Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelfgebouwde kratten e.d.

Gestart door De Hopman, 04-03-2022 15:46 u

Vorige topic - Volgende topic

De Hopman

Om mijn bier te bottelen heb ik een tijd geleden in Duitsland een paar kratten weizen ingeslagen. Van die halve liters met beugel, ideaal om te hergebruiken, en een mooi formaat voor een zelfgebrouwen weizen of frisse zomerblond. Ziet er leuk uit, maar het enige nadeel waren die plastic kratten met andermans logo erop, dus ik ben zelf maar eens aan het hobbyen geslagen.

Plankjes zagen:

Beetje timmeren:

Fijne hulp...:

Et voilĂ , een kratje:

Met vakverdeling tegen het rammelen:

Het logo zit erin gebrand, en alles heeft een laagje beits gekregen ter bescherming en voor een mooi warm kleurtje. De kratten zijn stapelbaar, dus praktisch op te bergen in de kelder. Ik heb nu 3 van deze kratten, goed voor 3 keer 10 liter, maar daar komen er in de toekomst nog wel een paar bij. Altijd mooi om op een feestje of bbq mee te nemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer forumleden zijn die zelf kratjes hebben getimmerd, tapkasten hebben gebouwd, of op andere wijze creatief bezig zijn geweest. Ik wil nog altijd een mooi houten rijpingsrek onder de keldertrap bouwen om een voorraad 75cl's weg te leggen, misschien hebben leden daar wel iets moois voor gebouwd. Lijkt me leuk om wat foto's te delen van de knutselaars onder ons!

PP

Bijgevoegd mijn model houten bierkrat voor 6 * 0,7 L flessen. Heb er 12 gebouwd, ze zijn stapelbaar. In deze kratten gaan mijn bewaarbieren.

Groet, Paul

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.