Schandalige kwaliteit van mijn kerstbieren!

Gestart door Caspar, 31-12-2006 11:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

Heren,

Ik moet dit toch even kwijt en ben benieuwd of ik de enige ben. Voor kerst heb ik een aantal bierpakketjes kado gekregen van mijn ouders en mijn vriendin... gewoon voor de grap, geen heftige bieren of zo. Ik schrok alleen echt van de kwaliteit van enkele bieren... bah  :echtboos:! Nou weet ik dat het six-packs uit de aanbieding waren maar dit kan echt niet.  :denken:.

Afflichem Blond (t.h.t. eind 2-2007, tegen de datum dus zag ik later). Dit bier was in de aanbieding, 2 halen 1 betalen... Hoe zou dat komen?? Na een slok kon ik het meteen in de gootsteen kiepen... totaal geoxideerd, niet een beetje, maar karton all-over  :neenee:

La Trappe Blonde. Dit bier was verzuurd... gatsie  :duimonder:. Ik heb voor de zekerheid mijn vriendin laten proeven en zij trok een gezicht alsof ik een augurk in haar mond duwde. Nou ja, misschien was het een fout flesje.. Al is dat onacceptabel natuurlijk. Ik zal er binnenkort nog wel een proeven.

En dan de topper: Urthel Hop-it (geen t.ht. datum op het etiket  ???)

Enorm veel schuim, maar 0,0 hoparoma. Enige geur is pruimen en oxidatie. Het bier was wel bitter, maar zeker geen 80 IBU, verder redelijk smaakloos en zwaar geoxideerd. Volgens mij was deze fles flink over datum, heeft iemand ooit een vers exemplaar gedronken?

Nou, gelukkig waren er ook voldoende lekkere bieren en eigen brouwsels om de pret niet te drukken  :proost:   

oranjeboombiertje

Ik heb hier nog een La Trappe Blond staan die ik heb gekregen. Ik zal eens kijken hoe deze smaakt. Ik ben eigenlijk toch al niet zo'n fan van blond bier. Ik laat het wel even weten als ik hem op heb of deze ook mislukt is.

:degroeten:
Wesley

Hopmans

Citaat van: oranjeboombiertje op 31-12-2006  11:51 uIk ben eigenlijk toch al niet zo'n fan van blond bier.

CiteerLagering: Pils, Gerstewijn
Tijd om te bottelen.

:weetniet:

oranjeboombiertje

Ik bedoelde hiermee blond zoals het biertype en niet de kleur. :D  Pils vind ik een lekker bier hoor. De La Trappe Blond heb ik maar gebruikt voor in de oliebollen (en meteen een beetje geproefd natuurlijk). Het smaakte zoals het hoort te smaken.

Wesley

Hopmans

CiteerDe La Trappe Blond heb ik maar gebruikt voor in de oliebollen (en meteen een beetje geproefd natuurlijk). Het smaakte zoals het hoort te smaken.

Goede oliebollen bevatten inderdaad bier. Dat heb je goed gedaan Wesley.  :duimop:
Maar je zou inderdaad nog bang worden dat je je oliebollen verziekt met La Trappe.
Daar hoor je niet veel goeds meer over.  :duimonder:

Pils en blond vind ik beide wel lekker.
Het is de afwisseling met bieren wat het totaalplaatje interessant maakt.

oranjeboombiertje

Het is zeker lekker om bieren af te wisselen. De laatste tijd heb ik het een hele tijd moeten doen met donkere zware bieren (herfstbok / barleywine) en ik zal blij zijn als mijn pils volgende week de fles in kan want ik heb echt weer trek in een lekkere pils.

Wesley

William

Ook ik heb nog geen evenwichtige voorraad bieren. Momenteel zijn het vooral de quadrupel en de tripel die drinkbaar zijn terwijl ik nog een maandje moet wachten op de APA en nog twee maanden op de Alt.
Ik denk dat er voor mij van elke zeven brouwsels er vijf uit klasse A of B moeten zijn en twee uit klasse C of D. Ofwel, door de week gemakkelijke drinkbaar en in het weekend lang genieten.

Menno

Citaat van: Caspar op 31-12-2006  11:27 uEn dan de topper: Urthel Hop-it (geen t.ht. datum op het etiket  ???)

Enorm veel schuim, maar 0,0 hoparoma. Enige geur is pruimen en oxidatie. Het bier was wel bitter, maar zeker geen 80 IBU, verder redelijk smaakloos en zwaar geoxideerd. Volgens mij was deze fles flink over datum, heeft iemand ooit een vers exemplaar gedronken?

Ik zit deze nu te proeven, ik moet zeggen: erg hoppig, bitter, zéér lekker! :proost: Ik denk dat je indertijd erg veel pech had, Caspar. Wanneer je deze weer tegenkomt, tóch maar weer eens proberen?  :duimop:

Overigens, deze is houdbaar tot 04-2010...  ;D

Edgar

Citaat van: Caspar op 31-12-2006  11:27 uLa Trappe Blonde. Dit bier was verzuurd... gatsie  :duimonder:

Ik heb er ook een gehad, maar alweer een half jaar geleden of zo. Mailtje naar de brouwerij, niks van reactie. Bier was echt maar dan ook echt verzuurd. Ook jan 2008 misschien?

Prutsers!

Lijkt erop dat je familie is beetgenomen door een slimme opkoper van dumpbieren. Ik wist niet dat die bestonden maar het bewijs lijkt geleverd.

Caspar

Citaat van: Edgar op 01-10-2007  23:39 uIk heb er ook een gehad, maar alweer een half jaar geleden of zo. Mailtje naar de brouwerij, niks van reactie. Bier was echt maar dan ook echt verzuurd. Ook jan 2008 misschien?

Prutsers!

Pfoei, dat is alweer 1,5 jaar geleden ;). Je zit dit vaker bij partijen inderdaad... het klootjesvolk weet toch niet hoe speciaalbier smaakt, denken ze.

Menno, de Hop-it in kleine flesjes is inderdaad erg lekker... deze heb ik al geproefd en de bevindingen staan ook op het forum. Die grote fles was gewoon verouderd denk ik :-\.

Groet Caspar

Menno

Vergelijkbare Topics (7)

13748

Reacties: 31
Gelezen: 12268

12353

Reacties: 8
Gelezen: 3315

8892

Reacties: 29
Gelezen: 9032

34696

Reacties: 59
Gelezen: 22470

26607

Reacties: 11
Gelezen: 6978

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.