Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Weer een knap staaltje Amerikaanse bekrompenheid...

Gestart door Gerb, 11-12-2006 12:38 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerb

CiteerTHE NEW YORK STATE LIQUOR AUTHORITY TRIES TO STOP CHRISTMAS FROM COMING

And Shelton Brothers, "Importers of the World's Best Beers," are Forced to Go to Court to Protect Their Rights, and Yours

A New York beer distributor has received word by telephone that the New York State Liquor Authority will not allow six beers with cheerful holiday-themed labels to be sold in the state this Christmas season. The SLA representative explained that the labels could not be approved for sale because Christmas imagery would "appeal to underage drinkers." The banned beer labels (copies attached) are:

Daniel Shelton of Shelton Brothers commented: "It's very strange that New York, a state that we think of as more progressive, is the only state among the 45 states or so in which we sell beer to ban these labels on this dubious 'underage drinking' rationale. Santa Claus, elves, and red-nosed reindeer may have persuasive influence on the four-to-six age group, but we think it's safe to assume that tots are not interested in alcoholic drink, and wouldn't have any chance at all of buying any even if they were interested. For the late-teens who are really at risk for underage drinking, these symbols of the Christmas season are not cool in the least. On the contrary."
Bovenstaand stukje heb ik hier vandaan. Het gaat erover dat in de staat New York bepaalde bieren niet verkocht mogen worden, omdat de etiketten de jeugd te veel zouden aantrekken en die zouden zich wel eens helemaal te buiten kunnen gaan aan deze bieren. Ze vergeten voor het gemak even dat de jeugd deze bieren waarschijnlijk helemaal niet lekker vindt en dat deze bieren relatief duur zijn in vergelijking met andere drank. Daarbij geldt het ook alleen in de staat New York en alleen voor bier. Hoe bedoel je selectief en bekrompen?

Het gaat om onderstaande bieren. De andere etiketten staan op de site.
* Santa's Butt Winter Porter (depicting Santa enjoying a pint atop a large barrel, or 'butt,' of beer)
* Warm Welcome Nut-Browned Ale (depicting Santa arriving to a fiery welcome at the bottom of the chimney shaft)
* Very Bad Elf Special Reserve Ale (depicting a wayward elf celebrating Christmas a little too early)
* Seriously Bad Elf English Double Ale (depicting the same elf taking aim at Santa and his sleigh with a slingshot)
* Criminally Bad Elf Barley-Wine-Style Ale (depicting the intractable and belligerent elf finally behind bars)
* Rudolph's Revenge Winter Ale (a straight-on cartoon portrait of the famous red-nosed reindeer)

Dit is toch te gek voor woorden?

Oscar

Tsja, in Amerika kun je van dit soort dingen verwachten. Valt me nog mee dat ze niet vallen over de etiketen met betrekking tot de benaming van de bieren (Rudolfs Revenge) of de misschien wel aanstoot gevende plaatjes (Santa's butt).  ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Caspar

Persoonlijk zou ik zo'n bier misschien wel minder snel kopen vanwege het etiket... Die Amerikanen snappen het echt niet ;D.

EBC

In Amerika hebben de meeste bieren van kleinere brouwerijen de gekste namen en ditto etiketten. Ze zijn allemaal zeer kleurrijk. Ik vind dat wel geinig. Je kijkt je ogen uit in een goed gesorteerde winkel.

In Michigan, waar ik regelmatig verblijf, is het op zondag voor 12:00 uur ook verboden om alcohol te kopen. Alsof dat dronkenschap zou tegengaan...maar ja, als je weet dat het niet mag, dan koop je het gewoon op zaterdag en is er ook niks aan de hand.

En in Plano, Texas zijn plaatsen waar alcohol helemaal verboden is. Alleen met een speciaal pasje kan je dan naar een cafe toe. Die pasjes krijg je daar overigens gratis, maar je staat wel als alcoholgebruiker geregistreerd!

Oscar

Citaat van: EBC op 11-12-2006  15:23 umaar je staat wel als alcoholgebruiker geregistreerd!

Dat is toch bezopen !  :D :D :D

Groeten en gezondheid
Oscar

Fons

Citaat van: EBC op 11-12-2006  15:23 uIn Michigan, waar ik regelmatig verblijf, is het op zondag voor 12:00 uur ook verboden om alcohol te kopen.
Dat klopt, maar wat vind je dan van de wet in dezelfde staat Michigan dat de politie geen alcoholcontroles mag uitvoeren in het verkeer?!?!?!.
Bij het Ann Arbors Brewers Guild waar ik een jaar lid van was werd stevig gedronken en gereden onder de leden.

EBC

Nu begrijp ik waarom ik nooit aangehouden word!  :hoera:

Edgar

Eerlijk gezegd kan ik me wel iets voorstellen bij zo'n maatregel. Alcohol is niet voor kids en moet ook niet voor kids lijken. Veel meer drankgebruik onder jongeren de laatste jaren onder andere doordat alcoholfabrikanten gericht 'marketen' op jonge kids door 'alcopops' in veel frisse kleurtjes aan te bieden en campagnes te voeren die duidelijk op jongeren zijn gericht. Als het om jongeren van 14-15 jaar gaat (en daar gaat het over), dan vind ik dat kwalijk en kan ik me voorstellen dat daar maatregelen tegen worden genomen.

Wat bier betreft kan ik niet zeggen dat ik er rouwig om ben als er wat minder van die melige stripfiguur-etiketten zouden zijn. (misschien heb ik die weerzin wel door de varkensslachters: op elke vrachtwagen met dooie of over-een-uurtje-dooie varkens staan guitig lachende stripvarkens getekend. Wreed!)

(geef toe Martin: ik maak het je nu toch lastig om het met me oneens te zijn)

Silvio

Ach ik zie er de humor wel van in, zelfs van die varkensstrips op die vrachtwagens.
Let wel, humor verkoopt en ik lust wel een karbonade.
Geinige etiketten verkopen dus ook en het laatste wat we een commerciële brouwer, klein of groot, kwadelijk kunnen nemen is gevoel voor commercie!

Menno

In mijn ogen zijn Amerikanen in één woord knettergek! Kijk maar eens naar het vele geweld op TV en in games, welke voor (veelal te jonge) kinderen zeer makkelijk te verkrijgen zijn. Om maar nog niet te spreken over het idiote wapenbezit... :neenee:

Maar mekkeren over alcohol en tabak kunnen ze wél! Ben van mening dat men in Amerika eerder sterft door geweld dan door gezondheidsklachten... :lessmile:

Adrie

Vandaag las ik in de krant dat een 4 jarige kleuter in de VS is aangeklaagd wegens sexuele intimidatie. Hij had zijn hoofd tegen de borsten van de kleuterleidster gelegd. Hoe diep kun je zinken...

stoker

De sloeber.  :D
Het zou me sterk verwonderen als hij veroordeeld wordt.

Menno

Citaat van: stoker op 12-12-2006  12:13 uHet zou me sterk verwonderen als hij veroordeeld wordt.
Amerika, het beloofde land, alles is er mogelijk, écht... :denken:

jan G

Citaat van: stoker op 12-12-2006  12:13 uHet zou me sterk verwonderen als hij veroordeeld wordt.

Het zou me niks verbazen als hij wel veroordeeld word, het is toch niet te geloven. Arm kind.

Ze draven een veel te ver door in de USA  :neenee:

Vergelijkbare Topics (7)

27618

Reacties: 36
Gelezen: 18005

9961

Reacties: 3
Gelezen: 5728

7420

Reacties: 49
Gelezen: 16579

23394

Reacties: 20
Gelezen: 9508

37426

Reacties: 51
Gelezen: 12705

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.