Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Van promash naar BeerXML

Gestart door Oscar, 05-12-2007 13:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Hopmans

Ze?
We...

"Maar het is toch onze BrouwVisie?"  ;)

Ach, verschil van mening zal je altijd houden.
Dat is een universele wet.

Ik heb een paar voorstel layout's gezien voor BrouwVisie
van iemand anders dan Oscar, en daar word ik niet vrolijk van.

Zelfs ééntje met van die irritante kaa uu thee tabjes.

:-\

Adrie

Citaat van: William op 18-03-2008  18:47 uDaar ben ik ook achter gekomen. Een aantal velden stonden op andere locaties maar met een klein beetje spelen was dit snel te achterhalen. Ik heb het zelf in VB gezet zodat je het naar een Excelsheet kunt importeren.

Ik kon echter niet achterhalen waar je kunt zien of een custom mash schema wordt gebruikt (met zelf in te geven stappen) of wanneer het one step / regular mash is. Weet jij waar dit staat (byte offset t.o.v startveld custom mash).

Daarnaast klopt het veld hop_form niet altijd. Soms lees ik uit mijn recepturen dat 2=whole, 18=plug en 34=pellet

Dat laatste lees ik ook altijd, dus ik denk dat die kloppen. Wat lees jij dan meestal?

Naar aanleiding van een PB van William heb ik nog even gekeken naar de hop. De waarde die onder Alpha staat is het alfazuurpercentage die in de hopdatabase staat. Maar verderop staat wel een getal dat de actuele waarde is voor de gebruikte hop. Het was even zoeken waar die verstopt zat. Bij die zoektocht heb ik ook nog een veld gevonden met de bijdrage aan de IBU's per hopgift. Zie het nieuwe document bij dit bericht.

Wat betreft de custom mash steps is het inderdaad verwarrend. Als er zowel een custom mash schema is ingevuld als een beperkt maischschema, komen beide voor in het bestand en weet je niet welke gebruikt is. Maar dat ligt niet (alleen) aan het bestand, maar aan Promash, want daar kun je niet aangeven welke van de twee je hebt gebruikt.

William

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  16:33 uDat laatste lees ik ook altijd, dus ik denk dat die kloppen. Wat lees jij dan meestal?

Som lees ik ook 1, 2 en 3 voor de hopvorm.

Trouwens een nuttige file die je hebt bijgesloten  :groots:. Heb je dit zelf allemaal uitgezocht of ben je in contact gekomen met de auteur van StrangeBrew of van Promash?  Er zit behoorlijk wat detail in de structuur.

Als ik een pay-pal account had ingevoerd had je een biertje gekregen. Nu maar denkbeeldig in ontvangst nemen.

Ga je dit ook nog in BrouwHulp gebruiken?

Jacques

Citaat van: William op 20-03-2008  18:58 uAls ik een pay-pal account had ingevoerd had je een biertje gekregen. Nu maar denkbeeldig in ontvangst nemen.

Dat kun je toch alsnog doen.

William

Citaat van: Jacques op 20-03-2008  19:34 uDat kun je toch alsnog doen.

Dat zou ik kunnen doen maar ik wil niet met geld mijn waardering voor iemand uitspreken.

Persoonlijk vind ik dat niet bij een hobby passen. Ik zou het systeem van kudo's dan eerder op z'n plaats vinden hoewel je dan ook moet oppassen dat je geen "klassen" gaat krijgen van meer of minder gewaardeerde communityleden.

wiki
CiteerKudos komt van het Griekse κύδος, kydos, (letterlijk "waarvan gehoord is") betekent "waardering" voortkomend uit een verrichting. Het geven van "kudos" aan een ander wordt gedaan om deze te waarderen. Kudos is enkelvoud, maar in de praktijk wordt het vaak als meervoudsvorm gebruikt. Onder invloed van het Amerikaans, waar het al langer gangbaar was, is het de laatste jaren (na ca. 2005) in Nederland gebruikelijker geworden als onderdeel van Social bookmarking

Veel internetsites gebruiken de term voor beoordelingen door gebruikers.

Adrie

Citaat van: William op 20-03-2008  18:58 uAls ik een pay-pal account had ingevoerd had je een biertje gekregen.

Ach William, dat is toch helemaal niet nodig. Ik heb dit gedaan uit nieuwsgierigheid en om BrouwVisie verder op te stoten in de vaart der volkeren.

Citaat van: William op 20-03-2008  18:58 uGa je dit ook nog in BrouwHulp gebruiken?

Nee, ik ben niet van plan om veel energie in BrouwHulp te steken nu er BrouwVisie is, ondanks dat ik BrouwVisie liever meer als een cockpit zie.  ;)

Het originele bestand komt van Strangebrew, maar hier klopte op punten niet veel van, dus ik heb nog een hoop moeten uitvogelen. Het verbeterde bestand heb ik trouwens ook naar de auteur van Strangebrew gestuurd. Zo kunnen we elkaar verder helpen.

William

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  20:08 uNee, ik ben niet van plan om veel energie in BrouwHulp te steken nu er BrouwVisie is, ondanks dat ik BrouwVisie liever meer als een cockpit zie.  ;)

Misschien dat Oscar voor de importfunctie van Promash rec-bestanden wel een knopje wil maken  ;D

Hopmans

Misschien dat een blackbox-functie ook wel handig is.
 ;D

William

Hier kun je een tool vinden waarmee je Promash files naar Beerxml kunt converteren. Hebben we natuurlijk niet meer nodig met alle Nederlandse tools  ;D

Het voordeel van deze tool is dat je een hele serie .rec files in één batch-file kunt verwerken.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd.

William

En hier nog een converter die nog iets verder gaat:

CiteerWe had a lot of promash .rec files that we wanted to post as recipes on a forum board, but no way to do it easily. Therefore we created this application to convert the .rec files to BBCode, HTML, or Plaintext without having to open Promash and save each rec to plaintext.

The application uses xslt files to convert the beerxml that the converter spits out. These are found in the installed directory under the Styles directory and are easily changed.

Hopmans

De eerste die je poste werkte als een raket.
Ik heb 'm wel uitgeprobeerd.
Je zet het exe-bestandje tussen 10 XML's, en na runnen heb je 10 REC's.
 :dansen:

Oscar

Citaat van: Hopmans op 01-03-2009  13:16 uJe zet het exe-bestandje tussen 10 XML's, en na runnen heb je 10 REC's.

??? van XML --> REC? Geinig... :)

Hopmans

Vergelijkbare Topics (7)

20374

Gestart door Stan

Reacties: 10
Gelezen: 4451

11727

Reacties: 15
Gelezen: 6040

40655

Reacties: 9
Gelezen: 3631

16597

Gestart door dennis

Reacties: 43
Gelezen: 17384

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.