Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Waterkoker voor spoelwater

Gestart door Sharky, 20-01-2017 14:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Sharky

We hebben afgelopen dinsdag voor het eerst gebrouwen met onze 50 liter brouwketel. Liep allemaal redelijk goed. Alleen hadden we veel tijd nodig om het spoelwater te verwarmen. Nu willen we hiervoor een waterkoker aanschaffen maar twijfelen tussen een 20 liter of 30 liter variant. Wat is het handigst?

Thamerdal

Ik gebruik daar een 25 L. elektrische weckketel voor. Altijd voldoende spoelwater op temperatuur voorhanden.
Geen spoel-stress  :brouwen:

tdp

Dit ligt echt aan jou setup, hoeveel spoelwater gebruik je (max) per brouw?  Als ik spoel, spoel ik ong. 10 liter op 20 liter maischwater, in die verhouding. In die verhouding zou je volstaan met een 20l variant.

Geert_d

Het prijsverschil hoeft volgens mij ook niet zo groot te zijn tussen 20 en 30 l. Ik heb onlangs een 15l gekocht en had daarvoor een 10l, prijsverschil: 5 euro...

Coen

Ik zou voor de 30l gaan, prijsverschil is nihil en als je water over hebt kun je er altijd mee schoonmaken

Oscar

Citaat van: Coen op 20-01-2017  21:56 uIk zou voor de 30l gaan,

Juist! Zorg voor ruim voldoende spoelwater... en niet een afgepaste hoeveelheid... ;) (Zie mijn onderschrift)

rajd

Ik heb de 25l unit van VidaXL. Werkt prima!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.