Brewferm 27 liter ketel is dan eigenlijk hetzelfde als een inmaakketel of beter?

Gestart door Heyudude, 29-08-2020 18:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Heyudude

Brewferm 27 liter ketel is dan eigenlijk hetzelfde als een inmaakketel of beter?  :weetniet:

Kiekeboe

Citaat van: Heyudude op 29-08-2020  18:08 uBrewferm 27 liter ketel is dan eigenlijk hetzelfde als een inmaakketel of beter?  :weetniet:

Ja het is gewoon een elektrische inmaakketel met het logo van Brewferm erop.  De temperatuursregeling van het apparaat zelf is volstrekt onbetrouwbaar en niet geschikt om te brouwen. Daarvoor moet je een externe thermometer gebruiken.

vanderhoeve

Ik gebruik ook een soortgelijke ketel, werkt prima. Thermometer erin. Of vol aan of uit zetten om te verwarmen, de thermostaat die er in zit is waardeloos.

Heyudude

Kijk dat dacht ik al. Goed dan blijf ik bij mijn huidige weck ketel als beginners set.
Ik heb er een Inkbird bij gekocht, als maisch- en kookthermostaat en die kan ook straks ooit een keer in de gistkast...

Dank!

Kiekeboe

Citaat van: Heyudude op 29-08-2020  21:57 uKijk dat dacht ik al. Goed dan blijf ik bij mijn huidige weck ketel als beginners set.
Ik heb er een Inkbird bij gekocht, als maisch- en kookthermostaat en die kan ook straks ooit een keer in de gistkast...

Dank!

Ik werk met 3 zulke Brewferm elektrische (brouw/inmaak-)ketels tegelijk. Zoals Vanderhoeve zegt kan je er prima bier mee brouwen, maar je moet je bewust zijn van de beperkingen van zo'n elektrische inmaakketel. Behalve een aantal nadelen heeft zo'n inmaakketel ook wel een aantal voordelen om bier te brouwen.

Heyudude

Mooie opstelling. Een hele batterij en ook een prima plan om in delen te brouwen

Adbrouwt

Citaat van: Heyudude op 29-08-2020  21:57 uKijk dat dacht ik al. Goed dan blijf ik bij mijn huidige weck ketel als beginners set.
Ik heb er een Inkbird bij gekocht, als maisch en kook thermostaat en die kan ook straks ooit een keer in de gist kast...

Dank!
Een weckketel van marktplaats. Voor 20 euro. Heb er drie. Één om te maischen, één om te koken en één om spoelwater op te warmen.  Ben begonnen met één maar drie werkt net even lekkerder

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.