Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Overzicht gedroogde gist

Gestart door Jacques, 23-05-2023 16:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Naar aanleiding van het bericht van HS65 Overzichtje droge gisten/korrelgisten heb ik overzicht gemaakt van gedroogde gisten die in Nederland te koop zijn (dan wel binnenkort te koop zijn)
Het overzicht heb ik verder uitgebreid met informatie die ik op allerlei sites gevonden heb.
Zie Overzicht korrelgisten https://www.hobbybrouwen.nl/site/brouwencyclopedie/overzicht-korrelgisten/

Het overzicht is zo gemaakt dat het goed te lezen is op je mobiel. Je kunt op allerlei manieren sorteren en ook kun je snel zoeken naar een bepaalde gist dankzij een zoekfunctie.

Aanvullingen, verbeteringen en opmerkingen kun je in dit topic kwijt.

PDGRRR

Mooi overzicht, Jacques. Bij de MJ M41 mag je ook (Belgische) blonde bieren bij de bierstijlen zetten. Ik heb er meerdere fijne blondjes mee gebrouwen.

hopjesvla

Mooi overzichtje.  Misschien nog wat koppen toelichten? (nu worden alleen flocculatie en dosering toegelicht, maar wellicht diastaticus etc. ook even toelichten). Helemaal mooi zou zijn om te zien welke gist je kan vervangen met welk alternatief.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 24-05-2023  09:22 uMooie overzicht, Jacques. Bij de MJ M41 mag je ook (Belgische) blonde bieren bij de bierstijlen zetten. Ik heb er meerdere fijne blondjes mee gebrouwen.

De omschrijving die ik aangehouden heb was die van Mangrove Jack's. Ik heb blond erbij gezet.

Jacques

Citaat van: hopjesvla op 24-05-2023  09:37 uMooi overzichtje.  Misschien nog wat koppen toelichten? (nu worden alleen flocculatie en dosering toegelicht, maar wellicht diastaticus etc. ook even toelichten).
Ik heb de toelichting verder uitgebreid.

CiteerHelemaal mooi zou zijn om te zien welke gist je kan vervangen met welk alternatief.
Dat is een kwestie van de omschrijvingen en eigenschappen bestuderen...  smile

broeder

Citaat van: Jacques op 24-05-2023  12:26 uDat is een kwestie van de omschrijvingen en eigenschappen bestuderen...  smile
Ja...hallo...we zijn liever lui dan moe  :nut: :groots: :proost:
groet, broeder Willem

Sjoerd

Mooi overzicht Jacques, dank!

Jacques

Citaat van: Jacques op 24-05-2023  12:26 uDat is een kwestie van de omschrijvingen en eigenschappen bestuderen...  smile

Wat helpt is dat je gebruik kunt maken van de zoekfunctie van de tabel. Zo kun je bijvoorbeeld zoeken op "witbier", "saison" of "engels". Maar ook op "fruitig" of "banaan".

HS65

Hoi Jacques.
In het lijstje mis ik nu lallemand Abbaye.

Edwin brouwt

Mooie lijst Jacques.

De Gozdawa noble  saison is een diastaticus met een svg van 83 ipv 70%

Jacques

Citaat van: HS65 op 05-06-2023  12:23 uHoi Jacques.
In het lijstje mis ik nu lallemand Abbaye.

Bedankt voor jouw feedback.
Toegevoegd.

Jacques

Citaat van: Edwin brouwt op 05-06-2023  20:18 uMooie lijst Jacques.

De Gozdawa noble  saison is een diastaticus met een svg van 83 ipv 70%

Bedankt voor de feedback. Aangepast.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.