Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Probleem met BrouwHulp

Gestart door Underdike, 28-06-2017 23:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Underdike

Ik ben een beetje in paniek.
Als ik op BrouwHulp klik (op zowel mijn desktop als via start-menu), gebeurt er... niks!
Ik ben 2 weken geleden bij een hulplijn langs geweest (Wolter), en heb daarna afgelopen week mijn recepten allemaal aangepast (ver-her-verbouwt), en goed opgeslagen (gecontroleerd).
Toen kwam ik thuis uit Italië, en draaide mijn laptop een update van Office... en nu doet BrouwHulp het niet meer :huilen:

Waar slaat BrouwHulp recepten/bestanden op? Kan ik die ergens eruit trekken? Wie weet er een oplossing?

Gr,
Paul

Oscar

Citaat van: Underdike op 28-06-2017  23:14 uToen kwam ik thuis uit Italië, en draaide mijn laptop een update van Office... en nu doet BrouwHulp het niet meer :huilen:

Dan is het wachten op de volgende update van Office die het "probleem" weer verhelpt... ;) :brouwen:

JOhtheo

Dag, ff gekeken in BrouwHulp,
onder 'instellingen', zie ik 'Databank Locatie'.
Als je die selecteert, zie ik een link naar de harde schijf, zoiets als D:\ Data (locatie) \ iets anders (locatie) \enz.
aan het eind \BrouwHulp\ .
Als je op die locatie kijkt en dan het bestandje 'brews' selecteert opent dat bij mij een browser en laat xml-file met de recepten gecodeerd weergegeven.

In BrouwHulp menu Bestand, kun je recepten importeren.
Die staan in dat brews bestand, maar allemaal in 1 file, en ze moeten naar een recept per bestand, om ze te kunnen importeren.

Dus zul je eerst het brews bestand (van hierboven) kopiëren (in dezelfde directory of even een aparte dir. aanmaken (recepten)
Nu alle regels deleten die niet in een specifiek recept horen,
Een recept begint bv met de regel:
 -<RECIPE>, en dan
 <AUTONR>3</AUTONR>,
  en eindigt0 ook met -<RECIPE>, alles er tussenin hoort dus bij dat ene recept.
De rest van het bestand weggooien en bestand renamen naar je biernaam. Deze kun je nu importeren.

Nu hetzelfde doen voor al je andere recepten.
Hoop dat dit lukt, werkt,
Succes, groet, Johan

JOhtheo

Aanvullend:

Je vraag begint met dat je BrouwHulp niet start.
Ik zou dan gewoon opnieuw downloaden en installeren,

Maar eerst je recepten zoals in mijn vorige bericht even veilig stellen, dus naar een andere (nieuwe) directory kopiëren,
en daar bovenstaande uitvoeren, dan nieuwe BrouwHulp installeren, en het hele zakkje importeren.
Nogmaals, hoop dat het je lukt,
Succes

JOhtheo

En verder aanvullend.
Als je een recept hebt aangemaakt of aangepast hebt,
kun je in BrouwHulp,
met exporteren recept (onder menu-optie 'bestand')
je recepten 1 voor 1 ergens op een door jouw te kiezen plek wegschrijven,
om dit soort ongemak te voorkomen,

Underdike

Dank je wel Johan. Ik ga het zo thuis proberen... Scheelt een hele avond reconstrueren. :groots:

Underdike

Zucht...
Ik heb de bestanden Brews en Equipments gevonden, deze geopend met Eplorer, en daar inderdaad mijn recepten en de apparatuur config gevonden... deze data ge-copy/paste naar Word & opgeslagen zodat ik het in ieder geval ergens herconstrueerbaar heb staan.

Vervolgens opnieuw BrouwHulp gedownload, geïnstalleerd, en openen... gebeurt niks!
Ik snap er niks van... Of Windows wil ineens niet meer samenwerken, of 1 of andere sukkel van ICT van mijn werkgever (in Amerika) heeft zitten klooien met permits/registraties/bevoegdheden?
Ze zijn daar een beetje paranoia en maf, bijvoorbeeld: links in e-mails zijn bij ons niet klikbaar, die moet ik copy/pasten naar een Explorer-scherm.

Ik ga ICT wel effe bellen, en als het echt niet lukt ga ik het wel op mijn telefoon in Beersmith zetten (handmatig), dan zit het in ieder geval veilig in de Cloud.

muldereric

Citaat van: Underdike op 29-06-2017 &nbsp;21:04 uZucht...
Ik heb de bestanden Brews en Equipments gevonden, deze geopend met Eplorer, en daar inderdaad mijn recepten en de apparatuur config gevonden... deze data ge-copy/paste naar Word & opgeslagen zodat ik het in ieder geval ergens herconstrueerbaar heb staan.

Vervolgens opnieuw BrouwHulp gedownload, geïnstalleerd, en openen... gebeurt niks!
Ik snap er niks van... Of Windows wil ineens niet meer samenwerken, of 1 of andere sukkel van ICT van mijn werkgever (in Amerika) heeft zitten klooien met permits/registraties/bevoegdheden?
Ze zijn daar een beetje paranoia en maf, bijvoorbeeld: links in e-mails zijn bij ons niet klikbaar, die moet ik copy/pasten naar een Explorer-scherm.

Ik ga ICT wel effe bellen, en als het echt niet lukt ga ik het wel op mijn telefoon in Beersmith zetten (handmatig), dan zit het in ieder geval veilig in de Cloud.
"Run as administrator" al geprobeerd?

Underdike

Citaat van: muldereric op 30-06-2017 &nbsp;10:59 u"Run as administrator" al geprobeerd?
Jazeker... dan gebeurt er ook niks...
Wat zegt dat ?

joenedu

Draait het proces misschien nog op de achtergrond? Taakbeheer openen (of CTRL - SHIFT en ESCAPE tegelijkertijd indrukken) en dan kijken of BrouwHulp nog draait als proces...?

muldereric

Misschien heeft ict het wel express gedaan omdat je prive software installeert op je laptop van de zaak 😁. Vervelend is het wel. Had je al geprobeerd het te de-installeren en opnieuw te installeren?

henkie

Vanaf reactie 12,
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34121.0.html
Had ik dus ook.
Heb van ellende Windows er opnieuw opgezet. Nu weer ok. Zonder office overigens.

Brouwers

Heb je BrouwHulp normaal kunnen installeren of heb je een mapje naar je laptop gekopieerd? Ik kon namelijk BrouwHulp niet installeren op mijn werk laptop omdat ik admin rechten nodig had, heb toen het mapje van mijn pc gekopieerd. BrouwHulp werkt zo prima. Ik weet niet waar de admin rechten voor nodig zijn, waarschijnlijk omdat BrouwHulp iets in de registry wil wegschrijven. Misschien dat daar iets geblokt/veranderd is. Je zo kunnen proberen BrouwHulp naar je laptop te kopiëren.

Underdike

had de processen al gecheckt... het draait ook niet op de achtergrond.
De beheerder van mijn werk heft eerder de laptop onder handen genomen, en BrouwHulp specifiek er op gezet, en de bestanden voor me gefixt (was de koppeling verloren).
Hij zegt dat er nu niks gewijzigd is, en ziet de exe staan... volgens hem is alleen Windows ge-update?
Ik snap er niks van... ik kan functioneel met laptops/pc overweg, maar dit gaat boven mijn pet :huilen:

Underdike

Update: IK HEB ALLES WEER TERUG!

Ik ben zo blij als een hond met 7 lullen :groots:
'K had de 'brews' en 'equipments' al vanuit de mappen opgeslagen... en nu alles op mijn laptop gerelateerd aan BrouwHulp verwijderd via un-instal en search & delete, CCleaner er achter aan gedraaid (cookies en regs), opnieuw opgestart... BrouwHulp opnieuw gedownload, programma draaide nu weer wél, map BrouwHulp-map opgezocht en brews & equipments erin gecopy/paste... afgesloten en opnieuw opgestart... en viola !!

Kan wel janken! (Ga nu gelijk even snel papieren back-ups maken, en die bij iedere wijziging in een recept ga ik die opnieuw uitprinten... dit nooit weer! :degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.