Hulp gevraagd voor de tabellen met recepten - PHP mod

Gestart door Jacques, 01-02-2022 22:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Omdat een bepaald gedeelte van de beheersschermen niet meer toegankelijk waren door fouten heb ik het forum voorzien van een upgrade.

Nadeel van de upgrade is dat alle modificaties die in de loop der jaren zijn gedaan weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Dat heb ik nu voor het overgrote deel gedaan. Echter ik loop nog tegen een probleem aan.

Destijds heb ik gebruik gemaakt van een bepaalde mod die volgens mij tabulator heette. Deze mod is niet meer beschikbaar.
Is er iemand die een mod kan schrijven die de codes voor tabellen op dit forum kan omzetten in de SMF codes voor tabellen.

Hieronder een voorbeeld van de code
OmschrijvingWaarde
Kenmerk50
Naam receptMango Unchained (2019-03)
Brouwdatum10-03-2019
BierstijlAmerikaanse IPA
Volume23,5 l
Begin SG1,072 SG
Eind SG1,011 SG
Schijnbare vergistingsgraad84,7%
Alcoholgehalte7,9 vol.%
Berekende kleur (Morey)24 EBC
Berekende bitterheid (Rager)84 IBU
Brouwzaalrendement60,0 %
Kooktijd75 min.

De code staat voor een opmaak voor een kopje. Die opmaak mag van mij simpel vet worden.

Wie kan mij helpen?

hb-lot

HarryL

Citaat van: hb-lot op 01-02-2022  23:05 uIs het niet deze? https://custom.simplemachines.org/index.php?mod=204

Lijkt er op dat deze niet compatible is met deze versie van het forum.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 01-02-2022  23:05 uIs het niet deze? https://custom.simplemachines.org/index.php?mod=204

Dank je. Het verbaasde mij dat ik deze niet kon terugvinden.

Bram86

Ideaal gezien zou je iets nieuws willen zoeken, dat nog wel ondersteund en bijgehouden wordt.

Het probleem zit dat de BrouwHulp export gebouwd is op deze plugin. En BrouwHulp wordt ook niet meer doorontwikkeld, maar wordt nog wel steeds veel gebruikt. En dat bijna alle bewezen recepten in dit format zijn helpt ook niet mee.

Jacques

Citaat van: HarryL op 02-02-2022  08:11 uLijkt er op dat deze niet compatible is met deze versie van het forum.

Dat is inderdaad het geval.

Het lijkt erop dat ik mijn hulpvraag moet herformuleren.
Wie kan mij helpen om van de oude mod een werkbare mod te maken voor de SMF 2.0.19?

Jacques

Citaat van: Bram86 op 02-02-2022  11:27 uIdeaal gezien zou je iets nieuws willen zoeken, dat nog wel ondersteund en bijgehouden wordt.

Het probleem zit dat de BrouwHulp export gebouwd is op deze plugin. En BrouwHulp wordt ook niet meer doorontwikkeld, maar wordt nog wel steeds veel gebruikt. En dat bijna alle bewezen recepten in dit format zijn helpt ook niet mee.

SMF wordt nog steeds ondersteund en bijgehouden. Er wordt druk gewerkt aan een versie 2.1. Meerdere mensen zijn daar mee bezig heb ik begrepen. Dat is ook de reden waarom ik graag de aanpassingen liefst niet handmatig aanpas maar dat dit via een mod gaat. Als ik het handmatig doe dan moet ik dat bij de overstap naar 2.1 overdoen...

Mijn intentie is namelijk SMF te blijven gebruiken. Vooral ook omdat dan een beperkte conversie moet plaatsvinden. De vindbaarheid van dit forum met Google blijft dan ook beter gegarandeerd.
Het thema van het forum verandert binnenkort in een meer mobielvriendelijk thema, maar voor degenen die verknocht zijn aan dit thema blijft het gewoon beschikbaar.

Naast het forum wil ik een kennisbank gaan maken met daarin veel gestelde vragen zoals: "Heb ik last van een gestokte vergisting" en "Mijn bier wil niet starten met vergisting". Maar ook "Wat is hopcreep" en "Wat kan ik tegen hopcreep doen". De huidige wiki verdwijnt.

Bram86

Citaat van: Jacques op 02-02-2022  11:31 uSMF wordt nog steeds ondersteund en bijgehouden. Er wordt druk gewerkt aan een versie 2.1. Meerdere mensen zijn daar mee bezig heb ik begrepen.

Maar de desbetreffende plugin is niet meer geupdatet sinds 2007. Daar doelde ik op

M

Citaat van: Jacques op 02-02-2022  11:29 uWie kan mij helpen om van de oude mod een werkbare mod te maken voor de SMF 2.0.19?

Ik kijk er vanavond even naar.

Jacques

Citaat van: M op 02-02-2022  11:44 uIk kijk er vanavond even naar.

Dat zou heel fijn zijn!

Jacques

Citaat van: Bram86 op 02-02-2022  11:38 uMaar de desbetreffende plugin is niet meer geupdatet sinds 2007. Daar doelde ik op

Dat klopt. Ik heb ook gezien dat de maker van de mod sinds 2008 niet meer actief is geweest op het SMF forum. Aan hem vragen om de mod aan te passen is daarom geen optie...

ray81

Citaat van: M op 02-02-2022  11:44 uIk kijk er vanavond even naar.

Top, laat maar weten als je hulp nodig hebt. Ben professioneel PHP ontwikkelaar sinds '99.

M

Bijlage is een screenshot van een 2.0.19 install zoals dit forum.
Morgen nog even een package er van b(r)ouwen.

Jacques

Citaat van: M op 02-02-2022  22:40 uBijlage is een screenshot van een 2.0.19 install zoals dit forum.
Morgen nog even een package er van b(r)ouwen.

Bedankt voor jouw werk. Ziet er netjes uit.

In het voorbeeld heb ik slechts een gedeelte van een recept geplaatst. Ik neem aan dat codes omgezet worden via subs.php en dat dit ook werkt op de andere delen van het recept.

volleybaltrainer

Goed om het forum compatible te houden met de BrouwHulp export.

Wellicht is het ook een idee om de recepten op basis van beer.xml op een gestructureerde wijze weer te geven?

Exports uit bijvoorbeeld brewfather kunnen dan ook allemaal op dezelfde wijze getoond worden op dit forum.

Groeten Marco

Jacques

Citaat van: volleybaltrainer op 02-02-2022  23:01 uGoed om het forum compatible te houden met de BrouwHulp export.

Wellicht is het ook een idee om de recepten op basis van beer.xml op een gestructureerde wijze weer te geven?

Exports uit bijvoorbeeld brewfather kunnen dan ook allemaal op dezelfde wijze getoond worden op dit forum.

Groeten Marco

BrouwVisie en BrouwHulp hebben een gelijke opmaak voor het forum.

Beer.xml bestanden kunnen aan een bericht gevoegd worden als bijlage. Die mogelijkheid bestaat al een hele tijd.

M

Citaat van: Jacques op 02-02-2022  22:51 uIk neem aan dat codes omgezet worden via subs.php en dat dit ook werkt op de andere delen van het recept.
Hij maakt gebruik van de integration hooks van SMF, waarmee geen files van de oorspronkelijke installatie worden aangepast.
Dus geen file-edits meer overal en nergens zoals in de oude Tabular mod het geval was.

Citaat van: Jacques op 02-02-2022  23:18 uBeer.xml bestanden kunnen aan een bericht gevoegd worden als bijlage. Die mogelijkheid bestaat al een hele tijd.
Visualisatie van beer.xml zou in principe ook als custom BBC kunnen worden toegevoegd op een soortgelijke manier, dan kun je die gewoon tussen [beerxml][/beerxml] tags plakken en dan maakt hij er ook een mooie tabel van.

hb-lot

Dat zou wel een mooie toevoeging zijn.

Is het plan ook om deze mod "officieel" te publiceren, of is het een eenmalige aanpassing, exclusief voor hobbybrouwen? (Gewoon nieuwsgierig)

Bram86

Je zou zelfs kunnen overwegen om alleen nog maar BeerXML te ondersteunen. Scheelt een hoop legacy.

Jacques

Citaat van: M op 03-02-2022  09:08 uHij maakt gebruik van de integration hooks van SMF, waarmee geen files van de oorspronkelijke installatie worden aangepast.
Dus geen file-edits meer overal en nergens zoals in de oude Tabular mod het geval was.
Visualisatie van beer.xml zou in principe ook als custom BBC kunnen worden toegevoegd op een soortgelijke manier, dan kun je die gewoon tussen [beerxml][/beerxml] tags plakken en dan maakt hij er ook een mooie tabel van.

Dat is mooi want dat betekent waarschijnlijk dat bij een update naar SMF 2.1 deze mod zonder problemen geïnstalleerd kan worden.

Als dit ook kan voor [beerxml][/beerxml] tags zou dat mooi zijn. Ik kan de code van het forum aanpassen zodat deze tags via een icoontje geplaatst kan worden in het berichtenvenster. Ik wil sowieso een oude aanpassing voor graden Celsius toevoegen. Dat is weer even puzzelen hoe ik dat gedaan heb. Voorlopig heb ik nog genoeg te doen.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 03-02-2022  11:06 uJe zou zelfs kunnen overwegen om alleen nog maar BeerXML te ondersteunen. Scheelt een hoop legacy.

Er zijn heel veel recepten op dit forum die in het oude formaat staan. Voor die recepten is de mod had nodig om deze beter leesbaar te maken. Maar het gebruik van BeerXML ondersteun ik van harte. Dat komt de uitwisseling van recepten zeker ten goede.

M

Jacques

Citaat van: M op 03-02-2022  16:31 utabular100.tar.gz

Dat is een snelle actie.
Zit in deze versie ook de BeerXML tags? Want dat zou natuurlijk fantastisch zijn.

Jacques

trebvuister

Citaat van: Jacques op 03-02-2022  16:53 uZiet er goed uit!

Bijvoorbeeld https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,39916.0.html

Mijn dank is groot/
Keurig. Complimenten
Een lege regel tussen de rubrieken maakt het perfect

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.