Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vakantie bieren

Gestart door Oscar, 29-08-2006 18:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Al enkele jaren heben wij bij ons gilde dat we de eerste gilde avond na de zomerstop elkaars vakantie bieren gaan proeven, we gaan er dan vanuit dat mensen vanaf hun vakantie adres lokale of landelijke bieren meneemen. op zo'n avond kom je altijd onbekende bieren tegen en hopelijk ook erg lekkere bieren. Bij deze op het forum dan ook maar.

Bier                      : Ožujsko Pivo
Land van herkomst  : Kroatië
Verpakking             : Blik
Inhoud                  : 0,5 liter
Type bier              : Pilsener
Brouwerij               : Ožujsko (?)

Schuim : Dit bier vormt een matige schuimkraag en is inzakkend tot een dun blijvend randje.
Geur : Moutig en licht hoppig
Koolzuur : Visueel niet veel, eigenlijk geen. In de mond een lichte tot matige prikkeling.
Smaak : De smaak van dit bier is moutig en aangenaam bitter, bitterder dan Nederlandse pilseners. Nasmaak is ook licht bitter en houd matig lang aan.

Groeten en gezondheid
Oscar

Caspar

Gezien ik op vakantie was in Portugal, was ik qua bier blij dat ik weer thuis was hahaha  ;).

Ik heb er wel wat lekkere Heineken, Guinness, Budweiser Budvar en Old Speckled Hen gedronken maar de plaatselijke Portugese bieren waren niet lekker: Waterig, weinig bitter en waarschijnlijk bij een te hoge temp vergist (ondergist met kauwgomballensmaak)  :duimonder:

Vergelijkbare Topics (7)

10365

Reacties: 9
Gelezen: 4362

9120

Reacties: 192
Gelezen: 58061

5513

Gestart door Walter

Reacties: 20
Gelezen: 7597

4890

Reacties: 71
Gelezen: 23455

2237

Reacties: 35
Gelezen: 12497

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.