Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Biertypen

Gestart door Jacques, 11-12-2011 22:56 u

Vorige topic - Volgende topic

RobinB

Jacques

Citaat van: MM op 04-03-2012  16:57 uDit recept wordt als eerste voorbeeld genoemd in de Dunkel Weizen type omschrijving. Is het wel een Weizen recept? Ik dacht dat Weizen bieren altijd een forse stort tarwemout moeten hebben.

Dat horen ze ook. Als je kijkt naar de beschrijving boven het recept tenminste 50%. Daaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan. Ik neem aan dat je zelf in staat bent het recept aan te passen. Het alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

MM

Citaat van: Jacques op 04-03-2012  17:32 uDat horen ze ook. Als je kijkt naar de beschrijving boven het recept tenminste 50%. Daaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan. Ik neem aan dat je zelf in staat bent het recept aan te passen. Het alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

Ik kan wel een recept voor een Dunkel Weizen maken, dat is het probleem niet. Voor de juistheid van de wiki lijkt het me het mooiste als de link naar het recept verdwijnt.

RobinB

Citaat van: Jacques op 04-03-2012  17:32 uDaaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan.
Niet helemaal?
Helemaal niet! ;D

Er zit geen tarwe in het recept en er wordt geen weizengist gebruikt.
Dunkel issie wel... Misschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

CiteerHet alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

Lijkt mij ook het beste.

Jacques

Citaat van: RobinB op 05-03-2012  21:49 uMisschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

Zo te zien aan de link is het toch wel bedoeld als een Dunkel Weizen. Ook uit de tekst boven het recept blijkt dit. Daar wordt vermeld dat er minstens 50% tarwemout gebruikt dient te worden.
http://www.bierundwir.de/bier-selbst-brauen/rezept-dunkles-weizen-bier.htm

De link heb ik verwijderd. Wanneer er eens een specifieke weizenwedstrijd georganiseerd wordt (licht en donker en weizenbocks) zullen we wat meer recepten voor dit biertype tot onze beschikking hebben. De Brand wedstrijd laat zijn dat dit soort wedstrijden mogelijk zijn.

MM

Citaat van: RobinB op 05-03-2012  21:49 uEr zit geen tarwe in het recept en er wordt geen weizengist gebruikt.
Dunkel issie wel... Misschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

Het recept lijkt meer op een recept voor een alt. De gist is German Ale. :)

RobinB

Kan ook goed inderdaad!

Markus29

Ik kan de biertypen omschrijving pagina helaas niet meer openen. Ik krijg een HTTP 500 foutmelding, zijn er meer mensen met deze fout?

Het gaat om deze pagina:https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=biertypen:biertypen_omschrijvingen

CeesM

Citaat van: Markus29 op 01-10-2022  13:47 uIk kan de biertypen omschrijving pagina helaas niet meer openen. Ik krijg een HTTP 500 foutmelding, zijn er meer mensen met deze fout?
Ja, dat krijg ik ook.

Jan de Graaff

Ik zou zelf eerder in de BKG Biertypengids kijken van het Bierkeurmeestersgilde.
De Wiki-pagina's zijn best oud al, volgens mij. De discussie die je opgedoken hebt stamt uit 2012.

https://www.bierkeurmeestersgilde.nl/p-httpd/multimedia/upload_ajaxVIlhLU.pdf

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 01-10-2022  17:33 uIk zou zelf eerder in de BKG Biertypengids kijken van het Bierkeurmeestersgilde.
De Wiki-pagina's zijn best oud al, volgens mij. De discussie die je opgedoken hebt stamt uit 2012.

https://www.bierkeurmeestersgilde.nl/p-httpd/multimedia/upload_ajaxVIlhLU.pdf

De bedoeling is de wikipagina's over te brengen een nieuw gedeelte van deze site. En deze ook te actualiseren. Dat laatste kost de meeste tijd...

Markus29

Citaat van: Jacques op 02-10-2022  00:35 uDe bedoeling is de wikipagina's over te brengen een nieuw gedeelte van deze site. En deze ook te actualiseren. Dat laatste kost de meeste tijd...

Daar was ik al bang voor. De BKG biertypen gids is inderdaad een goed alternatief. Ik vond de wiki altijd wel handig om even snel iets in op te zoeken.

Jan de Graaff

Citaat van: Jacques op 02-10-2022  00:35 uDe bedoeling is de wikipagina's over te brengen een nieuw gedeelte van deze site. En deze ook te actualiseren. Dat laatste kost de meeste tijd...
Eerlijk gezegd, Jacques, zou ik mij richten op datgene wat echt belangrijk en uniek is op deze site. Dat is voornamelijk het forum.
Je kunt je waardevolle tijd maar één keer besteden, en de informatie uit de wiki is inmiddels veel actueler op talloze plekken op het internet te vinden. Ook in ons eigen forum! We hebben al eens eerder een discussie gehad om te kijken of de wiki nieuw leven ingeblazen kan worden, maar het bleek lastig. Dat veranderd niet snel, ben ik bang.

Ik denk dat ik namens veel forumleden spreek als ik zeg dat wij liever zouden zien dat jij, zo nu en dan, de forumsoftware bijwerkt met behulp van M maar vooral vragen beantwoordt dan het verhuizen en actualiseren van de wiki pagina's.

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 02-10-2022  20:15 uEerlijk gezegd, Jacques, zou ik mij richten op datgene wat echt belangrijk en uniek is op deze site. Dat is voornamelijk het forum.
Je kunt je waardevolle tijd maar één keer besteden, en de informatie uit de wiki is inmiddels veel actueler op talloze plekken op het internet te vinden. Ook in ons eigen forum! We hebben al eens eerder een discussie gehad om te kijken of de wiki nieuw leven ingeblazen kan worden, maar het bleek lastig. Dat veranderd niet snel, ben ik bang.

Ik denk dat ik namens veel forumleden spreek als ik zeg dat wij liever zouden zien dat jij, zo nu en dan, de forumsoftware bijwerkt met behulp van M maar vooral vragen beantwoordt dan het verhuizen en actualiseren van de wiki pagina's.

Het is mijn idee om meer structuur te brengen in de informatie die je op deze site kunt vinden. Veel te vaak worden dezelfde vragen keer op keer gesteld. Een teken voor mij dat het ontbreken van de tags een groot gemis is.
Wel wil is steeds verbinding houden met het forum door daarna te verwijzen. Het forum is ook de plek voor feedback.
Het een en ander kost zeker tijd, zeker het actualiseren, maar zorgt er ook voor dat de kennis geactualiseerd wordt...

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.