Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewfather en IBU berekening aroma hopstand

Gestart door Martijn0172, 05-06-2022 15:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Martijn0172

De berekening van Brewfather wat betreft de IBU uit de aroma hopstand komt niet overheen met mijn ervaring. Weet iemand of je dit ook kan uitschakelen? Wellicht kijk ik er overheen maar vind het niet

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 05-06-2022  15:33 uDe berekening van Brewfather wat betreft de IBU uit de aroma hopstand komt niet overheen met mijn ervaring. Weet iemand of je dit ook kan uitschakelen? Wellicht kijk ik er overheen maar vind het niet

Ik zie ook niet hoe je dit kunt uitschakelen. Maar waarom zou je dat willen? IBU is niet meer dan een cijfertje dat een indicatie geeft van de bitterheid van een bier. De beleving van de bitterheid is van meer factoren afhankelijk zoals de vergistingsgraad en hoeveelheid gistingsnevenproducten.

Martijn0172

Omdat ik Brewfather professioneel gebruik en oa. de recepten mijn agp in gaan,

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 06-06-2022  20:36 uOmdat ik Brewfather professioneel gebruik en oa. de recepten mijn agp in gaan,

Voor de accijns hoef je volgens mij de exacte IBU-waarde niet te weten. Als dat wel is dan ontkom je niet aan een analyse en mag je niet vertrouwen op de berekende waarde van Brewfather...

Martijn0172

Voor de accijn hoeft dat inderdaad niet. Maar wat ik bedoel is dat het mijn administratie in gaat en ik dit graag secuur doe. Ook voor eventuele reproduceerbaarheid van de recepten, bijvoorbeeld met andere software. Ik doe het liever gelijk goed dan dat ik allerlei truukjes uit moet halen

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.