Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tripel Karmeliet kloon

Gestart door orangeloo, 11-03-2015 21:46 u

Vorige topic - Volgende topic

WJW

Vandaag mijn Karmeliet-poging gebrouwen. Het bovenstaande recept gebruikt, maar dan met de door Jacques voorgestelde aanpassingen in maischschema en kooktijd.
Ik kwam er alleen op het moment supreme achter dat ik net 60 g te weinig suiker had. Dat heb ik aangevuld met poedersuiker. Nu maar hopen dat dat geen negatieve effecten heeft, maar ik denk dat dat mee gaat vallen.

Gerb

Poedersuiker bevat ook zetmeel, dus verwacht een lichte waas in het bier. Verder kan het geen kwaad.

drik79

Citaat van: Gerb op 10-05-2022  09:53 uPoedersuiker bevat ook zetmeel, dus verwacht een lichte waas in het bier. Verder kan het geen kwaad.
Poedersuiker bevat alleen suiker en wat antiklontermiddel, als er zetmeel in gaat zou het gedeclareerd moeten worden.

Dit zou geen issue moeten zijn.

WJW

Mooi zo. Komt wel goed dan.
Op de verpakking staat inderdaad, behalve suiker, antiklontermiddel E341. Dat is calciumfosfaat.

Het waterslot staat enthousiast te borrelen en float laat zien dat SG voorspoedig daalt.

WJW

Sow, als ik de float moet geloven is de hoofdvergisting in 36 uur klaar. Eerste sample met refractometer laat SG van 9.5 brix zien. Als ik dat omreken (rekening houdend met vergiste wort) zou dat een SG van 1.015 zijn, waar het recept 1.013 voorspelt.

Vergelijkbare Topics (7)

19086

Gestart door 12345

Reacties: 18
Gelezen: 15476

33930

Gestart door Ziglar

Reacties: 13
Gelezen: 6214

44613

Gestart door Kokkebil

Reacties: 12
Gelezen: 1014

15265

Gestart door goom

Reacties: 47
Gelezen: 28420

33193

Reacties: 1
Gelezen: 1948

4751

Reacties: 206
Gelezen: 97602

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.