Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwerij 't kerrewiel

Gestart door het kerrewiel, 24-08-2008 12:50 u

Vorige topic - Volgende topic

het kerrewiel

Hier het eerste etiket dat ik gemaakt heb om in ieder geval de flessen uit elkaar te kunnen houden.
(Tevens mooie test hoe foto's te plaatsen.)

Muldermans

Simpel, functioneel en duidelijk!

Ziet er goed uit hoor, ik vind trouwens dat een eigen etiket het biertje altijd net even afmaakt. Het eigen brouwsel verdient tenslotte na zoveel brouwliefde ook een liefdevolle presentatie (en mijn gasten die ik de afgelopen week heb gehad konden dit beamen)

Groeten
Marijn

Oscar

Citaat van: Muldermans op 25-08-2008  09:19 uik vind trouwens dat een eigen etiket het biertje altijd net even afmaakt.

Alleen bij het weggeven, ls je het zelf opdrink is het zonde van je tijd... :)

Muldermans

Ik geniet eerlijk gezegd ook heel erg van mijn bier met eigen etiket, geeft mij een voldaan gevoel (ehhh of klinkt dit nu bezopen? :weetniet:)

Trouwens Oscar, je Irish red gevonden? :)

Drents Hopbier

Citaat van: het kerrewiel op 24-08-2008  12:50 uHier het eerste etiket dat ik gemaakt heb om in ieder geval de flessen uit elkaar te kunnen houden.

Ik zou ..vol% alc. zetten. En of 2008 of 08 en niet beide. En is het nu blond bier of blondbier?
En met de naam tegen een zwarte achtergrond lijkt me brouwerij tegen een zwarte achtergrond ook mooier.

Mijn etiketten bestaan alleenn maar uit een nummer. Etiket is dan ook bij mij 1 bij 1 cm.

Hopbier

Jacques

Het is volgens mij blond bier.

Als we toch aan het muggenziften zijn: nagistig op de fles hoor hergisting op de fles te zijn. De nagistng vindt plaats direct na de hoofdgisting. In feite is nagisting een ander woord voor lagering. Overigens komt deze onjuiste aanduiding vaak voor.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 25-08-2008  13:16 unagistig op de fles hoor hergisting op de fles te zijn. De nagistng vindt plaats direct na de hoofdgisting. In feite is nagisting een ander woord voor lagering. Overigens komt deze onjuiste aanduiding vaak voor.

hergisting op fles kan natuurlijk wel. Als met een monstertje uit het jongbier bepaald is wat de uiteindelijke vergistingsgraad wordt, kan gebotteld worden als er nog zo'n 8 g per liter vergistbare suiker aanwezig is. Toegegeven, wat ver gezocht.

Hopbier

het kerrewiel

Geachte medebrouwers,

Bij het volgende brouwsel dat gepland staat zal ik al uw commentaren meenemen, het volgende etiket zal ook dan weer geplaats worden! Overigens is 08-2008 augustus 2008....

proost!

Lucas

Vergelijkbare Topics (7)

13926

Reacties: 2
Gelezen: 3137

3383

Reacties: 5
Gelezen: 4738

35592

Gestart door RobPh

Reacties: 5
Gelezen: 2934

26488

Reacties: 3
Gelezen: 5225

22859

Reacties: 2
Gelezen: 2759

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.