Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Chinese bierautomaat

Gestart door Oscar II, 14-07-2016 17:05 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar II

Hoi allemaal,

Een vriend van me wees me op een kickstarterproject uit China. Men claimt daar een Nespresso-achtige automaat te ontwikkelen die kant en klaar bier brouwt. Het betreft dan dus niet een machine die met standaard ingrediƫnten altijd eenzelfde standaard type bier maakt, maar een systeem met maischketel(tje), filter(tje), kokertje en gistvaatje ineen. Je kan automatische programma's draaien en wat ingewikkeldere programma's in elkaar zetten vanaf je telefoon (zo begrijp ik). Je brouwt maar 5 liter per keer en het heeft een wat hoog hipstergehalte. Ik moet zeggen dat het interessant klinkt, maar voor mij is het niets omdat ik eigenlijk pas net begonnen ben en net lol heb gekregen in het roeren in een grote pan met een roerstok. Maar omdat ik geen topic over deze machine, de iGulu, kon vinden op dit forum en wel benieuwd was naar jullie mening hierbij dit topic.
Een filmpje met promo kun je hier vinden:

SanderH

Er komen steeds meer van die een-vats dingen op de markt. Zelfs de simpelste installatie die een thuisbrouwer gebruikt heeft er meer. Zonder mout, dus met extract zou het nog enigszins kunnen. Maar... ja, weet het niet. Bierbrouwen is toch nog een ambacht. Of je dat nu thuis doet, in het groot of klein, voor je hobby of werk..."Craft beer" want zo wordt het gewoon genoemd, is een groeimarkt en iedereen wil zijn deel ervan pakken. Zelf zou ik er nooit voor kiezen, zo een "dom"ding. Vind het proberen, en ja ook het maken van fouten, veel te leuk.

chm

Is wel 1 van de betere systemen die ik tot nu gezien heb. Maar of ik zelf zo iets zou willen. Denk het niet.

Oscar II

Citaat van: SanderH op 14-07-2016  17:21 uEr komen steeds meer van die een-vats dingen op de markt. Zelfs de simpelste installatie die een thuisbrouwer gebruikt heeft er meer. Zonder mout, dus met extract zou het nog enigszins kunnen. Maar... ja, weet het niet. Bierbrouwen is toch nog een ambacht. Of je dat nu thuis doet, in het groot of klein, voor je hobby of werk..."Craft beer" want zo wordt het gewoon genoemd, is een groeimarkt en iedereen wil zijn deel ervan pakken. Zelf zou ik er nooit voor kiezen, zo een "dom"ding. Vind het proberen, en ja ook het maken van fouten, veel te leuk.

Zo sta ik er eigenlijk ook wel in, maar aan de andere kant is het wel een heel erg gelikt filmpje. Met andere woorden: ik wil hem zelf niet hebben, maar zou hem weleens in actie willen zien bij iemand anders (en het resultaat proeven  :proost: )

Vergelijkbare Topics (7)

27209

Reacties: 4
Gelezen: 2088

19006

Reacties: 197
Gelezen: 89512

30827

Gestart door Thamerdal

Reacties: 1
Gelezen: 1255

21364

Reacties: 27
Gelezen: 10560

44675

Reacties: 4
Gelezen: 874

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.