Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen voor een net niet beginner: Michael

Gestart door De Gabber, 18-12-2020 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

De Gabber

Goedendag,

Ik wil me zelf graag even voorstellen; ik ben Michael, 47 jaar en woonachtig in Veghel.
De brouwerijnaam heb ik gekregen door mijn lieftallige partner die mijn geschiedenis een beetje kent  ;)

In november 2018 ben ik bij een workshop van een familielid geweest, deze was speciaal voor meerdere familieleden georganiseerd.
Na enkele maanden bleef het toch jeuken om er zelf iets mee te gaan doen.
Ik heb toen de stap genomen om met een Arsegan startersset te beginnen. Na diverse behoorlijk mislukte pogingen begint er na veel lezen op dit forum langzaamaan beter bier te voorschijn te komen.
In tussentijd is er een eigengemaakte hevelfilter en klimaatkast bijgekomen en begint het "ergens" op te lijken.
Na het aanrommelen met één pan, was het naar mijn idee tijd om er nog een pan bij te nemen (meteen maar een maatje groter  ;D). Hierdoor ben ik me weer (op het forum o.a.) gaan verdiepen in wat ik hiervoor wilde hebben.
Na een kleine inventarisatie kwam ik op een kostenplaatje uit waarvan ik dacht; hier moet vast iets anders (of meer) voor te krijgen zijn.
Dat is uiteindelijk na wikken en wegen een Brewmonk Magnus geworden.
Ik heb hiervoor het gemak gekozen waardoor ik meer (en vaker) van de redelijk geaccepteerde recepten kan brouwen en nieuwe recepten in kleinere hoeveelheden kan proberen en verbeteren.

Ik hoop nog veel kennis en handige tips en trucs van de medeforumleden gebruik te kunnen maken.

Groeten Michael

Heyudude

Welkom en veel plezier gewenst hier

Jacques

Welkom Michael op het forum.

Brouw veel, elke keer weer leer je daar veel van. Het forum kun je gebruiken voor vragen, maar voordat je dat doet is het goed de zoekfunctie te gebruiken. Heel veel zaken zijn namelijk al in de loop der jaren aan bod gekomen.

Vergelijkbare Topics (7)

17417

Reacties: 11
Gelezen: 4540

32573

Reacties: 16
Gelezen: 3537

18835

Reacties: 7
Gelezen: 2439

37445

Reacties: 12
Gelezen: 2403

5943

Gestart door gende

Reacties: 5
Gelezen: 1923

22968

Reacties: 21
Gelezen: 6319

11026

Reacties: 10
Gelezen: 3513

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.