Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Promash onder Vista

Gestart door BuBS, 10-08-2008 14:59 u

Vorige topic - Volgende topic

BuBS

Hi Jongens,

Even een vraagje, we gaan een nieuwe pc kopen met Vista.
Draait promash onder Vista ??

Gr Kees

De-Geert

Ja hoor, dat gaat prima.

Drents Hopbier

Citaat van: BuBS op 10-08-2008  14:59 uEven een vraagje, we gaan een nieuwe pc kopen met Vista.
Draait promash onder Vista ??

Op de site staat For Windows 95, 98, ME, NT, Win 2000 and Win XP
Je zou het daar kunnen vragen, maar ik denk van niet.
http://www.promash.com/index.html

Hopbier

De-Geert

Citaat van: Drents Hopbier op 10-08-2008  15:23 uik denk van niet.
Zoals ik al zei: dat gaat prima!

EBC

Ik zou geen problemen verwachten...

Kijk hier eens, een selectie van Vista onderwerpen op het message board: http://www.websitetoolbox.com/tool/view/mb/search/promash?searchid=3147555

De Help engine van Vista is anders dan die van vorige Windows versies. Om oude help files te laten werken kan je een stukje software installeren dat je kan downloaden van de Microsoft website.

Jacques

Ik gebruik nu sinds september vorig jaar Vista en heb geen problemen met ProMash. Dat hulpbestandje om de helpbestanden te kunnen lezen heb je overigens ook nodig voor BrouwVisie en heel wat andere programma's. Daarom vind ik het zo vreemd dat Microsoft deze bestanden niet standaard meelevert bij Vista.

Menno

BuBS

Sinds vandaag een nieuwe pc en inderdaad, promash wordt niet geopend.
Een beetje aan het rommelen geweest en resultaat NUL.
Waar kan ik dat bestantje vinden  ??? ??? ??? ??? ???

Kees

Jacques

Hoi Kees het programma'tje waar het over hadden is niet om ProMash an sich aan de gang te krijgen maar om de helpbestanden te kunnen lezen. Als ProMash niet start is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk moet je een of andere instelling veranderen om niet-Vista compatibel programma's te kunnen laten werken. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik problemen heb gehad toen ik vorig jaar mijn huidige PC aanschafte die onder Vista draait.

BuBS

Hi Jacques,

Ik kan promash wel vinden, maar ik kan de bestanden niet openen.

William

Promash schijnt niet lekker met Vista te werken als je files op een networkshare hebt staan. Is dat bij jou het geval? Zie link

update: zou op te lossen zijn door de hele installatiefolder te kopieren naar een folder in "my documents"

Jacques

Citaat van: BuBS op 22-08-2008  22:13 uHi Jacques,

Ik kan promash wel vinden, maar ik kan de bestanden niet openen.

Hoe bedoel je? Kun je ProMash niet openen of recepten/brouwsessies?

BuBS

Ik krijg steeds de melding

Bad or missing system file.

Edgar

Goed idee: schroef terug naar XP! Bijkomend voordeel: je PC draait een stuk vlotter.

(sorry ik kon het niet laten. Zelf nu al een half jaar uitsluitend nog Ubuntu/WINE, gratis, stabiel, geen probleem)

Weet je zeker dat je de juiste 'exe' opent? Ziet de installfolder er normaal uit?

BuBS

Jongens, ik heb geen verstand van compjoeters.
Citeernetworkshare
:weetniet:
CiteerWeet je zeker dat je de juiste 'exe' opent? Ziet de installfolder er normaal uit
:weetniet:
K.. computers

Edgar

Laat Jasper er even naar kijken dan. Misschien kan je 'remote assi...' oh nee laat maar  :D

BuBS

Ik zal het inderdaad eens aan Jasper vragen.

thibolleke

Promash is bij mij een van de enige programma's die wél goed draait op vista.  :P
Had beter geen Vista gekocht man.

Jacques

Bij elke nieuwe PC wordt Vista geleverd. Bij mij levert Vista geen enkel probleem op. Maar om te zeggen dat het zo veel beter is, nou nee. Het ziet er allemaal wat fraaier uit dat wel.

thibolleke

Nee dat werd erbij geleverd,
nu kan je (niet altijd) kiezen tussen xp of Vista als je een PC koopt.

Fraaier ziet het er wel uit, maar traag dat je PC loopt...

BuBS

CiteerHad beter geen Vista gekocht man.

Ik ben niet voor niks deze topic begonnen, en met de vraag of promash draaid  onder vista.

Kees

Jacques

Citaat van: thibolleke op 23-08-2008  13:59 uFraaier ziet het er wel uit, maar traag dat je PC loopt...

Als je een nieuwe snelle PC koopt is dat geen probleem. Mijn nieuwe PC onder Vista is een stuk sneller dan mijn oude PC onder Windows XP.

BuBS

Yahhhhhh. :elifant: :elifant:
Hij doet het, vista kende het programma niet en starte het dus niet op.
Dus bij beveiliging promash goed gekeurd en het probleem is opgelost.

Kees

Hopmans

Oops, wat een zeurderig OS.
Ik kan mijn borst dus nat maken als vista zijn intrede doet in het bedrijfsleven.
 :-\

Menno

Citaat van: Jacques op 23-08-2008  13:47 uBij elke nieuwe PC wordt Vista geleverd. Bij mij levert Vista geen enkel probleem op. Maar om te zeggen dat het zo veel beter is, nou nee. Het ziet er allemaal wat fraaier uit dat wel.
Ik begreep van een collega dat Paradigit niet lang geleden een actie had waarbij de klant bij aanschaf van een nieuwe PC of laptop kon kiezen tussen XP en Vista. En hun advies was toch echt XP, hoor! ;)

Vergelijkbare Topics (7)

9978

Reacties: 24
Gelezen: 8254

16569

Reacties: 2
Gelezen: 2345

8259

Reacties: 37
Gelezen: 14008

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.