Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zoeken met Google op deze site

Gestart door Jacques, 25-04-2022 17:32 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Het is sinds vandaag mogelijk op het forum te zoeken met behulp van Google.

Helemaal onderop de startpagina en ook op andere pagina's vind je een zoekvenster waarin je zoekwoorden kunt intypen.

ZoekenmetGoogle.png

Type je zoekwoorden in het zoekvenster (geel gemarkeerd).
Na het geven van een enter wordt de zoekactie gestart. De zoekresultaten komen onder het zoekvenster te staan.

Het leuke is dat dat je meteen een paar zoek suggesties krijgt. Maar dit hoeft je niet te beletten om je eigen zoekwoorden te gebruiken.

ZoekenmetGoogle2.bmp 

Bij de zoekresultaten kun je kiezen voor Web of voor Afbeelding.
ZoekenmetGoogle2.png

Veel plezier met deze optie, die het terugvinden van bepaalde onderwerpen een stuk makkelijker maakt.

PS
Als iemand weet hoe het zoekicoon helemaal weergegeven kan worden houd ik mij aanbevolen.

Bram86

Citaat van: Jacques op 25-04-2022  17:32 uPS
Als iemand weet hoe het zoekicoon helemaal weergegeven kan worden houd ik mij aanbevolen.

Heb even voor je gekeken. In het CSS bestand minified_cfb0e559424b8efa0e1b3878847a316e.css?smf211_1649152434 staat aangegeven dat input, button en select elementen een hoogte krijgen van 2em. Omdat je knop een button-element is, heeft deze daar last van.

Je hebt op de pagina ergens style-tags staan waar ook dit stukje voorkomt:
.gsc-search-button-v2, .gsc-search-button-v2:hover, .gsc-search-button-v2:focus {
    border-color: #3079ED;
    background-color: #3079ED;
    background-image: none;
    filter: none;
}

Als je hier een height: inherit; aan toevoegt, dan werkt het. Komt er dan zo uit te zien:

.gsc-search-button-v2, .gsc-search-button-v2:hover, .gsc-search-button-v2:focus {
    height: inherit;
}

Jacques

Citaat van: Bram86 op 26-04-2022  11:47 uHeb even voor je gekeken. In het CSS bestand minified_cfb0e559424b8efa0e1b3878847a316e.css?smf211_1649152434 staat aangegeven dat input, button en select elementen een hoogte krijgen van 2em. Omdat je knop een button-element is, heeft deze daar last van.

Je hebt op de pagina ergens style-tags staan waar ook dit stukje voorkomt:
}

Als je hier een height: inherit; aan toevoegt, dan werkt het. Komt er dan zo uit te zien:

height: inherit;
}

Volgens mij wordt dit door Google geregeld via de app die ik aangemaakt heb voor Hobbybrouwen.nl. Ik ga er morgen eens verder naar kijken of ik dit kan aanpassen.

Bram86

Citaat van: Jacques op 26-04-2022  22:42 uVolgens mij wordt dit door Google geregeld via de app die ik aangemaakt heb voor Hobbybrouwen.nl. Ik ga er morgen eens verder naar kijken of ik dit kan aanpassen.

Het zou kunnen dat google wat code toevoegt aan de pagina's inderdaad. Ik neem aan dat je aan de achterkant van het forum ergens zelf css regels kan toevoegen?

Dan zou dit ook moeten werken:
    height: inherit !important;
}

Niet de meest nette manier, maar het werkt wel.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 26-04-2022  22:50 uHet zou kunnen dat google wat code toevoegt aan de pagina's inderdaad. Ik neem aan dat je aan de achterkant van het forum ergens zelf css regels kan toevoegen?

}

Dank je. Ik zal morgen hiermee aan de slag gaan.

Jacques

Citaat van: Bram86 op 26-04-2022  22:50 uHet zou kunnen dat google wat code toevoegt aan de pagina's inderdaad. Ik neem aan dat je aan de achterkant van het forum ergens zelf css regels kan toevoegen?

}

Er zijn heel veel css bestanden. Ik heb een nieuw css bestand toegevoegd maar dat werkt niet.

Bram86

Citaat van: Jacques op 27-04-2022  22:53 uEr zijn heel veel css bestanden. Ik heb een nieuw css bestand toegevoegd maar dat werkt niet.

Ik kan niet aan de achterkant van het forum kijken, maar ik zal even beschrijven wat ik heb gedaan in Chrome.

Ik klik met mijn rechtermuisknop op de halve button en daarna op Inspect:

Chrome DevTools opent in het Elements tab en selecteerd als het goed is automatisch het button element:

Nu kun je rechtboven klikken op het plusje met het pijltje naar rechtsonder. Er wordt dan een nieuwe CSS-regel gezet:

Hier kun je tussen de curly brackets { } je css zetten. Als ik daar height: inherit !important; plaats, dan ziet de button er goed uit:

Deze code moet je ergens aan de achterkant kunnen plaatsen. CSS heeft een bepaalde manier volgorde van lezen en het kan zijn dat bepaalde CSS-code voorrang krijgt op het andere, maar het stukje !important moet dat voorkomen:

button.gsc-search-button.gsc-search-button-v2 {
}

Jacques

Het was even zoeken maar het is uiteindelijk gelukt om het aan te passen.

Erny

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.