen wat je weggeeft, anders moet je ze zelf schoonkrabben... :-\

Splinter

ik heb inmiddels nog maar een stuk of vier flesjes over, afgezien van een aantal in het archief.
over het algemeen vind ik het erg leuk om bier weg te geven, en ik heb een redelijk goede flesjesleverancier...

maar misschien moet het op den duur een sticker worden, van hetzelfde ontwerp.

koffie

Is dat witte kalkspul wat ze op de ramen van kassen smeren niet makkelijker te verwijderen?

Splinter

Dat is een goed idee, dat ga ik eens navragen.

Gerb

Gaat die verf er niet gewoon met terpetine af?

heijligers

Citaat van: Gerb op 23-06-2012  14:00 uGaat die verf er niet gewoon met terpetine af?
Dat stond nog niet op mijn lijstje
Is dat reinigend op desinfecterend?  ;D

aldo

Mooiste deel van je "etiket" staat niet op de foto: de ster op de bodem!

Ter herinnering aan de Bunermonder glasfabrieken die glas met een ster in de bodem produceerden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Buiner_Glasfabrieken

Splinter

Oh ja! De ster natuurlijk.

broeder

Hoi,

Leuk en origineel. :groots: :nut:
Mag ik wel dat afwijkend gedrag.

Groet,
broeder Willem

aldo

Ben nu je bunermonderbier aan het drinken!
De overdreven yogidrink die ik in veel Amerikaanse hopjes proef zijn al wat weggezakt en een aangenaam bitter is er voor in de plaats gekomen, ergens iets banaantjes in de smaak, licht zoet bij de slok gevolgd door de bitter, roept om doordrinken ;).

Splinter

Kleine ontwikkelingen in het etiket-ontwerp. Hoewel ik het nog steeds graag simpel houd.

Deze zomer brouwde ik in twee batches vier bieren, steeds met net andere kruiden gelagerd. Ze heten simpelweg 1,2,3 en 4. Het recept van 4 (een witbier met zwarte peper) was wat mij betreft de winnaar. Dat wordt een recept om nog eens te herhalen.

En ook maakte ik in de Drentse plaats Donderen deze zomer een Nelson Sauvin Vienna met een boel beginnersfoutjes (te grof geschroot, stilvallende gisting, etc.). Gedonder.

En toen werd het tijd om mijn eerste eigen recept nog eens uit te proberen.

@Aldo: Een dag voor het bottelen van School 2 vond ik in de kringloop in Annerveenschekanaal een fles met een ster in de bodem. School 2 is dus ook afgevuld in een originele Bunermonder fles. Wel van helder glas, dus dan maar in een mond-tot-mond-poster gewikkeld... Geschiedenis kan zo tastbaar zijn.

aldo

Citaat van: Splinter op 19-12-2012  14:08 u@Aldo: Een dag voor het bottelen van School 2 vond ik in de kringloop in Annerveenschekanaal een fles met een ster in de bodem.

Hoe is die inbreng? kwam op Marktlplaats wel steeds "brik en brak" tegen, is dat dezelfde?

Splinter

Brik en Brak is inderdaad dezelfde.
Wel leuk, zitten soms bijzondere dingen tussen.
Wel een beetje aan de dure kant, maar erg leuke mensen.
We hebben inmiddels een goed lopend Varkenshuis in Annerveenschekanaal, en daar doen zij ook enthousiast aan mee.

Mocht je aanstaande zaterdag niets te doen hebben: we hebben een presentatie en kerstborrel vanaf 14.00 uur.
(misschien heb je de uitnodiging al gehad)
Wel even reserveren: http://www.peergroup.nl/reserveren/

Vergelijkbare Topics (7)

22859

Reacties: 2
Gelezen: 2803

38206

Reacties: 3
Gelezen: 2535

2301

Gestart door lagonegro

Reacties: 1
Gelezen: 5159

35250

Gestart door remolen

Reacties: 11
Gelezen: 5064

1879

Reacties: 1
Gelezen: 25692

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.