Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiketten van De Hopman

Gestart door De Hopman, 20-05-2022 21:22 u

Vorige topic - Volgende topic

De Hopman

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker vragen van vrienden en bekenden of ze eens een flesje konden krijgen voor een collega of vriend om te laten proeven. Nou voldoe ik natuurlijk met alle plezier aan dat verzoek, op voorwaarde dat ik een eerlijke review terugkrijg over mijn bier. Echter is een mooi etiketje dan wel zo leuk, staat net wat mooier dan een witte sticker met wat schamele aantekeningen in mijn nogal belabberde handschrift. Achteraf gezien had ik ook best dokter kunnen worden...
Ik ben dus maar eens aan het knutselen gegaan:

Etiket Gouden Vos.png

Het idee is om met deze opmaak een hele serie te maken ('Witte Wolf' voor een Weizen, 'Wodanseik' voor een stevige (oak aged) Quadrupel, 'Rode Kater' voor een kersenbier, etc.)

Ik houd wel van een enigszins schone opmaak, zonder al teveel frutsels en schreeuwerige kleuren, maar ik vind hem eigenlijk nog ietsje te kaal. Schiet gerust raak met tips en opmerkingen, niks is nog definitief, en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Het zou me mooi lijken om dit op enigszins ruw papier te printen, met zo'n mooie linnenstructuur. Probleem is dat dat over het algemeen nogal dik is, maar misschien vind ik nog ergens een dunne versie. Ik houd me aanbevolen voor tips.

Arthur B

Als het bier ook zo smaakvol is... 👌🏼

Koenders

Ziet er goed uit joh, mooie fonts gekozen en staat niet misplaatst op het vlak.
Zelf zou ik het logo centraal boven de naam van je bier zetten, dat klopt denk ik net iets meer.
Wat je 'kaalheid' betreft, zou je bijvoorbeeld iets subtiels in je gehele grijze vlak kunnen plaatsen. Iets waarmee je de vlakheid van dat vlak wegneemt. Met welk programma maak je dit? In photoshop kun je mooi met transparantie spelen waardoor je de dingen subtiel kunt houden.

Wat papier betreft is er natuurlijk heel erg veel te kiezen. Wat jij denk ik zoekt een een 'gevergeerd' papier, die structuur wordt ook wel Vergé genoemd. Dat is wel te krijgen, ook in verschillende diktes. Zie hieronder.
Ik gebruik meestal 80 grams papier. Dat is mooi dun en voelt niet aan als een laag karton op je flesje.
Het is vast ook nog wel dunner te krijgen, maar ik vraag me af of je printer dat nog leuk vindt.

De Hopman

Citaat van: Koenders op 21-05-2022  09:26 uZiet er goed uit joh, mooie fonts gekozen en staat niet misplaatst op het vlak.
Zelf zou ik het logo centraal boven de naam van je bier zetten, dat klopt denk ik net iets meer.
Wat je 'kaalheid' betreft, zou je bijvoorbeeld iets subtiels in je gehele grijze vlak kunnen plaatsen. Iets waarmee je de vlakheid van dat vlak wegneemt. Met welk programma maak je dit? In photoshop kun je mooi met transparantie spelen waardoor je de dingen subtiel kunt houden.

Ik gebruik inderdaad Photoshop. Goede tip om iets doorzichtig te maken, dat is eigenlijk precies wat ik zoek. Ik heb er nu een stukje bos onder gezet, vult het inderdaad mooi op zonder dat het de indruk wekt dat er maar wat willekeurige plaatjes ingegooid zijn om de leegte op te vullen. Ik weet niet zeker of ik deze bomen hou, of dat ik het nog ga vervangen door iets soortgelijks, maar dit was net de aanzet voor de inspiratie die ik nodig had, waarvoor dank!
Ik heb het logo boven de naam gezet, lijnt inderdaad iets mooier uit zo. Misschien dat ik alles nog ietsje naar links opschuif zodat het logo en de naam exact in het midden staan, maar aan de andere kant zie je dat op een rond flesje waarschijnlijk toch niet.

Etiket Gouden Vos 2.png

Citaat van: Koenders op 21-05-2022  09:26 uWat papier betreft is er natuurlijk heel erg veel te kiezen. Wat jij denk ik zoekt een een 'gevergeerd' papier, die structuur wordt ook wel Vergé genoemd. Dat is wel te krijgen, ook in verschillende diktes. Zie hieronder.
Ik gebruik meestal 80 grams papier. Dat is mooi dun en voelt niet aan als een laag karton op je flesje.
Het is vast ook nog wel dunner te krijgen, maar ik vraag me af of je printer dat nog leuk vindt.

Exact wat ik zoek! Dank!

DeAik

Ziet er mooi uit. Wil je het nog 1 tandje 'echter', zet dan de ingrediënten op juiste volgorde. Waar het meest van wordt gebruikt , dus water, op 1 etc.

Theo Mol

De eerste versie vind ik mooi. Ik snap je wens om nog iets aan het etiket toe te voegen maar de dennebomen vind ik een beetje te nadrukkelijk (en het motief komt niet mooi uit onder het vosje).
Ik vind het advies van Koenders, om er een structuur aan toe te voegen, wel mooi. Je zou een gestructureerd papier kunnen kiezen of een heel subtiel structuurtje als achtergrond van je etiket kunnen gebruiken.

De Hopman

Hmm, ik snap wat je bedoelt dat het motief bij de vos niet helemaal lekker aansluit. Dat was me ook al opgevallen. Ik ga er nog een beet aan sleutelen, misschien vind ik een andere bomenrij die iets beter past, en zal nog wat spelen met de transparantie, maar de bomenrij an sich maakt het wat mij betreft wel iets minder kaal. Geeft een illusie van diepte, en daardoor wordt het wel meer één geheel.

Zal de volgorde van ingrediënten even goed zetten. Nou heb ik geen plannen om commercieel te gaan, dus het etiket hoeft niet aan alle regeltjes te voldoen, maar voor de volledigheid is het natuurlijk wel mooier als het gewoon klopt.

Vergelijkbare Topics (7)

9028

Gestart door korek

Reacties: 9
Gelezen: 4370

35568

Reacties: 6
Gelezen: 2853

20209

Reacties: 77
Gelezen: 25605

1933

Reacties: 10
Gelezen: 8566

37871

Reacties: 5
Gelezen: 2616

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.