Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier tips voor zelf samenstellen bierpaket

Gestart door Jorn1988, 19-01-2012 15:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Jorn1988

Mijn vader is binnenkort jarig en hij drinkt altijd alleen maar Grolsch Kanon, dus zwaar zoet bier. daarnaast vindt hij het amber bier van Bush ook lekker en het zwaar werk bier van Jopen ook.

Nou wil ik hem graag ook is wat andere biertjes laten proeven. Zelf ben ik vooral slecht in het onthouden van hoe een biertje smaakt dus dacht hebben jullie nog tips naar welk biertje er ook beetje tussen past in het rijtje. Ik was laatst bij de lokale slijterij die een muur van 2 bij 4 meter aan bier heeft maar die meneer wist er ook maar 2 of 3 aan te wijzen (Straffe Hendrik 9, La Trappe Quadrupel en nog een die me te zuur smaakte).

George81

Zwaar zoet, dan denk ik meteen aan La Trappe Quadrupel, toevallig 1 van mijn favorieten.

BBA

Ik denk meteen aan Kasteelbier bruin bij zwaar en zoet. Naar mijn smaak trouwens te zoet, maar misschien voor je vader niet.

broeder

Denk ook eens aan een Rochefort 12,
voorwaar ik zeg u een goddelijk sapje,
heerlijk bij de open haard...voeten op tafel... en een lekker stukje overjarige kaas,
ideaal om alle crisis en andere ellende te vergeten. :elifant:

Groet, Willem

Oxhead

Maak daar maar Rochefort 10 van ;) er is geen 12. Ook lekker zijn de zware bieren van Malheur.
En Westmalle tripel met 9,5% is ook een aardige aankomer.  :nut:

Oscar

Citaat van: Jorn1988 op 19-01-2012  15:55 uNou wil ik hem graag ook is wat andere biertjes laten proeven.

Zoek eens een smaakvol bier met wat minder alcohol op en verras 'm  :)

RobinB

Gulden draak is ook zwaar en zoet, maar waarom niet zoals Oscar voorstelt: doe een iets anders?

Jacques

Er is zo veel keus, te veel om te noemen.

Een paar bieren die bij veel mensen in de smaak vallen en heel goed verkrijgbaar zijn:
- Duvel
- La Chouffe
- Leffe Dubbel

Jorn1988

Bedankt voor de tips, Ik heb ook nog een paar gulden draken en rocheforte 10 gepakt. Wat betreft de andere bieren die genoemd werden zal ik hem als tip meegeven. Door me vriendin ook nog wat gekke biertjes laten kopen als banaan bier, Grieks bier en ikibeer. Dus ook wat andere smaakje maar zou niet weten of het lekker is.  :weetniet:

Misschien voor volgend jaar inderdaad is wat hele ander smaakjes kopen als die nu is een keer van z'n kanon ritueel afgaat.  >:D

George81

Er is niks leukers dan eens een ander biertje pakken. Zitten ook hele vieze tussen ik waarschuw alvast :P

Jacques

Citaat van: George81 op 23-01-2012  11:35 uEr is niks leukers dan eens een ander biertje pakken. Zitten ook hele vieze tussen ik waarschuw alvast :P

Naarmate je meer verschillende bieren gedronken hebt ga je steeds meer bieren waarderen. Het is ook een kwestie van wennen aan meer smaken.

George81

Je moet leren eten en drinken te waarderen inderdaad.
Je smaak verandert ook naarmate je ouder wordt, dus bieren die je 10 jaar geleden echt niet weg kreeg moet je eens een nieuwe kans geven.

Vergelijkbare Topics (7)

2872

Reacties: 4
Gelezen: 3387

36710

Reacties: 33
Gelezen: 8409

27665

Reacties: 8
Gelezen: 3728

12578

Reacties: 11
Gelezen: 16318

5225

Gestart door klaas

Reacties: 14
Gelezen: 5687

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.