Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ervaringen met brouwketels van Hobbybrouwshop

Gestart door JamMasterJustin, 23-11-2016 11:00 u

Vorige topic - Volgende topic

JamMasterJustin

Hoi allemaal,

Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn met de brouwketels van Hobbybrouwshop.

De ketel die ik heb gezien is opvallend goedkoop. Een 33 liter RVS pan voor 50 euro. Weliswaar zonder aftapkraan, maar toch een lage prijs.
http://www.hobbybrouwshop.nl/brouwpan33liter

Op vergelijkbare sites zijn zo'n ketels tientallen euro's duurder. Aangezien ik de komende tijd brouwels van max 30 liter wil brouwen, zou zo'n ketel ideaal zijn.

Zie ik iets over het hoofd qua pan?

Ik hoor jullie graag

hobbybob

Zijn pannen van Schlenger (ebay) zijn wel dun maar voldoen prima (heb er hier 3 2x 70 en 1x 33 ltr)

Overgens als je 30 liter wilt brouwen zou ik minimaal voor een 50 ltr pan gaan 30 liter gaat niet in een 33 ltr pan ivm overkoken (of je moet al high gravity gaan brouwen )

Martijn0172

Ik heb de 21 liter pan hiervan en nu twee keer mee gebrouwen. Voor mij voldeed dit prima, op mijn grote brander van het gasfornuis was de temperatuur goed te reguleren. Niks aangebrand en erna goed schoon te maken.

Zooms

Prima mee te brouwen. Heb er zelf een aftapkraan in gemaakt. Niet lassen aan de pan, hier is hij echt te dun voor. De doorvoer dus weldless maken.

foz

Ik heb er in ieder geval prijswinnende bieren mee gebrouwen.  :duimop:

Serge VL

Die gaan hier al 4 jaar mee, Kranen zijn er bij mij aangelast, maar dat lassen kan ik niet echt aanbevelen, of je moest het laten uitvoeren door een professionelen lasser die voorzien is om met zeer dunwandige Inox te werken.
Maar voor de prijs zeker meer dan volwaardige potten voor op gas

Fermon

Ook ik heb deze pan, de 21 liter variant. Hij bevalt mij goed, hij is inderdaad dun dus met verwarmen tijdens het maischen goed blijven roeren(iets wat altijd moet).

Haagse Wouter

Ik heb een 70 liter pan hiervan.
De pan is dun, maar heb er geen problemen mee.

Raad wel aan om hem goed in te boenen voor gebruik. Bij de mijne zaten er de eerste keer kleine deeltjes die op het ijzer vast zaten.
Na goed boenen en een keer koken was alles van dit eraf.

Tevens heb ik goede ervaringen met de eigenaar van hobbybrouwshop (Menno).
Op vragen wordt adequaat geantwoord en hij neemt het serieus.

hansHalberstadt

Ik heb een 70 liter voor maischen en 100 liter voor koken. Werkt prima. Ik heb wel een automatisch roerwerk in de beslagketel. Heel licht dus makkelijk met schoonmaken.

Vergelijkbare Topics (7)

22972

Reacties: 17
Gelezen: 8756

37038

Reacties: 14
Gelezen: 4042

33085

Reacties: 100
Gelezen: 47140

24023

Reacties: 0
Gelezen: 2860

22379

Reacties: 6
Gelezen: 3430

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.