Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wie heeft er ervaring met het merk Polsinelli brouwpannen

Gestart door kiekumgaon, 10-08-2015 21:23 u

Vorige topic - Volgende topic

kiekumgaon

Beste forumleden.

Zijn er hier forumleden die ervaring hebben met het merk, Polsinelli brouwketels uit Italië,  hier is de website link.

http://www.polsinelli.it/en/shop/homebrewing-kit.html

één maand niet gebrouwen, is een maand niet geleefd

homoeccentricus

Citaat van: kiekumgaon op 10-08-2015  21:23 uBeste forumleden.

Zijn er hier forumleden die ervaring hebben met het merk, Polsinelli brouwketels uit Italië,  hier is de website link.

http://www.polsinelli.it/en/shop/homebrewing-kit.html

één maand niet gebrouwen, is een maand niet geleefd
Hoor eens hier http://www.dekeukenbrouwers.be - ze hebben zeker de vergistingsvaten. Kookketels ben ik niet zeker.

Roodwang

Weinig ervaringen zo te zien... Ik vind ze er wel errug mooi uitzien!

orangeloo

Ik heb er een tijdje geleden RVS 2 gistvaten gekocht.
Zie hier mijn bevindingen.

brucero

Ik heb een kookketel van 70 liter van Polsinelli, en heb er reeds 20 maal mee gebrouwen. Zeer tevreden over, het materiaal is wel niet super dik, maar dat hoeft niet ook. Het brengt mijn wort aan de kook en dat is het enige wat telt.

Wolter

Citaat van: brucero op 12-08-2015  08:54 uIk heb een kookketel van 70 liter van Polsinelli, en heb er reeds 20 maal mee gebrouwen. Zeer tevreden over, het materiaal is wel niet super dik, maar dat hoeft niet ook. Het brengt mijn wort aan de kook en dat is het enige wat telt.

Gebruik je ook een filter in de pan? Ben benieuwd hoe die werken en tevens of de kraan makkelijk schoon te maken is die er op zit? ben ook benieuwd hoe hoog de aansluiting naar het kraantje boven de bodem van de pan zit en hoe veel vloeistaf er achter blijft in de pan?

KoenVdH

Wij gebruiken gistvaten en ketels van Polsinelli.

De gistvaten die we gebruiken sluiten niet goed af. Nu verkopen ze een nieuwe versie die mogelijk beter sluit.
De maisch- en kookketel zijn prima al is er al 1 van de 3 thermometers stuk.

Goedkoop materiaal maar Italiaanse kwaliteit :-)

Wolter

Citaat van: KoenVdH op 23-08-2015  20:45 uWij gebruiken gistvaten en ketels van Polsinelli.

De gistvaten die we gebruiken sluiten niet goed af. Nu verkopen ze een nieuwe versie die mogelijk beter sluit.
De maisch- en kookketel zijn prima al is er al 1 van de 3 thermometers stuk.

Goedkoop materiaal maar Italiaanse kwaliteit :-)

Welk filter gebruiken jullie? Die Halo of een normaal filter? Geen problemen met aanbranden?

KoenVdH

In de maisch die halo filter,  geen probleem met aanbranden, we laten het roerwerk wel continue op staan.

Wolter

Citaat van: KoenVdH op 24-08-2015  07:57 uIn de maisch die halo filter,  geen probleem met aanbranden, we laten het roerwerk wel continue op staan.

OK. Duidelijk verhaal. Bedankt voor de info.

kiekumgaon

Na veel te hebben gesnuffeld, worden het toch gewoon een brouwinstallatie binnen de grenzen. En wie nog wat leuks te koop heb staan qua brouwinstallaties of ketels ik hou me aanbevolen. en bedankt allemaal voor de reacties :groots:

RoodeLeeuwVenlo

Ik heb een polsinelli birra easy 50 gekocht.
Heel erg tevreden.
Met halo filter en dat gaat prima. Gistvat sluit bij mij super af en staat in mijn klimaatkast.
Wel ga ik de drie frames op een groter frame op wielen zetten zodat ik het ding in zijn geheel in en uit de schuur kan rijden. Ik brouw namelijk 1 x per maand in mijn café of op het terras en daar hoeft het de rest van de tijd niet te staan.
Ook heb ik de pomp en platenkoeler vast op het frame gemonteerd. Ik ga kijken of ik een loodgieter zo gek krijg er vaste leidingen op te zetten. Dat slangen gedoe vind ik maar niks en de knelkoppelingen die ik heb werken niet optimaal. Ik zal kijken of ik een paar foto's kan posten zodra het hele zaakje staat.

Louis

kiekumgaon

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 28-08-2015  14:55 uIk heb een polsinelli birra easy 50 gekocht.
Heel erg tevreden.
Met halo filter en dat gaat prima. Gistvat sluit bij mij super af en staat in mijn klimaatkast.
Wel ga ik de drie frames op een groter frame op wielen zetten zodat ik het ding in zijn geheel in en uit de schuur kan rijden. Ik brouw namelijk 1 x per maand in mijn café of op het terras en daar hoeft het de rest van de tijd niet te staan.
Ook heb ik de pomp en platenkoeler vast op het frame gemonteerd. Ik ga kijken of ik een loodgieter zo gek krijg er vaste leidingen op te zetten. Dat slangen gedoe vind ik maar niks en de knelkoppelingen die ik heb werken niet optimaal. Ik zal kijken of ik een paar foto's kan posten zodra het hele zaakje staat.

Louis
Klinkt goed Louis, succes met de bouw :biersmile:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.