Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Cursus zelfbierbrouwen in Duitsland

Gestart door Jacques, 30-08-2008 11:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

In samenwerking met de Volksuniversiteit Nordhorn organiseert de Nordhorner Versuchbrauerei cursussen zelfbierbrouwen.

http://www.n-v-b.nl/

Een initiatief dat volgens mij in Nederland en België navolging zou moeten hebben.

Johannes

Dit heb ik op marktplaats gezien. Het zou net over de Nederlandse grens zijn (weet zo niet of dat bij Nieuweschans of Maastricht is  ;) ).

Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 30-08-2008  11:53 uDit heb ik op marktplaats gezien. Het zou net over de Nederlandse grens zijn (weet zo niet of dat bij Nieuweschans of Maastricht is 

53 km ONO van Almelo.

Hopbier

Muldermans

25 km vanaf Coevorden, zit zelf te overwegen om hier eens nader naar te kijken... Is hier ook wel redelijk in de buurt.

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 30-08-2008  12:27 u53 km ONO van Almelo.

Da's ongeveer 40 KM ONO vanaf Enschede... ook daar doen ze aan brouwcursussen.. ;D

Citaat van: Jacques op 30-08-2008  11:45 uEen initiatief dat volgens mij in Nederland en België navolging zou moeten hebben.

Vele gilden en verenigingen organiseren jaarlijks hun brouwcursus... dus hun initiatief is een vervolg op "onze" initiatieven... WIJ WAREN EERST  :D :D

Jacques

Citaat van: Oscar op 30-08-2008  18:46 uVele gilden en verenigingen organiseren jaarlijks hun brouwcursus... dus hun initiatief is een vervolg op "onze" initiatieven... WIJ WAREN EERST  :D :D

Verenigingen organiseren inderdaad al veel langer hun cursussen. Kleine brouwerijen echter niet.

Johannes

Kleine brouwerij? 't zijn toch 'gewoon' twee thuisbrouwers?

Oscar

Wat is het belang of meerwaarde voor een kleine brouwerij om een brouwcursus te organiseren?  :weetniet:  Erg weinig lijkt mij, dan alleen wat geld eraan verdienen. Verenigingen hebben nog een doen om actieve leden te werven. Verder... Welke beleving heeft een kleine brouwerij bij het thuis brouwen? Hier in Nederland een paar brouwers maar, maar lang niet allemaal.

Jacques

Citaat van: Oscar op 30-08-2008  20:29 uWat is het belang of meerwaarde voor een kleine brouwerij om een brouwcursus te organiseren? 

De meerwaarde is dat kleine brouwerijen een groter publiek trekken dan verenigingen voor hobbybrouwers. Bij de verenigingen komen niet continu bezoekers, ze moeten veel doen om publiciteit te krijgen buiten een heel klein berichtje in de plaatselijke sneuvelaar.

jhkoch

Ik had gezien dat de webmaster hier reclame voor ons heeft gemaakt en ook de discussie erover kon ik volgen.
Inderdaad, wij zijn geen kleine brouwerij, wij zijn amateur-brouwers. Maar ook kleine brouwerijen hebben beslist een
voordeel zo'n cursus aan te bieden: marketing, klantbinding, en het verhogen van de acceptatie van troebel bier.
Voor mij zijn de cursussen pure lol met de achtergrond mensen wat over bier en brouwen te gaan leren.
En ja, klopt, er wordt ook nog een beetje wat aan verdient. www.n-v-b.de

De groeten,
Jan Koch
Nordhorn

Vergelijkbare Topics (7)

40583

Reacties: 51
Gelezen: 21283

26227

Reacties: 27
Gelezen: 10232

4528

Reacties: 261
Gelezen: 84193

35521

Reacties: 31
Gelezen: 7959

21651

Reacties: 16
Gelezen: 6721

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.