Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Van promash naar BeerXML

Gestart door Oscar, 05-12-2007 13:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Ik kwam dit tegen : http://www.beerxml.com/converter.htm

Nog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt dat dit script een promash text bestand kan omzetten naar Beerxml. Dat is mooi natuurlijk, want dan kun je promasch recepten via een omweggetje importeren in BrouwVisie en/of BrouwHulp.

:degroeten:

William

Oscar,

Als je nog eens wat functionaliteit in BrouwVisie wilt inbouwen ..... ;D dan is het importeren van Promash rec-bestanden misschien wel iets.

Ik kwam op de sourceforge ontwikkelsite van StrangeBrew (een java gebaseerd brouwprogramma; een open source pakket) de java sourcecode tegen om Promash bestanden in te lezen. Met die code moet het een koud kunstje zijn om de recordstructuur van een promash-bestand te achterhalen. Zie bijlage.

Adrie

Dat bestand klopte niet helemaal, maar ondertussen is het me gelukt om de juiste bestandsstructuur van een Promash recept bestand te achterhalen en een importroutine te programmeren. Ik moet het nog even testen in Delphi (ik heb het programmeerwerk in Lazarus/FreePascal gedaan) en dan gaat de importmodule naar Oscar, zodat hij hem in kan bouwen in BrouwVisie. Nog even geduld tot de volgende versie dus en dan kun je al je Promash recepten rechtstreeks importeren in BrouwVisie.  :bijdrage_forum:

Arjan

Kan je zoiets ook in Javascript schrijven ;)

EBC

Kunnen we ook andersom? BrouwVisie naar Promash?

Oscar

Citaat van: EBC op 18-03-2008  17:22 uBrouwVisie naar Promash?

:neenee: :police: :rundum: Wel oppassen he.. >:D >:D

William

Citaat van: Adrie op 18-03-2008  14:40 uDat bestand klopte niet helemaal, maar ondertussen is het me gelukt om de juiste bestandsstructuur van een Promash recept bestand te achterhalen en een importroutine te programmeren.

Daar ben ik ook achter gekomen. Een aantal velden stonden op andere locaties maar met een klein beetje spelen was dit snel te achterhalen. Ik heb het zelf in VB gezet zodat je het naar een Excelsheet kunt importeren.

Ik kon echter niet achterhalen waar je kunt zien of een custom mash schema wordt gebruikt (met zelf in te geven stappen) of wanneer het one step / regular mash is. Weet jij waar dit staat (byte offset t.o.v startveld custom mash).

Daarnaast klopt het veld hop_form niet altijd. Soms lees ik uit mijn recepturen dat 2=whole, 18=plug en 34=pellet

Adrie

Altijd leuk, dubbel werk.  :ziek:

Het aantal custom mash stappen is aangegeven in het bestand. Is deze 0 dan wordt geen custom mash schema gebruikt maar een eenvoudig schema.

William

Citaat van: Adrie op 18-03-2008  19:37 uAltijd leuk, dubbel werk.  :ziek:

Het aantal custom mash stappen is aangegeven in het bestand. Is deze 0 dan wordt geen custom mash schema gebruikt maar een eenvoudig schema.

Ach ja, toch altijd leuk om te zien of het werkt  ::)

Met het aantal custom mash stappen is het volgens mij toch anders. Ik stuur je wel even een pb.

EBC

Citaat van: Oscar op 18-03-2008  18:13 u:neenee: :police: :rundum: Wel oppassen he.. >:D >:D

En toch is dit een serieuze vraag, kan het nu wel of niet?

Oscar

Citaat van: EBC op 19-03-2008  09:02 uEn toch is dit een serieuze vraag, kan het nu wel of niet?

Als Adrie de bestands structuur heeft achterhaald, is het technisch mogenlijk...Alleen is dat voorlopig nog niet de bedoeling... :P

EBC

Niet-Nederlandstaligen gebruiken ProMash. Waarom niet met hen ook recepten uitwisselen?
Bijvoorbeeld die Scott, die laatst bij jullie op bezoek was...

En er zijn brouwers die geen moeite hebben met de Engelse taal en ProMash gebruiken. Eerlijkheidshalve zal ik vertellen dat ik er zo één ben. Ik gebruikte nooit brouwsoftware. Stapte toen op naar BrouwHulp en BrouwVisie. Maar vind na vergelijk dat Promash toch superieur is...

Openheid moet twee kanten opgaan. Ik weet wel dat ProMash al lang niet is geupdate, maar het zal toch wel een keer gebeuren. En wellicht zit er dan ook BeerXML in...

Oscar

Citaat van: EBC op 19-03-2008  11:53 uIk weet wel dat ProMash al lang niet is geupdate, maar het zal toch wel een keer gebeuren. En wellicht zit er dan ook BeerXML in...

Tsja, gezien de populariteit van het programma zou het wel moeten en als er dan ook beerxml inzit hoeft een promash-export ook niet meer (en kan de import er ook weer uit... >:D ).

:bijdrage_forum:

Hopmans

CiteerMaar vind na vergelijk dat Promash toch superieur is...
Not for long.
ik vind het tien keer nix.
Een cockpit in een vliegtuig heeft minder knopjes.
 :)

Jacques

Citaat van: Hopmans op 19-03-2008  16:47 uEen cockpit in een vliegtuig heeft minder knopjes.

Volgens mij ben je nog nooit in een cockpit geweest.
Overigens denk ik dat BrouwVisie minstens net zo veel knopjes heeft ondertussen of misschien wel meer!

William

Citaat van: Jacques op 19-03-2008  21:20 uOverigens denk ik dat BrouwVisie minstens net zo veel knopjes heeft ondertussen of misschien wel meer!
Vooral als je het aantal menu-items gaat tellen. Dat is iets wat me echt tegenstaat aan BrouwVisie: je moet relatief veel "muizen" om allerlei opties te bereiken. Dat is iets wat bij Promash beter is georganiseerd.

Maar ik blijf oefenen  ;)

Oscar

Citaat van: William op 19-03-2008  21:38 uVooral als je het aantal menu-items gaat tellen. Dat is iets wat me echt tegenstaat aan BrouwVisie: je moet relatief veel "muizen" om allerlei opties te bereiken.

Dat klopt wel... maar er zit een logica in (tenminste ik doe mijn best die er in te brengen).

Citaat van: William op 19-03-2008  21:38 uDat is iets wat bij Promash beter is georganiseerd.

Dat ben ik (natuurlijk) niet met je eens, er zitten te veel verborgen functionaliteiten in waarvoor je diverse schermen moet openen.

William

Citaat van: Oscar op 19-03-2008  22:04 udat ben ik (natuurlijk) niet met je eens, er zitten te veel verborgen functionaliteiten in waarvoor je diverse schermen moet openen..

Dat ben ik dan weer niet met je eens  ;D. Doordat een aantal opties iets verder weg zitten kom ik ze niet steeds tegen als ik ze niet nodig heb, maar als ik ze nodig heb, dan weet ik ze te vinden.

.... maar ik blijf oefenen met BV

Oscar

Citaat van: William op 19-03-2008  21:38 uVooral als je het aantal menu-items gaat tellen. Dat is iets wat me echt tegenstaat aan BrouwVisie:

Heb je de optie al ontdekt om de optie's die je zelf niet (of nooit) gebruikt "uit te schakelen" waardoor ze niet meer zichtbaar zijn ? Dat maakt het programma wellicht toegankelijker en voor jezelf overzichtelijker......

Adrie

Nou, Oscar, ik pleit ook voor een knoppenbalk of iets dergelijks waardoor je veel gebruikte opties snel toegankelijk hebt. Dat soort knoppenbalken zijn heel gebruikelijk (en handig) in bijna alle programma's. Menuopties uitzetten is schieten met een kanon op een mug. Opties die je niet vaak gebruikt heb je soms toch nodig en dan moet je die opties eerst weer aan gaan zetten. Zoals ik al vaker heb gezegd of op zijn minst laten doorschemeren, ik vind dat de userinterface nog wel wat werk nodig heeft.

Oscar

Citaat van: Adrie op 20-03-2008  09:01 uik pleit ook voor een knoppenbalk of iets dergelijks waardoor je veel gebruikte opties snel toegankelijk hebt. Dat soort knoppenbalken zijn heel gebruikelijk (en handig) in bijna alle programma's.

klopt, maar zo'n knoppenbalk moet wel optioneel zijn, want niet iedereen vindt dit handig of mooi...maar ik kan niet alles tegelijk ontwikkelen  ::)   :bijdrage_forum:   ;)  alles op z'n tijd...

Hopmans

CiteerVolgens mij ben je nog nooit in een cockpit geweest.
Ik zeg toch niet dat ik in een cockpit ben geweest?

Ik zeg alleen:
CiteerEen cockpit in een vliegtuig heeft minder knopjes.

:)

Jacques

Maar als je wel eens in een cockpit zou zijn geweest zou je gezien hebben dat daar veel meer knopjes zijn.

Hopmans

Er zijn een hoop knopjes, maar het ziet er een stuk netter uit als Promash.

:brouwen:

EBC

En zelfs in BrouwVisie willen ze nu al een knoppenbalk...

Vergelijkbare Topics (7)

20374

Gestart door Stan

Reacties: 10
Gelezen: 4451

11727

Reacties: 15
Gelezen: 6040

40655

Reacties: 9
Gelezen: 3631

16597

Gestart door dennis

Reacties: 43
Gelezen: 17384

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.