Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen Danny pilot

Gestart door Danny pilot, 05-05-2017 17:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Danny pilot

Geachte bierliefhebbers,

Mijn naam is danny pilot 24 jaar en ik woon in Almere, ik ben al een aantal jaar speciaalbier liefhebber.
ik heb sinds een klein jaar ook interesse opgewekt in het brouwen van bier en ben mezelf al goed aan het inlezen hiervan op internet.
vandaag begonnen helemaal onderaan de ladder met een starter set maar ik wil uiteindelijk doorgaan naar het moutbrouwen.

Is het raadzaam een brouwcursus hiervoor te volgen?

j.heesters3

Welkom Danny

Ikzelf heb ook een brouwcursus gevolgd bij de Roerstok. Was erg leerzaam en je krijgt meteen je eigen bier mee, wel zo leuk. Daarnaast zou ik je aanraden om lid te worden van een bierbrouwgilde of een keer bij een brouwer n de buurt te gaan kijken. Daar leer je ontzettend veel van.

Broudoe uit Brabant)0

lier

Ik heb ook een brouwcursus (bij de Deltabrouwers) gevolgd na mijn 4e of 5e brouwsel en ben er veel wijzer van geworden niet alleen is mijn bier beter gaan smaken maar ook veel tips en trucs over schoonmaken, bottelen en gist etc gekregen.
Tijdens de gilde-avonden is er ook altijd gelegenheid om vragen te stellen en ik heb inmiddels wat mensen in de buurt gevonden die ook brouwen en dat is ook leuk.

Vergelijkbare Topics (7)

22952

Reacties: 31
Gelezen: 7345

34593

Reacties: 3
Gelezen: 1106

19479

Reacties: 8
Gelezen: 2149

32222

Reacties: 1
Gelezen: 965

5525

Reacties: 15
Gelezen: 4076

43947

Reacties: 6
Gelezen: 1202

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.