Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Thuistap klarstein

Gestart door Boxem, 07-03-2022 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Citaat van: Jacques op 20-03-2022  14:44 uKlopt. Er waren nog wat problemen met deze aanpassingen. Hopelijk lukt het om dit op te lossen waarna deze functionaliteit geactiveerd kan worden.

Inmiddels heeft de maker van deze (betaalde) aanpassing de problemen opgelost waardoor van deze functionaliteit gebruik kan worden gemaakt. Voor meer uitleg over het gebruik van hashtags op dit forum zie hier.

CeesM

Precies dezelfde als de Klarstein, maar flink stuk goedkoper. ;)

Edit:
Ik heb deze dus gekocht. ;)
biertap.jpg
De tap bevalt me goed, redelijk snel op gewenste temperatuur. Verder zit er wat reserve onderdelen, een schoonmaakpompje, 3 adapters voor Heineken vaatjes en 2 afsluitdoppen voor de standaard 5 liter vaatjes.
Dus volgende keer zelfgebrouwen bier in de 5 liter vat doen.
Ik zag dat een leeg biervat €9,99 kost, dus heb ik maar voor 49 cent extra een vol vat Bitburger genomen. ;)

Boxem

Update..

Vaatje 3 , 3 gr/ltr suiker
Beetje druk opgebouwd. 2 patronen op los gelaten, 1/2 glas getapt, druk weg.

Vanavond vaatje 4 , dop dicht geplakt.
Laatste poging.

Inmiddels wel 3 rvs vaatjes gekocht.
Hier nu mee verder
0D2B2EBA-11C2-46EC-854F-7785CD35DE49.jpeg

Boxem

En warempel!

Vaatje 4 !

3 gr/ltr suiker, 1 1/2 week laten staan, rubber dop rondom dicht geplakt en het werkt !

Gisteravond lekker getapt, vanavond weer verder.

Conclusie, het werkt wel maar je moet er wel voor zorgen dat ie 100 % luchtdicht is.

Nu verder met m'n rvs vaatjes...

Hopfenfox

Ik heb die vaatjes met de taphandel maar zonder koeling. Met zo'n grijs overdrukventiel gaat het bij mij ook zonder afplakken goed. Enige nadeel van systeem is dat CO2 patroon ook langzaam leegloopt als ie op de uit-stand staat. Zodra patroon er in zit moet ie eigenlijk op een avond op.

Jacques

Arthur B

Ik heb eergisteren mijn eerste vaatje met een Beer Buddy getapt. Werkt top. Ik had 4,5 liter afgevuld met 16 gram suiker. Ik heb van ervaringsdeskundigen begrepen dat ik de volgende keer ook gewoon 5 liter kan afvullen. Wordt vervolgd...

https://www.lidl.de/p/beer-buddy-by-parkside-bierzapfanlage-5-l/p100348849

Op de Duitse marktplaats staan ze voor minder dan 100€ ongebruikt...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.