Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Willem

Gestart door JuxtaBier, 25-10-2018 15:29 u

Vorige topic - Volgende topic

JuxtaBier

Goedemiddag,

Bij deze stel ik mezelf even voor.

Ik ben Willem, 31 jaar oud en kom uit Amsterdam.

Mijn passie voor bier zat vooral in het drinken ervan maar ik moet zeggen dat ik de gedachte erachter steeds meer leer waarderen.

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn ouders/broers een cadeaubon gekregen van een Brouwmarkt. Deze heb ik omgewisseld voor een startset.
36 l brouwketel
24 l vergisting-emmer
24 l lager/bottle-emmer
20 l spiraalkoeler
En toebehoren

Afgelopen zondag ben ik aan de slag gegaan met een Vlaams Blond pakket van Arsegan.
Deze staat nu een aantal dagen te gisten en ik ben heel erg benieuwd en vooral erg enthousiast.

tdp

Welkom Willem!

Dat enthousiasme zal iedereen herkennen hier ;).

Veel plezier met je nieuwe hobby,

Teun

wiliam

Welkom Willem,
Dit gaat een hobby worden, waar je met steeds kleine veranderingen,
tot een regelrecht top product gaat komen.

j.heesters3

Welkom hier.

Succes met het brouwen. Ga ook eens kijken bij een brouwer in de buurt om eens een keer een brouw sessie mee te maken. Erg leerzaam.

Broudoe

Jos

JuxtaBier

@Teun Leuk, dankjewel!

@wiliam Dankjewel!

@j.heesters3 Dankjewel! Goed en leuk idee, dat ga ik zeker doen.

MikeG

Citaat van: JuxtaBier op 25-10-2018  15:29 uGoedemiddag,

Bij deze stel ik mezelf even voor.

Ik ben Willem, 31 jaar oud en kom uit Amsterdam.

Mijn passie voor bier zat vooral in het drinken ervan maar ik moet zeggen dat ik de gedachte erachter steeds meer leer waarderen.

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn ouders/broers een cadeaubon gekregen van een Brouwmarkt. Deze heb ik omgewisseld voor een startset.
36 l brouwketel
24 l vergisting-emmer
24 l lager/bottle-emmer
20 l spiraalkoeler
En toebehoren

Afgelopen zondag ben ik aan de slag gegaan met een Vlaams Blond pakket van Arsegan.
Deze staat nu een aantal dagen te gisten en ik ben heel erg benieuwd en vooral erg enthousiast.

Welkom en goeie keuze van jouw familie om die bonnen te geven ;-) Brouwen is een enorm leuke hobby!

emiel1

Welkom Willem! Altijd goed, een stadsgenoot op het forum, er zijn verhoudingsgewijs veel te weinig Amsterdamse brouwers ;)

Mocht je het leuk vinden, Amsterdam heeft een hele gezellige brouwvereniging die maandelijks bijeen komt. Hier kun je medebrouwers ontmoeten, vragen stellen, bieren ruilen en nog meer leren over brouwen. Je bent altijd welkom om een keer langs te komen!
https://debierkaai.net/agenda/

Guppie

Het is een vervelende hobby...

Voor mijn vrouw, ik ben meer en meer gaan brouwen, meer en meer dingen bij kopen, tuinhuisje is al omgedoopt top brouwhok en in de kelders beginnen meer en meer dozen en kratten bier te staan.

Veel plezier met de hobby ;-)

Vergelijkbare Topics (7)

38029

Reacties: 4
Gelezen: 1299

36109

Reacties: 8
Gelezen: 2099

43263

Reacties: 5
Gelezen: 1067

33938

Reacties: 2
Gelezen: 1175

28589

Reacties: 7
Gelezen: 2875

41125

Reacties: 3
Gelezen: 1024

31279

Reacties: 7
Gelezen: 2858

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.