Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Probleem met antwoord intypen

Gestart door JeroenCV, 28-07-2009 21:20 u

Vorige topic - Volgende topic

JeroenCV

Ligt het aan mij of hebben meer mensen het volgende probleem:

Wanneer ik in het antwoord teksvlakrechthoek mijn antwoordt typ, en de tekst wordt langer dan het rechthoek zelf, komt er netjes een scroll-bar aan de rechterkant van het tekstvlak. Alleen mijn tekst springt na iedere letter die ik type terug naar helemaal boven.... hierdoor is het heel lastig om foutloos te typen.... met name bij langere teksten, waarin je meerdere keren een "quote" gebruikt.

Hopmans

Ik gebruik altijd harde returns, dus ik heb er geen last van.
Ik had wel problemen met bevestigen vorige week.
Dat lijkt nu weg te zijn.

Sjakie

Yup.
Dat heb ik ook.

Zeker heel vervelend als je een recept wil gaan posten.

Volgens mij ligt dit aan windows explorer.
Zou ik mogen weten welke versie je gebruikt?

Groet.
Sjakie.

Jacques

Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet. Zelf heb ik hier namelijk nooit geen last van.
Ik gebruik zowel Firefox als Internet Explorer. Met beide browsers verspringen er geen teksten bij mij.

Is het mogelijk een filmpje te maken van de schermactiviteit? Hiervoor bestaan speciale programma's. Zelf gebruik ik Snagit maar voor dit programma moet je wel betalen. Als ik mij niet vergis bestaat er ook freeware voor dit doel.

Oscar

Citaat van: Jacques op 28-07-2009  21:51 uAls ik mij niet vergis bestaat er ook freeware voor dit doel.

Yep : http://camstudio.org/  (Open source)

Sjakie

Ik ben bezig.
Opname is gemaakt
nog even comprimeren en op youtube zetten.

Sjakie

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Ik heb namelijk op mijn thuis pc nergens last van  ???

Dus even met mijn laptop gemaakt. (zelfde OS zelfde IE)

Ik hoop dat je het kunt zien.

Sjakie

Off topic:

Oscar,

Is dit niet de manier om een gebruiksaanwijzing te maken voor BrouwVisie.
Is met geluid. Dus je kunt maken wat je wil.
Kijk ook maar eens op www.lynda.com
Heel leerzaam.

Groet,
Sjakie.

Jacques

Heel bijzonder om dit te zien.
Voorlopig weet ik geen oplossing voor dit probleem.

Je zou een antwoord in een tekstverwerker kunnen aanmaken om vervolgens deze in de berichtenvenster te plakken.

Oscar

Citaat van: Sjakie op 28-07-2009  22:48 uOscar,
Is dit niet de manier om een gebruiksaanwijzing te maken voor BrouwVisie.

Yep...ben ik (in gedachten) al een tijdje mee bezig. Na de vakantie ga ik Youtube spammen met filmpjes over BrouwVisie... ;)  :duimop:

Derob

Citaat van: JeroenCV op 28-07-2009  21:20 uLigt het aan mij of hebben meer mensen het volgende probleem:

Wanneer ik in het antwoord teksvlakrechthoek mijn antwoordt typ, en de tekst wordt langer dan het rechthoek zelf, komt er netjes een scroll-bar aan de rechterkant van het tekstvlak. Alleen mijn tekst springt na iedere letter die ik type terug naar helemaal boven.... hierdoor is het heel lastig om foutloos te typen.... met name bij langere teksten, waarin je meerdere keren een "quote" gebruikt.

Ook al vastgesteld. Geen idee hoe het komt, maar het ging telkens om ietwat langere posts.

Rob

Eduard

Volgens mij geldt dit voor de nieuwe Internet Explorer 8. Als je dit probleem krijgt kun je proberen om bovenaan, rechts van de adresbalk, op de knop te klikken waar je een gescheurd A4-tje ziet. Dit is de knop voor de compatibiliteitsmodus. Waarschijnlijk lost dit je probleem op.

Zie plaatje onder

Sjakie

Citaat van: Eduard op 29-07-2009  08:25 uVolgens mij geldt dit voor de nieuwe Internet Explorer 8.

Waarom heb op mijn pc thuis dan nergens last van en op mijn  laptop wel?
Beide zelfde windows, explorer en instellingen.

Zit me nu ineens te bedenken dat ik op mijn bak thuis 64 bit versie heb staan van IE. Zal het vanavond nog eens testen met de 32 bit versie.

JeroenCV

Citaat van: Eduard op 29-07-2009  08:25 uVolgens mij geldt dit voor de nieuwe Internet Explorer 8. Als je dit probleem krijgt kun je proberen om bovenaan, rechts van de adresbalk, op de knop te klikken waar je een gescheurd A4-tje ziet. Dit is de knop voor de compatibiliteitsmodus. Waarschijnlijk lost dit je probleem op.

Zie plaatje onder

Hmm...ik heb wel IE8, maar niet dat gescheurd A4-tje....

JeroenCV

Citaat van: Jacques op 28-07-2009  23:22 uHeel bijzonder om dit te zien.
Voorlopig weet ik geen oplossing voor dit probleem.

Je zou een antwoord in een tekstverwerker kunnen aanmaken om vervolgens deze in de berichtenvenster te plakken.

Omslachtige oplossing, maar ja het werkt. Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij het forum ligt, hoewel dit het enige forum is waar ik er last van heb, maar eerder bij IE8...

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 29-07-2009  13:35 ueerder bij IE8...

Maak de overstap naar Modzilla firefox (of kan dat niet op je werk  :) )

Hopmans

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 29-07-2009  13:51 uof kan dat niet op je werk  :)

Hoe raad je het... ;)

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 29-07-2009  14:41 uhoe raad je het.... ;)

Ja, ik weet wel een beetje hoe bedrijven hun werknemers beperken in het gebruik van hun pc... ;D

Ronnie

Ik zit nog met een pentium van 2001 en heb ook dat scrol probleem sedert explorer-8.
Even geprobeerd, en op dat gescheurd A4tje klikken helpt inderdaad.
Het probleem is er op alle fora waar je een posting doet of een lang antwoord wil editeren en zal dus aan die IE8 liggen.
Weer een of andere software bugje.

Ronnie

Betreft dat gescheurd A4 blad icoontje:
Volgende tekst hoort erbij:
Compabiliteitsweergave: Deze modus kan worden gebruikt voor websites die zijn ontworpen voor ouder browsers. Deze websites worden dan beter weergegeven, en problemen met verplaatste menu's afbeeldingen of tekst worden verholpen.

Moet ik hieruit besluiten dat de Hobbybrouwen.nl site (alsook vele andere, de meeste zelfs) zijn ontworpen voor oudere browsers?
µsoft mag eens ophouden ons te overspoelen met overbodige modificaties die dan vodden geven.

Sjakie

Citaat van: Ronnie op 31-07-2009  09:44 uµsoft mag eens ophouden ons te overspoelen met overbodige modificaties.

Het blijft interassant om naar bugs in Internet Explorer te zoeken.
Op die manier verdienen vele mensen hun geld. Microsoft probeert natuurlijk aan de andere kant om de dingen dicht te blijven houden.

Jacques

Citaat van: Ronnie op 31-07-2009  09:44 uMoet ik hieruit besluiten dat de Hobbybrouwen.nl site (alsook vele andere, de meeste zelfs) zijn ontworpen voor oudere browsers?
µsoft mag eens ophouden ons te overspoelen met overbodige modificaties die dan vodden geven.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat wanneer Microsoft het in zijn hoofd haalt om een nieuwe browser te verspreiden dat dan de beheerders van websites hun site moeten aanpassen. Volgens mij is dat de omgekeerde wereld.

Wild Chocolate

Maar er is hoop! Volgens mij heeft Microsoft beloofd om in deze versie van Internet Explorer zich ook aan de standaarden te gaan houden. Met een beetje mazzel kom je dan dus steeds minder de tekst "deze website is geoptimaliseerd voor gebruik in Internet Explorer" tegen. Wat er dan op zijn beurt voor zou moeten zorgen dat ook met een browser met een klein marktaandeel (ik heb Opera) websites gewoon goed werken.

Groet,

Remco

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.