Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat voor werkblad gebruik jij?

Gestart door Vissenberg, 15-05-2012 23:31 u

Vorige topic - Volgende topic

Vissenberg

Hallo,

Momenteel zijn we bezig met het maken van de werkbank voor de brouwinstallatie. Wat voor werkblad gebruik jij? RVS / hout / kunststof / natuursteen.

Ik heb een houten werkblad liggen maar ik denk dat dit moeilijk te reinigen is.

Wat is jullie mening?

groetjes!

heijligers

Ik brouw gewoon thuis in de keuken, maar in mijn toekomstig brouwhok komt een RVS werkblad.

Oscar

Citaat van: Vissenberg op 15-05-2012  23:31 uWat voor werkblad gebruik jij? RVS / hout / kunststof / natuursteen.

Gewoon in de keuken...in mijn geval een mooi natuurstenen keukenblad  :)

30cl

Mijn houten aanrecht en mijn rvs kookplaat zijn beide makkelijk te reinigen

bart69

Tot nu toe in de keuken , maar de garage is bijna klaar en dan maak ik een werkbank van betonplex .

Jacques

Geen werkblad. Ik heb vinyl op de vloer en een emaile spoelbak. Bottelen doe ik op de vloer. Andere zaken op het blad van de wasmachine die ook op mijn brouwzolder staat.

Wallie

Bij de kringloop een ouid RVS aanrechtblad opgehaald..
Paar schagen eronder en klaar...

Albertus

Bij mij twee rvs-bladen, gekocht op marktplaats voor een prijs waarvoor je geen hout koopt. Het duurt wel even voor je tegen een goede aanbieding aanloopt, maar het loont.

Bert

koffie

Ik brouw in de schuur en gebruik een zelfgemaakt bureau uit mijn werkkamer als werkblad.
Het blad is gemaakt van goedkoop Gamma aanrechtblad met daaronder tafelpoten van de gamma. Omdat de boel aardig doorzakt onder het gewicht van de 50 kilo pannen heb ik in het midden 3 lege bierkratten gezet zodat de boel niet verder kan zakken.
Onder de brander ligt een dikke tegel uit mijn tuin (chinees hardsteen van 1 bij 1, 70 kilo), dat is wel nodig ook want die tegel wordt gloeiend heet.

Vissenberg

Bedankt voor jullie goede tips. Ik heb besloten dat ik het ga proberen met mijn houtenwerkblad welke ik toch al heb liggen. Ik ga het eerst zo proberen. Wellicht dat ik nog eens een RVS plaat tegen het lijf loop en dat ik die erop monteer.

Ff tussen 2 haakjes, als ik her en der rondkijk lees ik vaak dat je als je geknoeit heb het geleik moet reinigen enz. Maar ik neem aan dat het knoeien wel mee valt toch? Of is het aan te raden een afvoerputje in mijn werkblad te monteren?

groetjes

John

Eenvoudig Bruynzeel keukenblok (met RVS blad) met 3 onderkastjes; in brouwgarage: meteen opbergruimte.

(TIP: als je even zoekt kun je ze regelmatig GRATIS ophalen via Marktplaats, ik heb er vlgs. mij iets van 50 euro voor betaald)

hansm

Hmm, vakverdwazing...?

Onderwerp tot nu toe overgeslagen, want, waarom alweer iets over brouwsoftware? Maar het gaat niet over een excel-sheet ;D

Ik heb een IKEA-keukenblokje (met RVS-blad), maar doe ook veel op de grond, o.a. schoonmaken (in een baby-badje). En ik heb een uitstortspoelbak. Die is erg handig voor het leeggieten van grote pannen, gamellen en het baby-badje! :)

heijligers

Citaat van: hansm op 16-05-2012  18:22 uEn ik heb een uitstortspoelbak. Die is erg handig voor het leeggieten van grote pannen, gamellen en het baby-badje! :)
Voor dat soort werk heb ik een douchebak op werkbladhoogte in gedachte. Nu maak ik mijn pannen meestal boven in de douche schoon, dus dat wil ik in mijn brouwschuur ook, maar dan op werkhoogte.

Of zijn er goede redenen om dat niet te doen?

Sorry, offtopic...

KJ!

Ik ga volgende week een aanrechtblad van beton storten in mijn garage.

Warmte bestendig en een een leuke probeeractie... Ben benieuwd... :-)

Caspar

Ik ga voor mijn toekomstige brouwschuur ook een rvs blad gebruiken, dat is goed schoon te houden. Mijn schoonvader gaat wel een stevig frame bouwen, brouwspullen zijn behoorlijk zwaar!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.