Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Site Brouwerijtechnologie VU Brussel

Gestart door William, 03-01-2007 10:21 u

Vorige topic - Volgende topic

William

Al surfend kwam ik gisteren op een persoonlijke site van Ronnie Willaert, docent aan de Vrije Universiteit Brussel, waarin zeer uitgebreide presentaties worden gedeeld over brouwerijtechnologie. In de presentaties worden vooral de technologische aspecten belicht maar er wordt ook veel aandacht besteed aan de (bio)chemie. Een aanrader voor degene die is geinteresseerd in alle aspecten van (professioneel) brouwen

Het gaat om 5 presentaties met in totaal zo'n 285 slides.
  • 1: Inleiding: historiek, definitie en economisch belang van het bier..............1
  • 2:De mouttechnologie........................................................................19
  • 3:De wortproductie...........................................................................68
  • 4:De gisting.....................................................................................193
  • 5:Post-fermentatiebewerkingen............................................................272

Voor een complete inhoudsopgave zie: http://homepages.vub.ac.be/~rwillaer/brouwerij/Inhoud.pdf

Het startpunt vanwaar de presentaties bekeken kunnen worden: http://homepages.vub.ac.be/~rwillaer/brouwerij/brouwerij.html

MO

Schitterende presentaties! Goede cursus. Veel chemie maar ook veel techniek. Jammer (maar wel begrijpelijk) dat het pdf's zijn.

Oscar

Inderdaad, ook maar even de pdf's gedownload en vluchtig bekeken. Mooie overzichtelijke presentatie's!
Als ik tijd heb duik ik er nog even verder in. :bijdrage_forum:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 03-01-2007  11:53 uInderdaad, ook maar even de pdf's gedownload en vluchtig bekeken.

Even... het duurt wel lang voor het bij mij binnen is. Maar HF 1 en 2 heb ik nu binnen, en die zien er inderdaad erg goed uit.

Emile

Volgens mij is iedereen ze aan het downloaden, vandaar dat het zo lang duurt.

Jacques

Dit zijn inderdaad hele mooie presentaties die de huidige stand van de techniek in de professionele brouwerij goed laten zien.

Johannes

Mooi stukje leesvoer tijdens een al 4 uur durende systeemcrash...

Lenx

Fantastisch! Zulke informatie kan ik niet genoeg krijgen.  :hoera:

Vergelijkbare Topics (7)

15655

Reacties: 28
Gelezen: 8396

22488

Gestart door Dick

Reacties: 6
Gelezen: 2586

10181

Reacties: 4
Gelezen: 3707

20522

Gestart door orangeloo

Reacties: 3
Gelezen: 2194

27590

Reacties: 1
Gelezen: 1419

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.