Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Korek is niet mijn echte naam.

Gestart door korek, 07-10-2006 23:47 u

Vorige topic - Volgende topic

korek

Mijn echte naam is Cor Dekker en ik woon in St. Maartensbrug in de kop van Noord-Holland. Ik ben in 1947 geboren, dus al aardig op leeftijd. Mijn eerste brouwsels heb ik gemaakt in 1985, zoals velen begonnen met een blik Engelse siroop, maar dat smaakte me niet zo, dus stapte ik al snel over op mout. Ik heb een aantal bieren gebrouwen met naar naar de huidige maatstaven vrij primitieve apparatuur, maar die, op enkele mislukkingen na, toch redelijk smaakten. Door omstandigheden ben ik daana gestopt, maar nu begint het weer te kriebelen, mede doordat ik een aantal jaren geleden uit Polen een hopplantje had meegenomen, die inmiddels is uitgegroeid en al een paar keer een flinke opbrengst aan mooie bellen had. Zo ook dit jaar en kort geleden heb ik ze geplukt en gedroogd. Ik heb mijn apparatuur van zolder gehaald en ben tot de conclusie gekomen dat er wel een aantal dingen toe zijn aan vervanging, o.a. een nieuwe schrootmolen (nu een omgebouwde koffiemolen) en liefst een 40 0f 50l RVS ketel en nog wat kleinere dingen.
Ik heb inmiddels al wat rond gekeken op dit forum en het bevalt me goed, er is heel veel kennis aanwezig. Tenslotte, de naam Korek heb ik van mijn vrouw gekregen, ze is Poolse en heel toepasselijk betekent 'korek' in het Pools 'kurk'.

Groeten,
Korek

Oscar

Hee Kurk/Cor.. :D :D

Welkom op dit forum....je hebt wel gemerk dat kennis/ervaring delen het sleutelwoord van dit forum is..Ook een wat oudere brouwer als jij heeft vast wel kennis in huis die voor ons en/of andere nuttig kan zijn.....schroom dus niet om je ervaringen hier te ventilleren....

Groeten en gezondheid
Oscar

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.